Eva Herzigová - Česká topmodelka Eva Herzigová předváděla 18. ledna na úvod...

Eva Herzigová - Česká topmodelka Eva Herzigová předváděla 18. ledna na úvod dvoudenní módní show v Barceloně kreace španělského módního domu TCN. | foto: Reuters

Eva uvedla vlastní oblečení a boty

  • 1
Eva Herzigová představila v úterý v Paříži vlastní módní kolekci. Po sérii plavek nese nyní jméno topmodelky řada oblečení a bot. Sexbomba z Litvínova, která zkouší štěstí i u filmu, plánuje zaštítit svým jménem také kabelky, sluneční brýle, kosmetiku a možná dokonce i minerálku. FOTOGRAFIE

"Doufám, že v budoucnu budu schopná udělat něco velkého," řekla modelka ve slavné restauraci U Maxima. Hostům přehlídky promítla krátký film, v němž vystupuje společně s kanadským rockerem Bryanem Adamsem.

Jednatřicetiletá supermodelka nezahálí. Předvádí například pro Louise Vuittona nebo Calvina Kleina, nyní se objevila v roli Piccasovy manželky ve filmu Modigliany. Zároveň ví, že značkové zboží podpořené slavným jménem jde na odbyt.

Například raper P. Diddy nejen vybudoval se svou značkou Sean Jean vlastní módní impérium, ale v srpnu dokonce vyhrál prestižní cenu amerického módního průmyslu za nejlepší mužskou kolekci roku. K dalším hudebníkům, kteří své jméno spojili se zbožím, patří Beyoncé Knowlesová, Boy George, 50 Cent nebo hip-hopový magnát Russell Simmons. Zpěvačka Britney Spearsová a herec Antonio Banderas zase chtějí uvést na trh vlastní parfém.

"V dnešní kultuře se lidé na celebrity hodně vážou a hledají skrze ně vlastní identitu," říká redaktor magazínu U.S. Vogue André Leon Talley. Připomíná, že svou osobu proměnila ve značku před 100 lety již Gabrielle "Coco" Chanelová.

Herzigová, která proslula díky reklamě na podprsenku Wonderbra a džíny značky GUESS?, se podle svých slov konkurence dalších slavných značek neobává. Sama prý výrobu kontroluje - na rozdíl od jiných hvězd, s jejichž jmény nakládá třetí strana. "Jsem tam od začátku až do konce. Jdu a vyberu látku, barvy, jdu na produkci, jednám s úřady, dělám všechno," řekla modelka. "Nepropůjčila bych své jméno výrobku, který se mi nelíbí. Šlo opravdu o potřebu tvořit, udělat něco po svém a dát své jméno nějakému produktu," dodala Herzigová.

Módní experti tvrdí, že není ani tak důležité, jak moc je osoba slavná, výrobky s ní spojené si musejí dlouhodobě udržovat kvalitu. Produkty, určené jen k rychlému vydělání peněz, skončí jako šampon herečky Farrah Fawcetové - v muzeu popkultury.

, ,