Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Abbasová: Nechci působit, že po jednom porodu doma mám na to patent

V létě moderátorka Lejla Abbasová (37) doma porodila dceru Iman a považuje to za naprosto přirozené. Ženám podle ní často o tomto druhu porodu chybí informace a i proto se ho některé bojí, uvedla dvojnásobná maminka v rozhovoru pro Magazín DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S28i31l47v93i83e 63W97a35t49s18o79n 9928127682310

Samozrejme, ze patent nema. Ma ale ohromne stesti, ze jako stare rodicce se nic nestalo a vse probehlo v poradku. Nechapu zenske, ktere stavi vlastni pohodli ci ujete novodobe kecy na prvni misto. V Cesku neni sanitka na kazdem patniku, aby mohla rychle reagovat pri problemech, ktere samozrejme muzou nastat. Kazda vterina pak hraje roli. Proc zenske hraji ruskou ruletu s zivotem ditete kvuli tomu, aby mohly byt doma na jejich oblibenem gauci z Ikey misto divat se na zelene dlazdicky v porodnici? Dite by melo byt na prvnim miste. Nemocnice ma vybaveni resit problemy. V dnesni dobe je vic rodicek starsich, maji ruzne problemy a tim padem se dela vic cisaru (myslim opravdu nutne, ne na prani). Je to naprosto hloupe a sobecke chtit rodit doma. Od te doby, co zenske prestaly rodit doma, drasticky ubyla umrti deti i matek. Proc se chteji k tomu vracet? Kdyz rodi doma, cosi se podela, pak vini nemocnici, do ktere dojely pozde a pak to postizene dite visi na ucte danovych poplatniku, protoze maticka byla moderni a chtela rodit doma. Zadna zodpovednost. At jde Abbasova do .... pozerka, ktera si porad musi neco dokazovat.

+1/0
13.10.2017 21:09

L42a83d38i27s39l50a39v 48P19o90s26p38í29c56h41a40l 1828357823340

Baví mne, když tady muži (např. pan Svatoš) teoretiztují o způsobech porodu. Určitě mají bohaté osobní zkušenosti po několika porodech....

+2/0
13.10.2017 10:05

P98a16v92e76l 41S61v37a68t97o25š 2516503146231

Hm..no mame zkusenosti z porodnic..nic moc..

0/0
13.10.2017 14:30

P43a29v71l61a 52C14t77i90b97o83r91o47v69á 2160923767

"chybí informace a i proto se ho některé bojí" - nikoliv. Právě proto, že mi informace NECHYBÍ, bych NIKDY doma nerodila. Slečna Abbas je nezodpovědná a sobecká - v jejím věku mohlo nastat TOLIK komplikací!

+5/−2
13.10.2017 6:40

J48i20r75k84a 95M42a77l44í50č97e87k 9113791214742

Informace které jsou k dispozici v oficiálních médiích jsou jednostranné a zavádějící. Je zvláštní, že v jiných zemích EU mají stejnou úmrtnost a přitom je tak domácí porod běžnou záležitostí. Můžete mi to prosím vysvětlit ?

0/0
13.10.2017 10:19

D73a86n24a 42T96e21n21z73l40e30r 5300242945913

Kde přesně je domácí porod takového rázu, jak ho plánuje ta česká sekta, běžný? :-)

+2/0
13.10.2017 16:16

N48a24t67á61l14i47a 12S40y37r37ů46č85k92o26v11á 8168881882275

Mozna je zdrava, ovsem z fyziologickeho hlediska je na porod ponekud stara... Uz to ji melo nasmerovat do porodnice... hlavne, ze to dobre dopadlo.

+3/−1
12.10.2017 19:12

B71l26a72n82k90a 59B79a37u97e12r54o75v21a 4621490579587

Cim je ta pani Abbasova tak zajimava, ze kazdy krok co udela, hned se komentuje.8-o

+2/0
12.10.2017 15:03

P73a43v27e17l 37S71v56a86t14o59š 2346273566381

Aspon, ze se o tom mluvi..soude dle komentu nejsme v čr jeste pripraveni rodit jinak nez v nemocnicich..zamerne pisi v nemocnicich, jelikoz k porodnicim mame daleko...je to porad takovej bezici pas a zavan socialismu..i kdyz je to urcite lepsi nez pred revoluci..

