Lásku lze najít i po čuchu

Partnera nám nevybírají naše oči, či dokonce rozum, ale malý ostrůvek tkáně uvnitř nosu, kterému vědci říkají vomeronasální orgán. Skrze něj přicházejí do těla nejrůznější vůně a pachy, které umějí ovlivnit náladu nebo třeba činnost pohlavních orgánů. O tom i bez vědeckých výzkumů dávno vědí výrobci voňavek. Celá staletí se snaží přirozenou vůni člověka přelstít a dosáhnout nových a rafinovaných účinků.

Nejdravěji působí vůně v prvním zásahu nosu. Možná proto tentokrát sáhla Nina
Ricci k názvu nové vůně: První den (Premier Jour). Právě "první den" či "první chvíle" ovlivňuje mnohdy celý život. K útočnosti vůně První den použila firma vůni hrachoru, vanilkové orchideje, mandle v bílé polevě a santalového dřeva z ostrova svaté Lucie.

Když chtějí své vůně prodat, musí Nina Ricci stejně jako Dior, Lancome, Yves Saint Laurent a stovky dalších producentů voňavek dokázat zasáhnout nos. A to nos nejen té, která si vůni koupí, ale zejména toho, kdo ji zaregisturuje svým "vomeronasáním orgánem" a bude tomu pak říkat třeba "láska na první pohled", ač je jasné, že jde o lásku na první přičichnutí.