Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vetchý v posilovně nikoho nenapadl. Za lež bulváru vysoudil půl milionu

  19:29aktualizováno  19:29
Herec Ondřej Vetchý uspěl s další žalobou kvůli nepravdě v bulvárním tisku. Městský soud v Praze ve středu rozhodl, že ho má vydavatelství Bauer Media odškodnit půl milionem korun za dva články. Podle jednoho z textů měl Vetchý napadnout člověka cvičícího v posilovně. Herec tam ale v době incidentu nebyl.

Článek s nadpisem „Ondřej Vetchý má nervy na pochodu“, který se týkal napadení ve fitcentru v Praze na Vinohradech, zveřejnil časopis Rytmus života v lednu 2014. Autoři ho doprovodili podtitulkem „Postrach posiloven“ a napsali, že byli nečekanými svědky toho, jak se Vetchý nevybíravě pustil do jednoho mladíka, který ho zdržoval při cvičení na strojích.

Během dokazování u soudu vyšlo najevo, že herec v posilovně nikoho nenapadl. V době, kdy se incident odehrál, tam nebyl. Aktéry konfliktu byli dva trenéři. „Ano, musím připustit, že v řízení nebylo prokázáno, že by byl žalobce účastníkem toho konfliktu,“ konstatoval právní zástupce vydavatelství Jiří Trunečka.

Autoři článku také čtenářům sdělili, že Vetchý „několikrát dokonce fyzicky napadl fotografy, kteří ho fotili na veřejné akci“. Herec to odmítá. 

„Tady jsem vykopával na nějaké akci balon,“ ukazoval v jednací síni Vetchý jeden časopis s fotografií, na které má vykopnutou nohu do vzduchu. „A oni napíšou NAPADL FOTOGRAFA. Bylo tam sto svědků, že jsem vykopával balón. Vy jste o mně vytvořili předobraz, že jsem člověk, který není zcela psychicky zdráv. Takových článků tady mám asi dvacet. Vy jste vypreparovali promile toho, co ve mně je, a udělali jste z toho těžiště mé osobnosti,“ zlobil se u soudu herec.

„S Ondrou jsem v posilovně byl, já tedy necvičím, tak jsem seděl v koutě, ale jak tam přišel, tak odešel. Rozhodně si nemyslím, že je to agresivní jedinec, který by vyvolával konflikty,“ uvedl u soudu ředitel IKEM Aleš Herman, který se s hercem zná a byl předvolán jako svědek.

V jednací síni se Vetchého zastal také pražský radní pro kulturu Jan Wolf nebo ministr kultury Daniel Herman. „Někteří lidé v mém okolí byli těmi články zpochybněni, dotazovali se mě, co si o tom myslím. Vnímal jsem tam výrazné riziko poškození dobrého jména člověka, kterého si vážím,“ zdůraznil ministr.

Fotogalerie

Druhý žalovaný článek vyšel v březnu 2014 v týdeníku Pestrý svět. Prodej časopisu propagoval reklamní spot v komerčních televizích i titulní strana s fotografií manželů Ondřeje a Ireny Vetchých a nápisem na obálce „Šokující odhalení: Podvádí ho manželka?“. Teprve při přečtení článku čtenáři zjistili, že se týká toho, že si žena herce, který si střeží svoje soukromí, založila facebookový účet a publikuje na něm rodinné fotografie.

Autorka článku uvedla, že se Vetchá „zpronevěřila všemu, na čem herci tolik záleží“, je to „nečekaná zrada od jeho lásky“ a „herec patrně nemá ponětí, že jej partnerka podvádí a jedná v naprostém rozporu s jeho přesvědčením“.

Při jednání u soudu se ukázalo, že Ondřej Vetchý o facebookovém profilu své ženy věděl. Ač s ním nesouhlasil, respektoval, že ho má. „Ten článek považuji za nehoráznou drzost a mediální šikanu svojí osoby, měl evokovat, že ho podvádím, že mám asi nějakého milence nebo nějaký paralelní vztah. Proti tomu se tedy ohrazuji,“ řekla před soudem Irena Vetchá. Podle ní si dal bulvár zřejmě za cíl jejich manželství podrývat a bombardovat.

„Jsem přesvědčen, že informační hodnota článku je nulová, že nemohl způsobit zásah do osobnostních práv žalobce. Nikdo z dnes slyšených svědků článkům nevěřil, “ uvedl v závěrečném návrhu právník vydavatelství. Požadované odškodnění ve výši půl milionu korun označil za nepřiměřené.