+5/−1
12.10.2017 14:14

L24a41d35i76s30l31a50v 83P69o53s67p73í41c34h82a70l 1738407763520

Předpokládám, že VY budete určitě rodit doma... ;-D

0/0
13.10.2017 9:53

L56u25k54á10š 64M88u11s36i14l 1552304128807

Nebudu tu rozebírat úmrtnost při porodu matek a dětí u nás a v zemích, kde se rodí doma, už jen proto, že tam může úmrtnost zvyšovat neodborný přístup porodní asistentky, u nás ale zase rodí ženy starší a v horší kondici.

Co zmíním, je 25% porodů končící císařským řezem, který doma fakt neuděláte. I pokud polovinu z případu vezmu ne jako nevyhnutelné, případně snesoucí odklad na cestu do nemocnice, pořád máte 12% šanci, že to dopadne špatně pro matku, dítě, nebo oba dva.

Pokud na tohle dobrovolně přistupujete, nejste z mého pohledu zcela duševně zdráva.

+6/−3
12.10.2017 13:37

M55a26r61t79a 36K72o37r36d32í58k56o62v68á 7965244624311

Několik mých kamarádek opravdu rodilo císařským řezem - proč? Protože lékař udělal chybu, kterou už nebylo možné napravit. Další moje kamarádka při porodu málem zemřela - v krajské nemocnici - proč? Chyba primářky. Další moje kamarádka skončila po porodu na záchodech, protože ji prý neměli kam dát. Kde? V Motole (kde naopak moje sestra rodila spokojeně).

Jedné kamarádce zemřelo dítě při porodu - proč? Lékař utrhl dítěti hlavičku.

Ve svém okolí znám jen málo žen, které rodily doma - já na to bohužel odvahu nemám - a jak to dopadlo? Jsou spokojené, netraumatizované....

Až bude v našich porodnicích lidštější přístup, až tam bude klid, komfort, tak budou ženy rodit tam.

Ale je pravda, že co se týká úmrtnosti, má naše zdravotnictví nejnižší procento snad na celém světě.

+3/−2
12.10.2017 22:00

P87a60v86l79a 84C66t26i79b75o65r41o49v57á 2650973467

Rodila jsem císařem - proč? Protože nepostupující porod. A nebýt sekce, zemřela bych já i dítě. Druhý porod kleště - popč? Protože nepostupující porod. A nebýt kleští, atd..... Takže asi tak.

+3/−1
13.10.2017 6:42

J71i60r77k66a 18M92a13l13í25č29e91k 9943531114292

A proč nepostupující porod ? V jaké poloze jste rodila ? Byl vám aplikován oxytocin ? Měla jste na porod klid a soukromí ? Těch otázek je spousta. Diagnóza nepostupující porod svědčí spíše o špatném vedení porodu.

+3/−1
13.10.2017 10:06

D13a21n50a 33T41e51n93z75l40e94r 5630562955713

Konkrétně - co udělali ti lékaři špatně? Tohle anonymní paušální pomlouvání... :-)

+3/−1
13.10.2017 7:28

J94a81n11a 89M63a32l35á 5634839637798

tedy promiňte ale to jsou hrozné kecy..jak lékař může utrhnout dítěti hlavičku?

+4/0
13.10.2017 8:45

L66a82d75i68s46l33a84v 32P63o21s46p46í25c73h14a29l 1658127353230

A uvažovala jste o tom, jak by asi dopadly domácí porody v případech, kdy to neskončilo dobře v nemocnici? Dá se předpokládat, že úmrtím rodičky...

+1/0
13.10.2017 9:57

M39a56r16t53i34n19a 93S62e46d96l77i57c65k69á 5612835201982

To jsou tedy opravdu překombinované bajky. ;-)

0/0
14.10.2017 21:50

M70i57l39e70n73a 17K82l45o63u73č89k27o15v96á 2816380656362

Jaky je skutečný důvod, proc některé chtějí rodit doma? Je to nějaká poza nebo jsou opravdu důvodem protivni doktoři, sestry, prostředí? Protože pak bych ráda věděla, jestli si doma taky vyoperuji žlučník, slepak, vytrhnou mandle, narovnaji zlomenou ruku? Protože i tam může narazit na protivný personál. Btw. je mi fuk, jestli některá rodí doma nebo v lese, je to jejich zodpovědnost.

