Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bílá zpívala synovi na maturitním plese: nohy se klepaly oběma

Syn zpěvačky Lucie Bílé (48) Filip Kratochvíl (19) úspěšně zakončil třináctileté studium na Prague British School. Zkoušku dospělosti oslavil na plese, kde nechyběla ani jeho slavná maminka. Bylo to vůbec poprvé, co zpívala před jeho spolužáky. U obou pracovaly emoce na plné obrátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L40u59k74á63š 68N69o77v64o92t16n73ý 6566537388268

Upřímně by mne zajímalo, jestli těch 300 tisíc za rok, které se tam platí, jsou opravdu moudře investované peníze... Jestli by nebylo lepší ty peníze vrazit do terciálního vzdělávání někde v zahraničí (a ne to zabít následným studiem čehokoliv někde v Písku). A získat magisterské vzdělání na mnohem prestižnější škole než být absolventem nějaké pražské střední školy o které nikdo v životě neslyšel.

+1/−1
24.6.2014 10:10

M31i76c60h11a76l 28M76i91l74l96e55r 9236232879392

ze jsi o te skole neslysel TY neni smerodatnym dukazem, ze o ni neslysel nikdo jiny a ze skola za nic nestoji. Spis to poukazuje, ze TY se mas jeste hodne co ucit a ziskavat znalosti. Samozrejme, ze davat 300tisic Kc za skolne se nevyplati nejakemu hlupakovi, ktery by nezvladl z ceho se tam maturuje - International Baccalaureate. Tohle skolne v PBS plati ti, co ocekavaji pro sve deti kvalitni stredoskolske vzdelani a dvere oteverne do ruznych kvalitnich svetovych univerzit.

Skolu je mozne ukoncit bez IB zaverecnymi zkouskami v 11. rocniku a certifikatem IGCSE. Kdo chce pokracovat dal na IB, musi mit pozadovany dobry prospech, znamky A a B z relevantnich predmetu (jednicky a dvojky). Tito studenti pak pokracuji do 12. a 13. rocniku, kde namisto ceske maturity o 4 predmetech budou povinne studovat 6 maturitnich predmetu (plus podpurne predmety) podle pozadavku International Baccalaureate, ktery je  hodnocen mezinarodne, nikoliv ve skole samotne jak je to v Cesku zvykem. Je k tomu zapotrebi o rok delsi skolni dochazka nez v ceskych gymnaziich.  Absolventi strednich skol s IB maji dvere otevrene do ruznych zahranicnich univerzit a vetsina absolventu PBS pokracuje ve studiich na ruznych univerzitach...... tento fakt by te take mel trknout, ze se nejedna jen tak o nejakou hejhulackou skolu. V prumeru 30% studentu PBS odchazi na britske univerzity (Oxford, Edinburgh atd), dalsi studovat do USA, Kanady (UCLA,Toronto atd ) a jini na UK v Praze.

 Pokud umis anglicky, precti si o tom.

 http://www.pbschool.cz/the-senior-school-curriculum.aspx

0/0
24.6.2014 12:28

M37i70c93h20a51l 84M92i70l58l73e45r 9846382489632

PS. kdyz uz mluvis tak zanicene o tom magisterskem vzdelani - nejdriv se potrebujes dostat na slusnou univerzitu, abys tam mohl zacit studovat na bakalarskou uroven a po ni teprve na magistersky diplom.

Aby ses na takovou kvalitni univerzitu dostal, potrebujes mit kvalitni znalosti z kvalitni stredni skoly -PBS rozhodne splnuje kriteria.

Rekni sam, ktere ceske gymnazium nechava prejit z 11. do 12. rocniku a pripusti ke studiu maturity jenom studenty s jednickami a dvojkami a ktere ceske gymnazium si nechava sve maturanty hodnotit mezinarodne, ne svymi vlastnimi kantory ve skole??

0/0
24.6.2014 12:32
Foto

A33n27d61r89e89a 10V36r30b39o61v63á 3662107654220

Takže při prům. platu u nás škola jen pro vyvolené nebo VIP.

0/0
24.6.2014 13:19

M55i64c75h63a78l 13M62i43l85l40e38r 9156122369402

ano, to by odpovidalo. Koneckoncu, takhle to je ale v ruznych statech, kde maji elitni privatni skoly, ze se za to musi platit a hodne. 300tisic Kc za rok rozhodne neni nejvyssi castka. Jsou skoly, ktere v poslednich 2 rocnicich uctuji ekv. 600tisic i vic za rok.

