Diskuse k článku

Sharon Stone se zastala Jamese Franka, jehož obvinilo několik žen

Herečka Sharon Stone (60) podporuje hnutí Me Too a Time’s Up. Ale také herce Jamese Franka (39), kterého několik žen obvinilo ze sexuálního obtěžování a nevhodného chování. Ona sama s mladším kolegou pracovala několikrát a nikdy prý nic neprofesionálního nezažila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a31r71m11i46l16a 31T94o81m64č42í98k11o65v80á 9873915319138

Dobrá myšlenka, mnoho pokrytců, když jdu jako začínající herečka sama s producentem do pokoje a ještě do vířivky, co si asi myslím. Sharon má pravdu, ženská, co je si jistá sama sebou a nepotřebuje kupčit o role se nebojí odmítnout a to natolik rázně, že to tomu hlupákovi dojde. Tímto ale absolutně neomlouvám násilí a fyzický nátlak.

0/0
16.3.2018 14:12

R60a63d73k74a 73F94u24k23s21o16v78á 9555540937591

Té Francově ex se teď nápadníci jenom pohrnou...

+1/0
15.3.2018 2:24

M73a79r18i70e 95V40a59š94í65č46k36o51v22á 3371873682458

Nechápu, že v USA mohli natočit Padesát odstínů šedi, když je orál ve vztahu nepřípustný.

Onehdy mi jeden Američan řekl, že nikdy by v USA nemohli natáčet Tvoje tvář má známý hlas, protože se tam bílí barví na černé. A také v Superstar by neprošlo, když chválili tu krásnou cizinku pro její půvaby.

+4/−1
14.3.2018 15:00

M66a54r65t22i23n 56B97i15t32t92n19e88r 4122196876145

Připadá mi to takto.

Mnohé ženy, které se zapojují do tohoto hnutí, jsou naštvané a nespokojené, tak obviňují muže. Mají sice v mnoha věcech pravdu, ale nedaly si práci s tím, aby rozlišovaly co je důležité, zásadní a mělo by být trestané a co jsou hlouposti. Daly přednost snadné, rychlé úlevě, před dlouhodobým řešením a poctivé diskuzi. Možná ta diskuze nebyla možná, kdo ví.

Chrlí ven svůj hněv a frustraci, vyčtou i úplné hlouposti, protože jim jde v první řadě o emoce. O to nějak se cítit (ponížená, posílená, odmítnutá nebo sexy). A některé ženy se snaží automaticky trestat muže ne za objektivně vymezené chování, ale za své emoce - za to, že se cítily s tím mužem nebo po setkání s ním mizerně. A MeToo jim k tomu dává moc.

To logicky povede k tomu, že muži se budou žen víc stranit, budou sílit hnutí jako MGTOW, budou se s ženami neradi setkávat o samotě, budou se snažit striktněji vymezit, co ještě je v pořádku a co už ne. Protože to však u těch žen takto nefunguje, jim nejde o to, co je v pořádku, ale o to, jak se ony cítily a to je závislé na mnoha okolnostech, nebude to fungovat, takže budou jen další a další kola sporů. Navíc ženy bude štvát i to, že muži se chovají podezíravě, bojí se, nedělají první krok, vše je na ženě a tak zase to budou ventilovat vůči mužům, když už to tak dobře funguje.

Výsledkem bude jen rozhádaná společnost, kde si muži a ženy nevěří a topí se v nekonečném vzájemném obviňování.

Jeden z velkých nedostatků MeToo jako snahy o sociální a společenskou změnu je podle mne to, že se neřeší, co je ještě dobře, nevymezují se bezpečné oblasti, správné chování, ale jen se ventiluje hněv a nespokojenost. Řeší se čistě co je špatně. To rychle smršťuje počet možností k bezpečnému seznámení, randění, sexu. Protože skoro vždy se najde nějaká žena, která se bude tím jednáním cítit zneužitá, napadená, i když jiné ženy by třeba potěšilo nebo by nad ním mávly rukou.