+8/−7
12.10.2017 11:09

P36a68v25e21l 23S89v68a26t24o67š 2876583146521

Mno to je teda srovnani pani Klouckova...porod a uraz. Tak snad je porod prirozena a naprosto normalni soucast zivota...tyhle demagogicky vykriky fakt miluju...Lejla to napsala dobre..mala informovanost a nedostupne odpovedi na otazky kolem porodu doma a nechut neco menit...

+4/−4
12.10.2017 14:11

M45a55r12i63e 65K10o84v42á45ř51o73v39á 9870569784722

Porod je, na rozdíl od operace žlučníku, přirozený fyziologický proces. Na druhou stranu je pravda, že dokud ženy rodily doma bez lékařské pomoci, byly porodní a poporodní komplikace nejčastější příčinou předčasného úmrtí. Takže stokrát domácí porod proběhne bez komplikací a asi je pro matku příjemnější, ale po sto prvé skončí smrtí matky nebo dítěte. Osobně bych to neriskovala a byla jsem ráda, že moje snacha odrodila všechny čtyři děti v porodnici. A co se chování personálu a prostředí v porodnicích týče, mohu dnešním maminkám jen tiše závidět.

+8/0
12.10.2017 14:23

D60a83n41a 94T56e83n39z55l45e25r 5800142895673

Stokrát ne. Ten skutečný poměr byl 7 : 1 v době, kdy měly děi poloviční porodní váhu než dnes a ženy běžně "makaly na poli". Poměr mezi přeživšími a nepřeživšími rodičkami. U dětí to bylo 3 : 1.

+2/−1
13.10.2017 7:32

M76a75r25i85e 73K69o50v78á73ř10o36v50á 9360799694492

Ten poměr 100 : 1 jsem neuváděla v souvislosti s porody v minulosti, ale dnes, kdy porodní bába nepřiběhne z chlíva a ženy jsou celou dobu těhotenství pod lékařským dohledem, takže v případě předpokládaných komplikací si snad žádná svéprávná maminka nedovolí rodit doma. Ovšem není ta cifra podložená žádnou statistikou. Je uvedena jen aby ilustrovala, že riziko, byť ne příliš velké, tu je a nemělo by se podceňovat. Jinak díky za informaci. Ani jsem nevěděla, že úmrtnost matek byla tak vysoká. Moje prababička porodila mezi lety 1899 a 1917 šest dětí, z nichž se pět dožilo dospělosti. Jak vidno, měla ona i její děti obrovské štěstí.

0/0
13.10.2017 9:49

V59e79n69d44a 94B37e73n71d57o87v70á 4712187297

Ja budu mit jednou velky problem s tim, ze, ac jsem pro nemocnici, mam jaksi problem ala Bajecna leta pod psa, tedy se zdravotniky muzskeho pohlavi, kteri by meli byt u porodu..Tak nejak myslim, ze porod je zenska zalezitost (nechtela bych tam ani toho svyho) a pak bych se pred cizim chlapem nikdy dobrovolne nesvlekla...Ja vim, ze to nekoresponduje s dnesni dobou, ale fakt se desim, ze bych tam mela mit muze porodniky ci jiny muzsky personal...( a ano, nemusite psat, ze jsou jim ukradene me intimni partie, toho jsem si vedoma :)Myslite, ze se to sa nejak "poresit"?

0/0
14.10.2017 1:02

Z83u14z37a54n82a 95T63i72c70h15á 4138196150663

Jedině zaplatit si svou lékařku a pak doufat, že až to na Vás přijde, bude mít čas (teda že to nebude mimo termín nebo že chvíli před Vámi nezačne rodit jiná její svěřenkyně). Ale nejsou to malé částky (15 -25k). Taky mi připadá divné, že si nelze říci o ženu v rámci porodnice, ale podle mě by se do těchto oborů - gynekologie, porodnictví - muži vůbec plést neměli. Aspoň, že je současný trend údajně takový, že se takto specializují spíše ženy.