Jejich uspech se posuzuje urovni vysledku a z nich plynouciho poctu absolventu, kteri jsou prijati na vysokoskolska studia, zvlast v nejzadanejsich oborech a zvlast na prednich univerzitach, ktere pozaduji kvalitni vysledky od STATNICH maturit nebo mezinarodne hodnoceneho IB. Vysledky jsou potom vizitkou kazde takove skoly a hlavnim kriteriem proc si rodice vyberou jednu z techto skol pro sve deti a proc jsou ochotni platit vysoke skolne. Znovu upozornuji, ze hodnoceni maturit se nedela uciteli skoly, ale nezavislou statni znamkovaci komisi (nebo mezinarodni u IB), takze dosazena uroven kazde skoly je 100% porovnatelna se vsemi ostatnimi skolami.

Mnohe z techto skol ale take poradaji kazdorocni konkurs na stipendia, obvykle ve vysi 50 a nekde az 100% skolneho po dobu studii pro mimoradne talentovane studenty, kteri by si studium jinak nemohli dovolit.

0/0
25.6.2014 4:29
Foto

L43u47k52á21š 73N37o61v33o96t39n10ý 6506637578878

To jako vážně v tomhle šla Bílá na ples? Jakože plesové šaty, jo? 8-o

+1/−1
24.6.2014 10:07

M27i91c14h46a28l 80M18i74l69l59e69r 9836752589612

lide, kteri cetli clanek a pochopili jeho obsah vedi, ze Lucie Bila nebyla na plese jako host, ale profesionalne jako soucast "zabavne vlozky", tedy ucinkujici.

Jak znamo, hoste se oblekaji podle predem ohlaseneho "dress- code", zatimco ucinkujici se oblekaji podle zanru, v nemz ucinkuji.

0/0
24.6.2014 13:05

J93i34t92k97a 28F25o23l88t91ý83n93o41v78á 4338779614989

Lucii Sluníčkové zřejmě došla látka na sukni. Některým lidem holt etiketa a dress code úměrný věku nic neříká.

+1/−1
23.6.2014 19:46

M84i97c23h45a11l 64M18i59l34l72e82r 9606132539852

u zpevaku/ zpevacek, hercu atd. obleceni zalezi na pravidlech a zvyklostech zanru, v kterem vystupuji, ne na prilezitosti. Nejsou tam totiz pozvani jako hoste, ale jako zabava.

Kdyz je zabavni vlozkou nejaka opera/opereta, zpevacky si oblecou vecerni toaletu, kdyz je to pop nebo jina lehka hudba, pak se oblecou jak je zvykem v tomto hudebnim zanru.

+1/0
23.6.2014 19:55

J74i45t45k75a 56F64o39l71t14ý13n22o62v33á 4498399504919

Chápu. To nic nemění na tom, že v tomhle oblečení vypadá prostě směšně.

+2/−2
23.6.2014 20:41

A97n70n98a 76Č44e25r92m69á84k48o92v52á 1405385886404

rok si dá pauzu a chce pracovat? proč neupřesnili jak chce pracovat, mě by to zajímalo - asi se tím nemyslelo, že bude stát za kasou v KFC;-D

0/−2
23.6.2014 17:29

M18i65c42h87a12l 15M43i54l35l18e42r 9886122849192

v zapadnich statech a zvlast v tech, kde se mluvi anglicky, je zvykem si po maturite dat tzv. "gap year", tedy rok pauzy, nez se nastoupi na vysoskolske studium. Podle odlisneho financniho zazemi jednotlivcu ruzni z nich stravi tento rok na cestach, poznavanim sveta, batuzkarenim, nekde stravi jeho cast pri pomoci v komunitach v rozvojovych zemich (viz oba anglicti princove) nebo na nejakych brigadach, kde si privydelaji do zacatku studii.

Obvykle se to dela tak, ze si absolventi strednich skol podaji normalne prihlasku na vysokou a kdyz dostanou oznameni prijmu, zaridi si oficialni jednorocni odklad. Ti co se nedostali na jeden z kurzu, ktery si vybrali, casto vyuzivaji rocni pauzy aby si rozmysleli zda zadat znovu nebo najit alternativni reseni, co chteji delat v budoucnu jineho.

