Zelená je dobrá, tvrdí britští učitelé

Poznatku, že téměř každé dítě šokují opravy školních i domácích písemných prací prováděné alarmující červenou barvou, se rozhodlo ve prospěch klidnější výuky čelit vedení základní školy v britském Uplands Manoru. Přišlo s přímo převratným řešením: doporučilo totiž svým učitelům, aby využívali méně agresivní zeleně.

O zelené barvě je totiž známo, že působí uklidňujícím dojmem a navíc navozuje pocit naděje. Proto ředitelství tamějšího výchovně vzdělávacího zařízení vydalo - bez jakékoli konzultace s vyššími orgány - pokyn, aby pedagogové s okamžitou platností vyloučili červené tužky a přešli na zelené.

Navzdory varování zkušených kantorů, kteří tvrdí, že barva, jíž se označují chyby, je ve své podstatě zcela irelevantní. "Školáci se totiž musí pro reálný život naučit přijímat nejen úspěchy, ale také nezdary," poukazuje Nick Seaton, předseda Campaign for Real Education (Hnutí za skutečné vzdělávání), jenž pokládá aktivitu učitelů z Uplands Manoru za značně zavádějící a nijak neřešící stávající problémy.

Jakmile totiž děti pochopí, že se zeleň ve svých důsledcích nijak neliší od červené, pojmou k ní stejný odpor. Navíc prý je v klasifikovaném textu méně výrazná než její dosud vytrvale používaná předchůdkyně, a tudíž může podstatnou měrou ochromit i odpovídající reakci na běžné či nenadálé selhání každého žáka.