+5/0
14.3.2018 13:02

M50a91r11t79i31n 35B72i11t68t17n38e46r 4522116856335

Proč to tak ty ženy dělají? Protože ve chvíli, kdy by se pokusily přesně popsat, co je v pořádku a co není, jak se mají podle nich muži chovat, co od nich chtějí, tak zjistí, že nemají šanci se na tom mezi sebou shodnout. A toto je jim buď vědomě nebo podvědomě jasné. Takže to hnutí může být jednotné jen do té doby, pokud budou chrlena obvinění a hněv vůči mužům, dokud budou ženy vystupovat jako dav (a dav vždy spojují jen jednoduché slogany a emoce). Je snadné požadovat v davu žen víc práv, víc úcty, víc respektu, víc prostoru, zejména když se tomu davu nikdo nestaví do cesty.

Ale jakmile by měla začít debata, jak tedy má společnost celkově fungovat tak, aby hnutí MeToo nebylo potřeba a bylo to reálné, jednota končí. Maximálně budou prohlášení - aby už nikdy žádný muž neobtěžoval ženu, ale snad každý si uvědomuje, že to je prvně naprosto mimo realitu a za druhé, že co je obtěžování, vnímá každá žena trochu jinak.

+4/0
14.3.2018 13:09

D46a42n87i10e38l47a 59U32r19b64a72n47o49v16á 2634370485476

Sopuhlasím s vámi, myšlenka možná dobrá ale výsledek velice smutný, souhlasím s tím že se to spíše zvrtlo vdiskusi o emocích a též souhlasím že se to zvrhává v jakési frustrované výkřiky kdy každá na chlapy naštvaná ženská má najedenou právo veřejně ho zlinčovat a označit za úchyla. Ono je třeba dívat se ne jen na druhé ale především na sebe. Co dělám a jaké to má důsledky, v podstatě v tom není vůbec rozdíl když to srovnáme se středověkými hony na čarodějnice, kdy se taky určité hnutí zneužilo v to aby byly likvidováni to co někoho prostě toechu štvali.štve mne soused že mi nepůjčil kosu tak půjdu někam vykládat že obcuje s ďáblem a systém ho už potrestá za mne.............tohle má hodně podobných znaků, i když ještě nejsme v tak brutální fázi jako ve středověku.Já bych se vůbec američanům nedivila kdyby si už ani neodvážili říct o číslo a radši se prostě jen uchýlili doma k pornu...ano je pravdou že sexuální útoky a obtšžování jsou naprostou doménou mužů u žen se takové chovány vyskituje mnohonásobně méně a v pořádku to není, ale nejde to zmnit tímto způsobem. respektive změna možná nastane ale přinese spoustu jiných negativ. To co je soubžným problémem u sexuálního obtěžování je to že oběť s tím v době, kdy se to děje neumí nijak naložit, myslím si že kolikrát tomu chlapovi ani nedochází že to té ženě vadí, protože ona to nedá moc najevo..........zrovna jsme se o tom bavily s kolegyněmi její bývalí šéf měl vždy chlípné řeči, když si něco svlékala (myslím třeba svetr).asi si myslel že je vtipný, když jí pokaždé povzbutzoval aby pokračovala s ptal se jestli si sudná i halenku a tak......le protože to byl šéf tak se prostě neodvážila se mu nějak vymezit a dělala jako že jí to pripadá legrační ale tím jak se to pořád opakovalo jí to už časem strašnš vadilo a připadlaa si jako kus hadru......přitom jinak její bývalý šéf byl pro ni fajn chlapík....tak že si tipuju že jemu prostě vůbec nedocházelo že je jí to nepříjemné, nedlal to aby ji obtěžoval.

+4/0
14.3.2018 14:11

K71a44m86i88l24a 41K80a64l53e16n27s61k62á 9306177857518

V leccems máte pravdu. Nicméně pokud vezmete v potaz právě ten příklad toho Vámi zmiňovaného šéfa, tak právě proto je o tomto třeba mluvit aby si další podobní šéfové uvědomili, že dělají něco špatně. A v tom je ten problém, že podobné oběti se totomu šéfovi bojí říci právě proto, že je to šéf.