0/0
14.10.2017 16:12

V93e29n42d13a 74B75e75n30d34o30v33á 4812477507

Navic nemam s muzi zdravotniky dobre zkusenosti, setkala jsem se s aroganci, rozhodne ne-empatii a jakous takous nadrazenosti...Proto volim i mimo tento intimni obor zeny a jsem 100% spokojena..(ale je to jen ma zkusenost, nekdo bude mit jiste opacnou)...kazdopadne lezet s roztazenyma nohama je preci jen dost soukroma chvilka a ja kdyby tam mel byt chlap, byt pouhy uklizec, proste uvolnena nebudu..az (jestli) na to prijde, budu to asi resit s vzp nebo primo doktorkou, ale mam taky pocit ze snad muzu bude v gynekologii a porodnictvi vic..:/

+1/0
14.10.2017 21:07

M23a26r80t78i16n64a 80S52e46d97l35i85c52k95á 5162985391912

Navštívit psychiatra.

0/0
14.10.2017 21:52

Z27u68z15a62n67a 38T68i43c53h18á 4828136330593

Je podle Vás situace, kdy je ženě nepříjemné, že jí cizí chlap zírá mezi nohy, nutna narovnávat psychiatrem? Není snad logičtější té ženě poskytnou lékařku? Nehledě na to, že tohle psychiatr nesrovná, tedy rozhodně ne za jedno těhotenství...

0/0
14.10.2017 22:15

V24e25n31d57a 87B31e39n98d12o23v76á 4952147497

Tak ja to hlavne nevidim jako problem, stejne jako se svleknu pred zenskyma ve sprse a pred chlapama bych se nesvlekla, byt by to byli treba reholnici (ci gayove) :D a jelikoz doktora nevnimam jinak jen kvuli tomu, ze ma bily plast, nepripada mi to nelogicke. Ani na psychiatra ;-D A tak nejak predpokladam ze pri porodu se clovek nema stresovat zbytecnostma navic, kdyz nemusi...

+2/0
14.10.2017 23:02

Z89u32z34a27n31a 93T89i30c81h18á 4638226500473

Naprosto souhlasím, proto jsem paní položila tu první otázku.

0/0
14.10.2017 23:38

V31e37n44d62a 94B11e35n38d79o84v51á 4502697877

Proc? Jinak s muzi problem nemam a nijak me to v zivote neobtezuje, jen pri tom porodu bych rada zenu, kazda mame intimitu nastavenou jinak :)

+1/0
14.10.2017 22:49

M68i12c48h90a41e63l92a 62N85o58v84á12k65o34v94á 8490498338181

V životě by mně nenapadla taková pošetilost, jako rodit doma. Jsem neskonale šťastná, že mohu požívat všech lékařských výhod dnešní doby, počínaje anestetiky u zubaře, porodní péčí konče.

Ale tyhle diskuze plné hysterických výlevů na konto matek, které se rozhodly jinak, to je fakt maso. Žijte a nechte žít, jo? Kdyby se něco náhodou stalo, následky si ponesou především ony samy, bez Vašich chytráckejch keců se určitě obejdou.

Nesouhlasím s nimi, ale respektuju jejich volbu.

+11/−6
12.10.2017 9:41

J87i61ř79i85n41a 42C18h48v63o92j54k42o79v52á 8294419227155

Tak v prvni rade ponese nasledky to dite a v tom je prave ten problem!

+5/−3
12.10.2017 12:00

J24a31n18a 82R38u73s58o14v20a 3979699146830

L.A. má velké štěstí, že vše dobře dopadlo. Obzvlášť žasnu, že měla odvahu rodit doma, když první porod provázely komplikace (jak je zmíněno v článku). Podle mého názoru je domácí porod zbytečný hazard i v případě, že jde o ženu, která by mohla rodit jak se říká "na zakázku". Těch věcí, co se můžou zvrtnout, je tolik... Jinak k těm věčným stížnostem na porody v nemocnici...Dneska mají ženy u porodu takové možnosti, můžou si vybrat místo, ve většině případů jakoukoliv polohu, vanu, sprchu, můžou mít u porodu kohokoliv z rodiny, kamarádku, dulu, soukromí, svíčky, hudbu, a stejně to některým pořád není dost dobrý a neustále si na něco stěžují. Jedny chtějí soukromí, jiným zase vadí, že u nich asistentka není nonstop po celou dobu...Některým lidem se prostě nelze zavděčit. Ale jedna věc je rozmazlenost a kverulantství, druhá věc hazard se životem miminka, to skutečně nedokážu pochopit.

