Image, nebo náhoda?

V posledních týdnech se Březina proslavil především na titulních stránkách bulvárního tisku. Nepíše se však o něm kvůli jeho pracovním úspěchům, ale probírají se milostné aféry. Čtenáři se tak o Březinovi mohli například dozvědět, kolik žen už prošlo jeho postelí. "Samozřejmě, že mi to není nijak moc příjemné, že mé soukromé věci jsou propírány na veřejnosti," tvrdí Březina. "Chápu ale, že jsem osoba veřejná a tohoto rizika jsem si musel být vědom," dodává. Za náhlou publicitou však může být víc než jen zájem o veřejného činitele.

"Březina není, na rozdíl od takového Grosse, Langera nebo Mlynáře, zase tak často vidět. To je do jisté míry dáno i jeho resortem. Ale blíží se volby, a možná že se snaží zviditelnit," říká psycholog Karel Humhal. Březinův vztah k ženám totiž zajímal například také oficiální čtrnáctideník Sociální demokracie, který vychází jako placená inzertní strana deníku Právo. "Jste úspěšný a sympatický mladý muž. Jakou roli ve vašem životě hrají ženy?" zněla otázka.

"Velmi významnou, a to jak ženy-kolegyně, tak ženy-přítelkyně," odpovídal Březina. Psycholog Humhal proto připouští, že se může jednat o cíleně budovaný image. "Jestli to dělá vědomě, nebo systematicky, to nevím. Je ale pravda, že lidé jako on mají kolem sebe různé poradce a odborníky, kteří se v tom, jak vybudovat image, vyznají. Myslím, že tyto skandály mu například v očích průměrné voličky mohou pomoci," dodává.

Jak psycholog podotýká, skandály jako forma reklamy se často používají například v showbyznysu. "Zdánlivě by to mělo tyto lidi vyřadit, ale ono to zabírá. Například jeden ze zpěváků, tuším, že to byl Petr Muk, na sebe v bulvárním tisku přiznal, že se pere s démonem alkoholu," dodává Humhal. Načasovanost tohoto prohlášení však nebyla náhodná: zpěvák právě v té době vyrážel na celorepublikové turné. Karel Březina však na přímou otázku popírá, že by měl na zprávách ze své ložnice zájem. "Určitě nejsem v těchto věcech exhibicionista, image si takto nepěstuji."