„Žalované vydavatelství vědělo, že neuvádí pravdivé údaje, zveřejněné informace měly mého klienta před veřejností dehonestovat,“ je přesvědčena hercova advokátka Lenka Radoňová.

Soudkyně Dagmar Stamidisová dala jí i Ondřeji Vetchému za pravdu. Žalobci přiznala to, co požadoval - půl milionu korun. „Jednání autorky článku (o incidentu v posilovně) bylo bezprecedentní, okolnosti si vymyslela a i ta fotografie, která byla u článku, byla z jiné posilovny. Ona se ani neobtěžovala s tím, aby si vyfotila tu posilovnu, kde mělo k tvrzenému incidentu dojít,“ kritizovala soudkyně práci redaktorky.

Za poškozující označila i druhý žalovaný text. „Kdokoliv uvidí tento článek (Podvádí ho manželka?), koupí si ho s tím, že v článku bude uvedeno, že je paní Vetchá žalobci nevěrná. Ten otazník nic neznamená. Mám za to, že požadavek na přiznání částky 500 tisíc korun je přiměřený,“ uvedla soudkyně.

Rozsudek není pravomocný. Žalované vydavatelství Bauer Media se pravděpodobně odvolá k Vrchnímu soudu v Praze. Nejde přitom o první spor mezi hercem a touto společností. Letos v březnu vysoudili Vetchý a jeho žena pravomocně za článek v časopisu Spy, který vydával hercovu manželku za milenku, odškodnění ve výši 700 tisíc korun (podrobnosti zde).

V předchozím sporu hájil článek někdejší šéfredaktor časopisu Spy Pavel Novotný (publikováno 7. 3. 2017):

Autor:


Nejčtenější

Ruský herec chce rozvod. Jeho o 60 let mladší žena s ním odmítá sex

Ruský herec Ivan Krasko a jeho manželka Natalia (2017)

Herec Ivan Krasko (88) se před třemi lety s velkou slávou oženil s mladičkou Natalií (28). Ruská herecká legenda...

Buckinghamský palác oznámil radostnou zprávu. Bude další královská svatba

Královna Alžběta II. s členy královské rodiny na oslavách svých narozenin...

Britská královská rodina chystá další svatbu. Buckinghamský palác oznámil zasnoubení lady Gabrielly Windsorové (37) a...



Karikatura byla očividně rasistická, brání Serenu Williamsovou manžel

Alexis Ohanian a Serena Williamsová (New York, 25. dubna 2018)

Manžel Sereny Williamsové (36) Alexis Ohanian (35) se vyjádřil ke kauze karikatury slavné tenistky. Podle miliardáře a...

Bučková a Vágner se rozešli. Máme různé touhy, říká modelka

Jakub Vágner a Eliška Bučková na premiéře Plesu upírů (12. února 2017)

Královna krásy z roku 2008 Eliška Bučková (29) a rybář Jakub Vágner (36) se po dvou letech rozešli. Můžou za to...

Bulvár zaplatí rodině herce Rodena o tři miliony méně, rozhodl soud

Svoje jméno propůjčuje Karel Roden vínům Tomáše Vicana už celých devět let.

Městský soud v Praze v pondělí snížil odškodnění pro herce Karla Rodena a jeho rodinu, které musí uhradit společnost...

Další z rubriky

Věčné porovnávání s Britney mě ničilo, vzpomíná Christina Aguilera

Zpěvačky Christina Aguilera a Britney Spearsová

Zpěvačka Christina Aguilera (37) zavzpomínala v aktuálním rozhovoru na dávnou nevraživost mezí ní a Britney Spearsovou...

KVÍZ: Který Slovák měl hrát majora Zemana? Znáte hvězdy let 1968–1978?

Celebrity let 1968-1978

I tento týden si můžete ověřit své vědomosti o československých osobnostech. Další kvíz se týká desetiletky 1968–1978....

Jane Fondová: Štve mě, že jsem podstoupila plastiku

Jane Fondová (80)

Herečka Jane Fondová (80) lituje, že nebyla odvážnější a nechala si vylepšit vzhled plastickým chirurgem. Vadilo jí, že...

Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku
Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku

Jedním z nejčastějších sociálních problému, se kterými se dnes potkávají Češi, je pád do dluhové pasti. A může za to hlavně nedostatečná finanční gramotnost, na kterou se ve školách trochu zapomíná. Trénujte ji se svými dětmi už od předškolního věku a ušetříte jim tak v budoucím životě spoustu potíží. Kdy a jak můžete děti finančně vzdělávat?

Najdete na iDNES.cz