+1/0
14.3.2018 14:22

M68a30r86t75i12n 42B77i69t66t61n35e60r 4612526116965

Proč přesně je to špatně? Protože to té ženě vadilo nebo by to bylo špatně i kdyby jí to nevadilo a opravdu jí to připadlo legrační, jak předstírala?

Dejme tomu, že je to špatně obecně. Pokud by tedy přestal dělat podobné vtípky s ženami (protože by to bylo zakázané), ale dál by si dělal legrácky z mužů (klidně je možné, že dělal) a ti by to považovali za zábavné, měli s ním díky společné legraci lepší vztah a on je pak logicky dřív povýšil, protože se mu s nimi lépe pracuje... Bylo by to v pořádku?

Nebo je třeba zakázat jakékoli vtipy sexuální povahy ze strany nadřízených a vlastně i ze strany kolegů - jde říct, že sice nebyl šéf, ale je to muž, fyzicky silnější, starší, mladší, cokoli? Přičemž se bude předpokládat, že oběť se snaží zranění maskovat a bude se tvářit, že ji to baví?

Co kdyby to nebylo sexuální? Řekněme, že by někdo měl legrační nějaký zvyk a šéf o tom pravidelně vtipkoval a dotyčný i všichni okolo se smáli. Co když se pak ukáže, že dotyčný nic neřekl, smál se, ale týralo ho to. Mělo by to vést k zákazu veškerých poznámek a humoru obecně, který se může někoho dotknout i mimo sexuální oblast?

Je jasné, že někde být hranice musí - vždy bude existovat někdo tak málo sebevědomý, že mu ublíží i nevinná poznámka a ještě to bude maskovat. Nelze to nastavit podle těch nejméně průbojných a sebevědomých ve společnosti. Stejně jako školní výuku nelze nastavit podle nejpomalejších žáků. Nejde to ani ušít na míru agresorům a násilníkům. Takže osobně bych uvítal spíš otevřenou diskuzi o tom, kde je hranice a proč, než obviňování stále dokola už několik měsíců.

+3/0
14.3.2018 14:45

K15a39m50i45l57a 28K56a28l73e92n53s15k57á 9126527397638

Obecně by mezi šéfem a podřízeným měli být jisté hranice. Mám mnoho podřízených mužů a neumím si představit, že bych na ně dělala vtípky se sexuálním podtextem ve smyslu třeba " Karle udělej nám striptýz a budou prémie" apod. byť by to byl jen vtip.

+1/0
14.3.2018 15:32

M64a94r16t61i70n 68B12i19t28t57n78e55r 4132916626265

Dobrá, chápu. Myslíte, že by to z toho měla udělat obecná hranice pro celou společnost? Že žádné vtípky se sexuálním podtextem mezi nadřízeným a podřízeným?

Co vtípky se sexuálním podtextem mezi kolegy? Nechat povolené? Zakázat?

Co ostatní, potencionálně zraňující vtípky a výroky bez sexuálního podtextu? Co třeba: "Karle, zatancuj, budou prémie?" Řekněme, že Karel by se na to zasmál a zatančil. Mělo by se i tak předpokládat, že je oběť, která se jen bojí to dát najevo?

+2/0
14.3.2018 15:41

K63a56m89i65l49a 92K50a72l67e12n19s87k71á 9216647197948

Dle mého, by nadřízený neměl na podřízeného dělat jakékoliv vtípky, které by ho mohli před ostatními nějakým způsobem zesměšnit, či ponížit. Protože tak riskuje, že to bude považováno za šikanu.

+2/0
14.3.2018 16:05

M96a96r57t93i45n 44B70i47t36t39n70e77r 4722696116905

Dobře. Co podřízený na nadřízeného nebo kolegové mezi sebou? Tam také máte jasno nebo tam si nejste jista?

