V porotě SuperStar zasedne Habera

  • 1
Kola po celém světě oblíbené soutěže SuperStar se právě roztáčejí na Slovensku. Náš východní soused se tak stává 29. zemí, která na podzim tuto úspěšnou show uvede. Po 23 týdnů budou moci Slováci usedat před televizní obrazovky, aby rozhodli, kdo z mladých talentů si zaslouží toto ocenění.

Pořad však nekoupila komerční televize, jako tomu bylo v případě Česka, ale veřejnoprávní STV. Od soutěže si slibuje rekordní sledovanost.

Po ocenění toužící zpěváci si stahují přihlášky z internetových stránek STV, televize dokončuje přípravy a představuje moderátory soutěže. Zatím se přihlásilo více než 900 mladých lidí, největší zájem je v Bratislavě a okolí a v Žilině, východní a střední Slovensko se zatím ostýchá.

"Takový zájem jsme čekali. V Česku se přihlásilo 3200 lidí, Slovensko je menší země, předpokládáme proto, že by jich mohlo být tak kolem 2400," řekl MF DNES manažer STV Branislav Zahradník. Zájemci se mohou hlásit do 31. července, o měsíc později pak začínají v Žilině, Banské Bystrici, Košicích a Bratislavě regionální předkola. Z nich vzejde 40 finalistů, kteří budou před kamerami svádět ostré boje o přízeň diváků. Stane se tak na přelomu října a listopadu. Přesné datum nechce televize zveřejňovat.

Poté, co SuperStar odmítla uvádět zpěvačka Dara Rolins, stanou se hlavními tvářemi televize moderátoři komerčního Fun Radia Adéla Banášová a Martin Rausch. I slovenská porota bude mít hvězdné obsazení, usedne v ní zpěvák Paľo Habera či muzikant Laco Lučenič.

Drahé a komerční

STV se rozhodla k odvážnému kroku, jde o produkčně náročný a velmi drahý pořad. I proto odmítá prozradit, kolik ji to stálo. V médiích se však objevila informace, že americký televizní kanál Fox zaplatil za jednu sérii 700 tisíc liber. Drahé a komerční, vyčítají manažerům televize mediální kritici. STV se však brání. "Nejsme první veřejnoprávní televizí, která po takovém formátu sáhla. Podobný pořad vysílala i německá, rakouská a švýcarská televize," říká Zahradník. Ten se domnívá, že vyhledávání talentů patří mezi priority veřejnoprávního média.

O koupi SuperStar, výtvoru britského producenta dívčí kapely Spice Girls Simona Fullera, uvažovaly v minulosti i obě slovenské komerční televize Markíza a Joj. Jednání však vzdaly. "Po analýze sledovanosti jsme dospěli k závěru, že je to finančně náročné," citoval server Pravda.sk Ivanu Semjanovou z Markízy.
SuperStar se navíc stane pro STV želízkem v ohni. Právě na podzim se totiž budou na Slovensku uvádět do provozu peoplemetry, zařízení zjišťující sledovanost, a právě divácky úspěšný program nasazený v této době je pro každou slovenskou televizi strategickým tahem.

Pavol Habera