+19/−3
12.10.2017 9:33

S44t12a26n60i98s17l32a62v 58K98r54e53j98c91a13r 6527326233144

V první řadě, je pro ní výhrou, že ji Kocáb vytáhl do ......... , V ČR jí je dobře jako Okamurovi, tihle krajánci , ...............!

0/−10
12.10.2017 12:24

Z62u36z43a19n86a 78T77i51c21h82á 4388976500933

To, co popisujete, rozhodně nenabízí všechny porodnice, naopak jsou v menšině, věčně plné a musíte za nimi jet různě daleko. Jednou tu někdo vychvaloval rakovnickou nemocnici, jak je super, tak jsem se podívala na stránky a žasla jsem, že tímhle, o čem pořád všichni tvrdí, že je to dnes v porodnicích standard (podle některých mých kamarádek to při návštěvě tvrdí i ty porodnice a naslibují hory doly, ale pak při porodu skutek utek), se ta vyhlášená porodnice musí chlubit a je tím výjimečná. To je spíš ostuda pro všechny ty další porodnice, když tahle se chlubí, že rodičce nenařizuje porodní polohu a nevyžaduje řízené tlačení. Jinde prý nedovolí jinou polohu ani přes naléhavé prosby, ale dopředu Vám to při návštěvě neřeknou...

0/0
14.10.2017 16:23

I87v69a 96K77a35i68s42e14r81o61v71a 6198371834738

Kamarádka žila v Anglii a měla taky takové názory, že rodit v nemocnici je nepřirozené a špatné ... Zkoušela domlouvat nějaké možnosti - tam je možno rodit doma nebo i v nějakém porodním domě jenom se sestrami a nakonec byla ráda, že jí dceru museli vyndat "císařem" v nemocnici a vše dobře dopadlo:-)

+4/0
12.10.2017 9:03

L65e10n66a 74P55á10t30k17o67v17á 8721293394809

Tak hlavně že to dobře dopadlo

0/0
12.10.2017 8:43

R50a75d70m56i13l15a 14S43i54m54č87á45k30o32v61á 5575253685505

taky jsem byla zdravá a těhotenství bylo naprosto v pohodě a bez komplikací... ovšem, kdybych nerodila v nemocnici, dcera by nepřežila a kdo ví, jak bych dopadla já... toliko k domácím porodům...

+10/−4
12.10.2017 8:26

K66a47t26e37ř40i74n47a 87P49e88š19k27o94v22á 7745116201943

Mela jsem to uplne stejne,navic i porod ze zacatku probihal v pohodove atmksfere a pak najednou...srumec a diky bohu jsme oba v poradku

+5/−1
12.10.2017 12:38

L48e79n79k68a 61B66a22r30á67k64o98v84á 1166594564603

Jenže to bohužel nikomu, kdo to nezažil, nevysvětlíte.

0/0
15.10.2017 20:48

I87v23a 13S58t42e25p38a67n25k93o64v44a 8699498189567

Chlubime se (opravnene) velmi nizkou umrtnosti pri porodech. Proc tedy nedokazeme poresit takovou malichernost jakou je komunikace personalu s rodickou, aby zeny nad porodem doma vubec nemusely premyslet? Staci tak malo, aby tato pece byla 100% a nikdo si nestezoval, tak proc sakra nase zdravotnictvi nedokaze priznat, ze pri porodu je “dusevni pohoda” taky dulezita???

+11/−4
12.10.2017 7:59

Z59u46z29a30n69a 86B77e64n70d28o54v78á 2336492143138

Tak ono vždycky bude určité procento žen, pro které bude nemocnice pořád jen nemocnicí, i kdyby je tam vítali na červeném koberci a s obsluhou připravenou splnit každé jejich přání.

Prostě doma je doma.