+1/0
14.3.2018 16:25

K87a92m54i61l72a 23K70a54l42e92n67s58k24á 9466167927688

Mimochodem dokáži si představit vtipy se sexuálním podtextem mezi dobrými přáteli. Akorát je zvláštní, že taový humor těžce nesou muži pokud jejich manželka partnerka takové vtipy vede s kamarádem, ale naopak ženy takové vtipy u svých partnerů tolerují lépe. Takže jak vidíte i muži mohou lecos špatně vnímat ;-)

+1/−1
14.3.2018 16:13

M60a16r94t14i32n 28B22i29t28t23n63e78r 4942946416185

To rozhodně mohou. Já také v zásadě nekritizují snahu změnit sociální nebo společenské normy jako takovou. To už se událo mockrát. Vadí mi velká nejistota, vyvolaná tím, jakým způsobem se ta změna dělá. To je stejné jako s ekonomikou - daň může být tak nebo tak, podnikání se přizpůsobí. Ale pokud se daně příliš často mění nebo nikdo ani neví, v jaké výši jsou... tak ta nejistota rozvoji tomu obchodu hodně škodí. Protože v takovém prostředí se vyplatí jen vyloženě krátkodobé, spekulativní obchody (na jednu noc), ale ne dlouhodobé investice (třeba i citové).

0/0
14.3.2018 16:24

M96a83r27t19i57n 31B82i35t13t60n51e75r 4212326886325

Moderně vychovaný muž si v USA už neříká o číslo, ale naopak dá své číslo ženě a nechá na ní, zda mu ona zavolá. Říct si o číslo by totiž mohlo být považováno za nepříjemný nátlak.

Díval jsem se na profil Violet Palay, která obvinila Jamase Franca z toho, že jí v autě tlačil hlavu na své přirození a chtěl po ní orál, když spolu chodili. Lidé tam dávali její starší posty, kde psala, že třeba plánovala někomu zničit život jen co ho potkala, že předstírala těhotenství, aby jí muž odpověděl. Když se ale napíše, že je značně nedůvěryhodná osoba, tak to v rámci MeToo bude bráno jako typické obviňování oběti. A to i když měla s tím hercem podle všeho dál nějakou dobu vztah a počkala si kdo ví jak dlouho na to, aby ho mohla obvinit hned jak vyhrál cenu, bylo na něj upřeno nejvíc pozornosti a tím pádem maximum pozornosti dostala i ona.

S tím šéfem chápu, že jí to vadilo. Podle logiky MeToo, by teď mohla ta žena (kdyby byli v USA) vystoupit s obviněním přes sociální síť a on by přišel nejspíš o práci. Jasně, choval se hloupě. Ale ona mu mohla říct, že jí to vadí. Pokud mu to neřekla a ještě dělala, že jí to baví a těší... Dala jste dobrý příklad.

+2/0
14.3.2018 14:31

K76a18m21i63l16a 85K65a74l42e41n54s10k17á 9746477977368

Ale ty ženy nechtějí aby byli všichni nějak potrestáni. Spíše chtějí aby si uvědomili co dělají šp\atně. Nejlepší je, že česká veřejnost si dělá obrázek a názor dle pár zveřejněných zmínek o celém problému.

0/−6
14.3.2018 14:24

M50a27r62t87i82n 21B39i32t69t11n70e75r 4462176946345

Ten herec už přišel o kontrakt na další natáčení. Pokud chtěla, aby si to uvědomil, mohla mu poslat soukromou zprávu. Tohle je snaha o to, vystavit ho veřejnému tlaku a sankcím - ne snaha ho vzdělávat, zlepšovat. Každý, kdo se s MeToo setkal ví, že pokud žena v USA označí nějakého muže a dá k tomu MeToo, bude to pro něj mít pravděpodobně závažné následky - minimálně v obří negativní popularitě. Však i o tomto se píše až v ČR. A pokud ta žena počká, až on vyhraje nějakou hodně sledovanou soutěž a pak to zveřejní ve chvíli, kdy je na něj upřena pozornost - co je to jiného než snaha, aby její obvinění bylo co nejvíc slyšet?

