Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: Podívejte se na reklamy, kterých se stanete součástí

Doporučujeme   10:11aktualizováno  10:11
Světové reklamní agentury se předhánějí ve snaze udělat co nejzajímavější reklamu, kterou nemůžete přepnout ani se jí vyhnout. Využívají proto veřejný prostor a občas se jim podaří kolemjdoucí nejen zaujmout, ale i rozesmát. Podívejte se na nejvtipnější, převážně guerillové, kampaně z celého světa.

Kreativní reklamy: ohněte se v sexy džínech. (Chorvatsko) | foto: boredpanda.com

Reklama nemusí být vždycky jen nudný předěl mezi pořady během něhož máte čas uvařit si kávu a odskočit na toaletu. Reklama je všude kolem nás a podstatou tzv. guerillové reklamy je zapojit reklamní sdělení přímo do veřejného prostoru, aniž by bylo na první pohled zřejmé, že jde o propagaci. Taková reklama může zaujmout, pobavit i šokovat, jako třeba v případě toaletního papíru, který si na záchodě vyndaváte z cizí zadnice. Reklamní agentura By Far z Dánska tímto obrázkem velmi názorně zdůraznila fakt, že propagovaný toaletní papír je 100% recyklovaný.

Další Další povedená guerilla má navíc vznešený cíl. Americká reklamní agentura Casanova Pendrill umístila na Manhattanu automat na špinavou vodu. Za své peníze si můžete vybrat jestli máte chuť na malárii, choleru a další lahůdky. Účelem je upozornit na to, že miliony lidí na světě trpí nedostatkem pitné vody a vy máte možnost přispět a finančně jim pomoci. "Máte žízeň? Na světě žízní miliony lidí bez možnosti získat čistou vodu. 4200 dětí denně umírá na nemoci způsobené špinavou vodou. Pomozte zachránit pitnou vodu v rozvojových zemích. Přispějte už dnes," píše charitativní organizace k této kampani.

Většina guerillových kampaní sází na lidskou zvědavost. Jen málokdo se neohne k nápisu pod velkou šipkou na zastávce. Pokud má dotyčný smysl pro humor, jistě ho pobaví, že droboučkým písmem mu reklama sděluje "Teď je váš zadek kompletně vystavený. Kdyby byl v sexy džínsech, poutal by pozornost stále". Vtipná reklama na džínsy pochází z Chorvatska.

Klasickým příkladem guerilly je poházené oblečení jen tak na zemi. Nejprve si kolemjdoucí myslí, že u zastávky někdo vyhodil staré nepotřebné svršky. Pak ale vzhlédne k plakátu umístěnému ve vitríně a pochopí, že norská reklamní agentura tímto způsobem propaguje cestovní kancelář, díky níž mohl Nor otrávený sychravým počasím odhodit všechny své svršky a rozběhnout se po pláži.

Ne vždy je ovšem taková reklama příjemná. Málokterá žena chce sdělovat veřejně svou váhu. Pokud si ale sedne na zastávku, kterou "vylepšila" nizozemská reklamní společnost N=5, pak její váhu uvidí všichni kolemjdoucí. Po dosednutí na sedačku, v níž je váha zabudována, se nepříjemný fakt zobrazí na velkém displeji rudě hrozícími číslicemi. A protože žádná žena není nikdy se svou váhou spokojená, nezbývá nešťastnici než jít ze zastávky rovnou do fitness centra, na které tato reklama upozorňuje.

U některých reklam se stanete doslova součástí reklamního sdělení. Agentura Saatchi & Saatchi v Indonésii udělala z návštěvníků obchodního domu blechy. Na obří fotce drbajícího se psa pak mohli lidé z vyšších pater sledovat hemžení lidí, kteří se nevědomky stali součástí reklamy na sprej proti blechám.

Další vtipné reklamní kampaně najdete zde.

Co je guerilla marketing

Guerilla marketing je termín zpopularizovaný Jayem C. Levinsonem. Jeho kniha Guerilla Marketing vyšla již v roce 1998, Levinson definoval touto nálepkou aktivity označené jako nekonvenční cesty k oslovení potenciálních zákazníků realizované s nízkými rozpočty, jejichž výsledkem je, že recipient věnuje kampani svou pozornost, aniž by si byl primárně vědom, že jde o propagaci.             

Autor:



Nejčtenější

Předseda Zelených Matěj Stropnický byl hostem diskusního pořadu Rozstřel. (3....
Matěj Stropnický přiznal vztah s hercem Danielem Krejčíkem

Šéf Strany zelených Matěj Stopnický (34) potvrdil, že je gay. Už dva měsíce chodí s hercem Danielem Krejčíkem (23)....

Melania Trumpová a Donald Trump (Washington, 13. října 2017)
Za Melanii Trumpovou zaskakuje dvojnice, spekulují lidé na sítích

Ona není ona. Má jiný nos a maskuje se velkými slunečními brýlemi. To jsou některé z argumentů lidí na sociálních...

Princ William sleduje, jak vévodkyně Kate tančí s medvídkem Paddingtonem...
Těhotná Kate si zatančila s medvědem. Její strýc má průšvih

Těhotná vévodkyně Kate (35) sice stále trpí ranní nevolností, ale pomalu se začíná vracet ke královským oficialitám. V...

Martha Issová
Martha Issová odchází na mateřskou, prozradila její kolegyně

Herečka Martha Issová (36) a producent David Ondříček (48) se brzy stanou dvojnásobnými rodiči. O těhotenství Marthy...

Česká Miss Earth 2017 Iva Uchytilová během příprav na světové finále soutěže...
Některé finalistky jsou samá plastika, říká Miss Iva Uchytilová

Česká Miss Earth 2017 Iva Uchytilová (19) má za sebou týden příprav na světové finále soutěže Miss Earth na Filipínách....

Další z rubriky

Simon Cowell a Darci Lynne Farmerová v show Amerika má talent (Los Angeles, 5....
Americkým talentem je malá břichomluvkyně, rozesmála i „kata“ Cowella

Vyhlášení vítězů 12. ročníku soutěže Amerika má talent bylo hodně emotivní. Ve finále bojovala Darci Lynne Farmerová...

Španělka Pilar Abelová tvrdí, že slavný surrealista je její otec.
Španělka, která nechala exhumovat Dalího ostatky, není jeho dcera

Španělský surrealista Salvador Dalí není otcem jednašedesátileté Španělky, která před několika měsíci uspěla u soudu s...

Dietmar Ehrentraut a jeho manželka Nellia (Durmersheim, 1. dubna 2017)
VIDEO: Důchodci válí jak zamlada. Jejich tanec je hitem internetu

Rakouský pár Dietmar Ehrentraut (70) s manželkou Nellií (64) od mládí rádi tancovali. Své vášně se nevzdali ani ve...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.