Jak iDNES.cz informoval jako první, autopůjčovna na billboardy umístila Topolánka se sloganem "Sixt má auto pro každého". Chtěla tak využít mediální pozornost upřenou na aféru kolem dovolené předsedy ODS v Toskánsku. Na jedné z fotografií z Itálie totiž Topolánek stál vedle džípu, který mu pronajala právě autopůjčovna Sixt. - čtěte Autopůjčovna staví kampaň na Topolánkovi, rada ji zatrhne
Podle rady ale reklama nesmí zobrazovat žádné žijící osoby ani na ně odkazovat, pokud s tím předem nesouhlasí. Podle dalšího článku kodexu by navíc reklama neměla využívat politiků či jiných "veřejných autorit" ani v případě, že by s tím souhlasili.
"Na radě rozhoduje arbitrážní komise, ale já jako prezident můžu říct celkem silný názor, že tento typ reklamní kampaně, kdy je využita autorita - a to bez ohledu na to, jestli s jejím souhlasem nebo bez jejího souhlasu - je porušením etického kodexu," řekl iDNES.cz prezident rady Radek Pokorný.
Autopůjčovna Sixt zatím čeká na doručení rozhodnutí arbitrážní komise Rady pro reklamu a poté rozhodne, jak bude v celé záležitosti postupovat dál.
"Vyjádření arbitrážní komise Rady pro reklamu jsem zatím bohužel písemně neobdržel, takže mám stejné informace jako vy právě prostřednictvím médií. Ve chvíli, kdy ho obdržím, tak si ho přečtu a budeme na něj reagovat. V tuto chvíli vám k tomu jinou informaci poskytnout nemůžu," řekl iDNES.cz generální ředitel firmy František Pačes.
Rada pro reklamu se začala reklamou autopůjčovny Sixt zabývat ihned po jejím zveřejnění na billboardech. Dnes o ní rozhodla právě její arbitrážní komise.
Rada pro reklamuRPR je nezisková organizace založená reklamními agenturami, médii a firmami, které si reklamu platí. Peněžní pokutu za porušení svého etického kodexu udělit nemůže. Na firmy apeluje tím, že se samy k dodržování těchto pravidel zavázaly. |