+2/0
14.3.2018 14:48

M40a12r85t83i77n 11B21i27t52t75n25e75r 4822276376235

A mimochodem - já nejsem česká veřejnost. Většinu těch případů aspoň trochu sleduji, zajdu na Twitter, pročtu si to obvinění, komentáře, projdu pár článků sem tam v hodně sledovaných blozích ženských aktivistek a v médiích. Řekl bych, že mám o MeToo na muže a Čecha celkem slušný přehled.

+2/0
14.3.2018 14:50
Foto

A53n49n69a 15V35e44s92e96l81á 2410468836

Myslím, že naléhavost rozmnožovacího instinktu dost podceňujete, pokud máte obavy, že se kvůli excesům v hnutí MeToo začnou lidé vyhýbat seznamování a sexu...

+2/0
15.3.2018 5:07

M93a97r95t33i58n 74B76i72t60t23n57e48r 4152456456175

V historii najdete období a kultury, kdy ženy a muži žili mnohem odděleněji než dnes. Třeba ve Spartě byli ve věku 7 let chlapci přebíráni do výchovy státu - mužů a žili společně s muži až do věku 30 let, kdy buď založili vlastní domácnost a žili se ženou nebo dál žili u svého otce, staršího bratra a podobně. Tedy muž se s ženami víc setkával jako malé dítě a pak až jako plně zformovaný dospělý muž.

I v tradičním muslimském uspořádání je oddělení pohlaví větší a ženy s muži obvykle netráví tolik času, navíc jsou zahalené... Není to v pořádku, ale očividně i to je výsledkem řešení nějakých vzájemných tlaků - i když řešení dost v neprospěch ženy.

Systém romantické lásky v manželství je vcelku mladý - pár staletí. Předtím byly sňatky domlouvány a manželství bylo spíš z rozumu. To, že muži a ženy pracují společně, volně se setkávají, randí, baví se spolu a tráví spolu čas, není nic automatického.

Takže to, že máme my lidé svobodu volně se setkávat od dětství a mládí ženy a muži mezi sebou, je výsada. O kterou se však můžeme klidně sami připravit tím, že se zaměříme čistě na problémy, které to přináší, až přijde někdo mocichtivý, kdo ty problémy využije k tomu, aby transformoval společnost. Nabídne větší bezpečí výměnou za trochu těch svobod.

0/0
15.3.2018 7:34

M94a62r48t51i72n 57B31i96t47t89n97e95r 4182886126465

Takže lidé se sice nepřestanou rozmnožovat, ale mohou být tlaky třeba na oddělená pracoviště mužů a žen, čistě mužské a ženské firmy, segregaci podle pohlaví. Na setkávání mužů a žen (mimo manželství nebo vztah) pouze v přítomnosti dalších osob (Mike Pence rule), na znovu oddělení škol pro chlapce a pro dívky... současné sexuální svobody máme krátce a kdo ví, zda si je do budoucnosti udržíme.

0/0
15.3.2018 7:40

P64e36t32r 53N79o90v27o17t50n64y 1611390901

Ono to metoo je hezká věc, že, Sharon. Než se to otočí proti někomu, koho známe. :-) Tipuju, že ten Franco nebude jediný křivě obviněný, akorát ne každý má za sebou Stone(ovou).

+4/0
14.3.2018 13:02

F31i98l89i97p 85S12t28a91r93z20i46n75s98k85ý 3685762797646

Je to James Franco, nikoliv Franko :-/

0/0
14.3.2018 12:25

J21a21r82o78s22l90a36v 13K45a41d11l18e94c 5911159252891

Dobře vypadá a ještě jí to myslí...R^

+5/0
14.3.2018 12:04

A17n96g31e86l82a 54W70e26b84e76r79o15v57á 7400697101

Hmmm... tak přítelkyně, se kterou randí, se cítí "sexuálně napadená jeho žádostí o orální sex"... tak si jenom říkám, jak spolu mají teda partneři vůbec komunikovat, aby přišli na to, jestli si (po všech stránkách) vyhovují nebo ne (předpokládám, že se jí nezeptal na první schůzce), když i pouhý dotaz je brán jako sexuální napadení...:-P