Ale jinak souhlasím, že zlepšení komunikace by rozhodně pomohlo (někde už to i mají). Jediný problém je v tom, že ne všechny požadavky jsou splnitelné, a že ne všechny ženy jsou v tomhle stavu schopné to racionálně posoudit/ nechat si vysvětlit. Ono spousta lidí přestává vnímat, pokud je odpověď "ne, to bohužel nejde" bez ohledu na to, že to opravdu z objektivních okolností nejde.

+7/0
12.10.2017 9:19
Foto

A67n47d61r85e87a 17Š46r16e64t50r10o45v72á 7561845970248

Protoze podle me hodne lidi akorat prudi, chteli by, aby vsichni skakali, jak oni piskaji, a vyvolava konflikty (cimz nerikam, ze nejsou doktori, kterym byste dali pesti, ale urcite to neni takova hruza, jak se tu nekdo porad snazi tvrdit). Zrovna nedavno jsem na strance Kontaktni rodicovstvi narazila na rozhorceny prispevek o tom, ze si po autonehode rozhodli nechat devitilete dite na pozorovani a nechteli na pokoji nechat rodice, no povazte tu nehoraznost. Rodice prudili s tim, ze dite nenechaji o samote, nacez lekar rekl, ze nemaji povoleno nechavat u deti nad 6 let rodice v pokoji, pak se ptali, co na diteti vlastne chteji pozorovat a ze oni i s tou devitiletou dcerou spi v posteli, takze by vedeli, kdyby prestala dychat, a ze kdyz je nenchaji u ni, ze pojedou do jine nemocnice, kde je nechaji u dcery na pokoji. Samozrejme doslo k vyostrene reakci ze strany lekare, ktery prohlasil, ze ohrozuji dite odmitanim lecby a ze by na ne meli zavolat socialku. No ale nejhorsi jsou samozrejme lekari, ne naduti rodice, co nejsou schopni devitiletemu diteti vysvetlit, ze musi zustat v nemocnici, nejsou ochotni akceptovat nejaka pravidla v nemocnici a jeste by dite po nehode tahali domu a je jim divne, ze by se melo pozorovat.

+3/−3
12.10.2017 10:35

J89i38ř55i22n37a 39C28h35v34o92j71k96o83v87á 8914539607415

No a me prijde nehorazny, aby doktor urcoval, zda muzu zustat u svyho ditete. To by mi nevysvetlili ani omylem! Zvlast po rodinne zkusenosti zanedbani pece v noci o pacienta s naslednym umrtim. Nevidim jediny duvod, proc by rodic nemohl zustat u sveho ditete pres noc, pokud nikoho neobtezuje a sedi jen u ditete. To podle Vas znamena, ze chteji aby vsichni skakali jak oni piskaji?

+5/−2
12.10.2017 12:04
Foto

A12n12d56r69e70a 39Š81r24e15t45r77o28v96á 7711685800188

Doktor to neurcuje, urcuje si to nemocnice. Predpokladam, ze to je z provoznich duvodu, ty pokoje byvaji male, casto treba po 3, proste by tam doprovod prekazel. Ja to chapu, i kvuli tomu, ze mame v rodine zdravotniky, tak mam poneti o tom, jakou maji zodpovednost za vsechno, jaka je tam byrokracie a jaka jsou pravidla. A chapu to i z toho duvodu, ze mne by treba taky vadilo, kdybych mela v praci za zadkem nejake cizi lidi, kteri by se mi tam pletli, pripadne narusovali pracovni cinnost neduvodnymi dotazy, rozptylovanim ostatnich atd. A znovu upozornuji na vek toho ditete, to nebylo zadne batole, 9lete dite snad vydrzi jednu nebo dve noci samo bez rodicu, ne?

+2/−3
12.10.2017 12:12

M58a75r56t54i20n31a 67S61e81d52l43i67c66k22á 5532285941532

Taková jsou pravidla. Vám by nevadilo, kdyby se na pokoji s Vaším větším dítětem ochomýtal ansábl příbuzných jiného dítěte a zhoršoval pracovní podmínky personálu?

