Moderní pojetí Verdiho díla zřejmě diváci nedocenili

- Po třiceti letech se Ženeva dočkala obnovené premiéry Verdiho Aidy. Autorka inscenace Američanka Francesca Zambellová se snažila klasické dílo o lásce egyptského velitele vojska Radamese k dceři znepřáteleného etiopského krále Aidě značně zmodernizovat, u diváků se však její snaha podle agentury AFP nesetkala s velkým pochopením. Zambellová totiž dala jednoznačně najevo, že nehodlá předvádět "nějaký historický a zaprášený Egypt, ale spíš magický a neznámý svět".
Premiéru navíc narušila technická závada, po které jeden ze sólistů utrpěl lehké zranění hlavy.

Ojedinelý pískot provázel již začátek opery, na scéně se totiž objevila desítka bíle oděných osob v kolečkových křeslech, kteří představovali válečné raněné.

Do "varu" se publikum začalo dostávat, když se Radames vracel z vítězného tažení proti Etiopanům na terénním vozidle s pohonem 4x4. V témže okamžiku se zřítila jedna z dekorací a strhla s sebou jednoho ze sólistů. Nešťastník, který představoval roli Posla, utrpěl lehké zranění hlavy, musel opustit scénu a nechat si ránu sešít.

Podle vedení divadla způsobil incident technik, který neposunul včas dekoraci, aby uvolnil cestu terénnímu vozidlu egyptského vojevůdce.

Po incidentu spadla opona a přestavení bylo na několik minut přerušeno. Ředitel divadla žádal diváky o pochopení, ale to se mu podařilo jen na krátký čas, neboť scénu znovu ovládlo supermoderní vojenské vozidlo a obecenstvo začalo bouřit.

Když se autorka scény Francesca Zambellová a kostýmů Britka Alison Chittyová přišly na závěr představení děkovat na scénu, uvítalo je názorově rozpolcené obecenstvo pískotem i potleskem.