Odlitek vznikal pod rukama maskéra Davida Šestáka, který ke své práci potřeboval jen několik "drobností" - speciální sádru a spolupráci druhé strany, v tomto případě spolupráci Viléma Čoka, kterému při zakrývání obličeje hmotou nebylo dvakrát dobře.
"Ten první pocit byl nepříjemný, jako kdyby vám obličej ponořili do bahna a nemohl jste se nadechnout. Ale pak už to šlo. Pan maskér mi vše vysvětlil a uklidnil mě," uvedl Čok, který odlévání obličeje podstupoval už poněkolikáté. Tentokrát kvůli postavě krále Ušounů, která si žádá masku po celou dobu představení.
Nejvíc práce teď má před sebou maskér Šesták, který na vytvořený sádrový odlitek obličeje vymodeluje plastelínou konkrétní masku. "To může být zjednodušeně například větší nos, delší brada, nebo jiný tvar obličeje. Potom se takto nově vymodelovaný obličej opět odlije, tím vznikne další forma, tentokrát konkrétní požadované podoby," popsal.
Přesněji řečeno: plastelína, která tvořila masku, se z prvního odlitku odstraní a k dispozici je opět přesná kopie obličeje. Na tento očištěný první odlitek se přiloží druhá forma, která tvoří už podobu s maskou. Jelikož plastelína byla z prvního odlitku odstraněna, je mezi sádrovým obličejem a druhou formou prázdné místo. To se vyplní hmotou, z které bude maska vyrobena. Většinou se jedná o silikon nebo latexovou pěnu.
"Celý proces výroby trvá různou dobu, záleží na složitosti a členitosti masky. Někdy je potřeba udělat i více forem. Konkrétně na Vildovu masku je potřeba minimálně jeden týden. Formy by měly důkladně vyschnout, protože jednak můžou prasknout, anebo hmota, z které je maska odlita, může ve formě reagovat jinak. Tady se vyplatí nepospíchat," dodal maskér David Šesták.
Podobný postup nyní čeká i na dvě desítky dalších herců, které Daniel Landa do muzikálu Král klíčů obsadil. Všichni budou vyzbrojeni maskami po celou dobu představení. Jak se práce profesionálního maskéra povedla, budou moci diváci ocenit v říjnu, kdy muzikál bude mít premiéru.