Aby nám ti Amíci za chvíli nedospěli do fáze, že se nebudou na sebe smět ani podívat... nepřípustný oční kontakt na ulici, který danou osobu zcela vystresuje, způsobí jí psychické trauma a bude se navždy bát chodit ven...:-P

+16/0
14.3.2018 11:56

L89u27c78i47e 30K77a17ň59o97v81á 9596918126

Být v jedné místnosti s Jamesem Frankem... tak by posléze nejspíš (zcela určitě) obvinil on mě ;-D Ty baby jsou jak praštěné... jo není nad to, když si nuly honem honem přihřejí polívčičku, aby o ně byl alespoň chvíli zájem.

+14/−1
14.3.2018 11:31

D51a83n92i69e78l68a 82U42r84b38a66n22o61v36á 2234550975866

Na ní je vidět že hezká žena nepotřebuje plastiky aby ve vyšším vku vypadala dobře. Když jí porovnám třeba s Meg

Ryan, která rozhodně byla velice krásná taky tak to co si plastikama "vylepšila" je fakt k pláši a je z ní dost ošklivá stará ženská.

Jinak s ní souhlasím v tom že je to celé už poněkud absurdní (byť původní myšlenku za špatnou nepovažuju)........ale tenhle veřejný hon na čarodějnice akorát to povede k tomu že chlapi začnou mít strach vůbec udělat první krok aby nebyli obiněni že jsou sexuální predátoři a popotahováni v médiích a po soudech.....

+13/0
14.3.2018 11:24

M10a41r17i14e 73S36o77c68h39o89r71o87v10á 8937776245437

Naprostý souhlas se vším co jste napsala paní UrbanováR^

+4/0
14.3.2018 11:30

T92e86r44e78z70a 85H66a15j88k21o34v68a 5517922134980

Co je na tom absurdni?

+1/−2
14.3.2018 11:33
Foto

A94n59d60r93e47a 20Š66r90e19t39r92o70v95á 7371725430478

No napriklad mnoha obvineni (napr. typu, ze Trump koukal na ucastnici souteze Miss Universe a ten pohled byl podle ni prilis vyzyvavy)? To je skutecne absurdni a myslenku upozornit na skutecne nasili na zenach odsunulo dost do ustrani. Stala se z toho akorat exhibice herecek.

+10/0
14.3.2018 11:47

D92a30n68i63e18l39a 54U49r98b83a24n52o10v87á 2954670885156

Absurdní je to že nyní v USA kdokoli prohlásí že ho kdysi někdo slavný nějak obtěžoval tak je to automaticky bráno jako 100% pravda a ten obviněný má bez důkazů po kariéře.sice se s nimi nikdo nesoudí ale v podstatě dochází k určitému druhu sociálního linčování. Jsou případy kdy chlapi přišli o práci firma je vyhodila protože prost nechtrěla být spojována s jeho jménem, které je vláčeno bulvárem aniž by mu fakticky někdo prokázal provinění........... a to je absurdní, stejně jako je absurdní to že když vás přítel požádá o orální sex který zrovna nechcete tak o tom za pár let veřejně vykládáte s tím že on je děsný sexuální predíátor......vždyť je to směšné. V sexu vždy jeden prostě udělá ten první krok buď je přijat nebo není, ale kdyby ho nikdo neudělal tak prostě sex nebude. A vytahovat takovouhle terapnost na expartnera je ubohé.

+13/0
14.3.2018 11:48

M43a27r29i95e 81M30u52c68h40o92v95á 9181612486902

Jedna z mala prirozenych zen.

+9/0
14.3.2018 10:52

M31i57l71a44n 45P85o30k15o54r47n35y 3510475198516

Takto by měla vypadat každá šedesátka:-)

+16/0
14.3.2018 10:42

Najdete na iDNES.cz