+1/0
14.10.2017 21:58

P94a22v43e67l 84S81v54a25t23o89š 2566743736341

No to mi prijde taky nehorazny, proc by jako nemohl rodic sedet u postele sveho vydeseneho a zreneho ditete a byt mu oporou????Zvlast pokud je dite fixovano na rodice a citi se s nimi v bezpeci...

+3/0
12.10.2017 13:20
Foto

A24n17d82r94e84a 83Š56r90e35t12r18o57v39á 7791475780648

Protoze byste tam mohl prekazet? Protoze byste mohl obtezovat ostatni pacienty? Ja nevim, kdy naposledy jste byl v nemocnici na navsteve, ja velmi nedavno a reknu vam, ze si neumim predstavit, ze by tam na kazdeho pacienta pobyvali 1-2 pribuzni, to by se tam za chvili uz nikdo nevesel. Navic kverulanti tohoto typu jsou schopni debatovat o kazde prkotine, takze by zcela urcite narusovali chod oddeleni. Znovu upominam na vek toho ditete, i v nemocnici si uvedomuji, ze male deti odlouceni hure snaseji, proto do 6 let rodice akceptuji, ale 9lete dite uz je dost velke, aby tohle pochopilo a bylo trochu samostatne (rodice z nej evidentne pestuji zavislou sklenikovou kvetinku, urcite ho ani nepousteji do SVP, kdyz nezvladne noc bez rodicu...). Je proste potreba brat ohled i na druhe, snazit se pochopit pohnutky druhych, nevidet jen sve zajmy (proc by na vas byly zvedave ty jine deti? treba by z vas mely strach nebo by jim bylo lito, ze jejich rodice tam byt z ruznych duvodu nemohou? co myslet i trochu na pravidla nemocnic, praci personalu?), ale to se v dnesni dobe, kdy maji vsichni dojem, ze maji na vsechno pravo a nikdo je v nicem nesmi omezovat, asi moc nenosi.

+3/−3
12.10.2017 17:15

M74a78r76c25e84l95a 25P17e71r71e64m15s53k71á 4354776682

Paní Šretrová, pracuji na dětském oddělení a je normou a existuje něco jako Charta práv hospitalizovaného dítěte, že děti mají nárok na nepřetržitou přítomnost osoby blízké a to bez ohledu na věk. A z mojí zkušenosti to dětem prospívá, rodičům také. Jsou součástí léčby, jsou o všem informováni atd. To že by někomu v noci u lůžka překáželi je jen výmysl. A celkově neschopnost některých šéfů oddělení přizpůsobit chod oddělení potřebám dětí. Dřív byly návštěvy jednou týdně a u kojenců a batolat vůbec, kolik traumat tím vzniklo a jak se prodloužila doba léčby u takto osamocených dětí? velmi významně, proto jednoznačně rodiče patří ke všem dětem, které potřebují hospitalizaci a lůžková dětská oddělení s tím mají automaticky počítat. Tj. mít pokoje i pro vleké děti s doprovodem. Máte-li např. dvoulůžkový pokoj, těch je většina, tak na jedné posteli může být rodič, na druhém dítě. A jindy zase třeba dvě velké děti bez rodičů, technický problém to není. A pokud mám náhodou všechna lůžka obsazená, tak nechám rodiče na té židli a lůžko mu přidělím, jakmile jej budu mít. Totéž platí pro porody doma, jsou-li plánované s dostatečně vzdělanou PA a dostatečným vybavením jsou stejně bezpečné jako porody v nemocnici, tj. riziko úmrtí je stejné. Země jako Norsko mají srovnatelnou novorozeneckou úmrtnost (která spíš souvisí s vynikající neonatologickou péčí než péčí porodní) jako ČR a mají nižší mateřskou morbiditu i mortalitu než Česko a přesto mají systém porodů doma, v porodních domech a v porodnicích. Porody doma by němyl být trendem, to jistě ne. Ale pokud to někdo zvolí, mělo by mu to být umožněno se všemi právy i povinnostmi, Ne jako teď, že doma rodit sice můžete, ale PA hrozí trest za pomoc při porodu až do milionu korun. Takže jediný možný způsob v ČR je neasistovaný porod doma, což významně zvyšuje riziko.

+5/0
12.10.2017 21:37







Najdete na iDNES.cz