0/0
23.6.2014 19:50

K94a31t89r61i41n 53Š18a39b29a52c15h71o25v45á 7285726733323

Absolventi prestizni stredni" Prague British School", a maji na stuhach "graduate", tedy absolvent university- v britske anglictine by byli jen "school leavers", v US anglictine je mozne pouzit "high school graduate" ale zasjen v tom spojeni;-)

0/−3
23.6.2014 13:48

M31i24c82h95a62l 89M91i36l53l50e36r 9826132669102

anglicke slovo "graduate" se netyka jen absolventu univerzity, ale bezne se uziva i ve smyslu absolvent stredni skoly, tj. "high school graduate" (high school = stredni skola, gymnazium).

"School leaver" je vseobecny vyraz pro kohokoliv, kdo chodil do skoly a odesel z ni at uz s maturitou nebo bez ni.

Oznaceni osoby graduate je vytvorene z idiomu "he made the grade" = dosahl urciteho predepsaneho stupne. V pripade stredni skoly high school graduate je clovek, ktery ji zakoncil maturitou nebo jejim ekvivalentem.

+3/0
23.6.2014 19:39

K39a97t31r49i75n 56Š85a10b36a23c45h95o43v28á 7185176443673

Opravdu se mylite vy. Sama jsem to kdysi davno pred lety chapala jako vy pisete-ale neni to tak.. V Britanii to slovo uzivaji jen pro absolventy vysokych skol,. BTW dle vasi teorie je graduate kazde decko po jakychkoliv zkouskach- grades jsou proste jako nase znamky;-) 

Pisu preci ze v US se high school graduate uziva- ale ona skola ma v nazvu "British".

Vice zde:

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/graduate

0/−1
24.6.2014 8:06

M65i79c69h36a97l 67M98i69l15l98e67r 9126452489482

Katrin, dovol abych te upozornil, ze ziji 40+ let v Australii, zemi se skolstvim zalozenym Brity a pribuznym britskemu systemu podstatne vic nez americkemu. Anglictina je take prakticky mou druhou materstinou.

Jeden z mych synu je stredoskolsky profesor v jedne z elitnich soukromych skol, zalozenych zde britskymi pristehovalci podle vzoru anglickych elitnich soukromych skol a vazanych na anglikanskou cirkev. Tak asi dost dobre zname v praxi ruzne nazvy, jimiz se tu popisuji absolventi skol. V jejich skole a podobne v jinych v nasem state, jsou absolventi bezne nazyvani VCE graduates nebo IB graduates, podle toho jestli tu slozili maturitu statu Victoria nebo mezinarodni International Baccalaureate.

Stojim na tom, ze "school leavers" je vseobecny nazev pro vsechny studenty, kteri odesli ze stredni skoly, bez ohledu na to jestli ji zakoncili maturitou nebo ne. V drivejsich letech, kdy na univerzitu pokracovala jen mensi cast stredoskolskych studentu, tu byvalo na vyber ukoncit stredni skolu bud "vysvedcenim na odchodnou" neboli tzv. "Leaving Certificate" po 11. tride nebo studovat jeste rok a zakoncit ji maturitou, coz bylo nutne pro vstup na terciarni studia. Obdoba anglickych O-levels a A-levels. Opakuji, ze na vsechny studenty se vztahuje vseobecny nazev "school leavers". Maturita tu je zkratkou HSC, VCE nebo IB, podle druhu maturitnich systemu  a v ruznych pripadech se tedy oficialne mluvi o "HSC graduates, VCE graduates a IB graduates."

 "BTW dle vasi teorie je graduate kazde decko po jakychkoliv zkouskach- grades jsou proste jako nase znamky" Nejde o teorii ale FAKT a ty na sebe prozrazujes, ze znas jen jeden vyznam slova grade/grades, jeho doslovny preklad = znamka/y. Nevis, ze existuje jeste jiny idiomaticky vyznam, viz ten nahore "he made the grade" = dosahl urciteho predepsaneho stupne, z nehoz se odvodil nazev "graduate". K tomu, aby z nekoho byl "graduate", musel dosahnout urovne predepsane vzdelavaci instituci, jiz navstevoval, stredni nebo terciarni.

0/0
24.6.2014 9:22

K70a85t47r96i32n 97Š75a45b24a55c82h27o93v58á 7185446433903

;-D

Fajn ze mi to vysvetlujete- a vy vite kde/jak dlouho ziju a co delam ja, a proc jsem si tak jista?

Jste se nejak rozohnil- ale uverte mi ne, opravdu ne- ani na elitnich strednich britskych skolach se ten vyraz(graduate) proste neuziva, a myslet si ze ja neznam anglictinu opravdu dobre, kdyz uz se jim tu smeju, je prinejmensim usmevne.

Ale mozna to je jadro pudla- mozna v Praze okopcili ty australske britske skoly;-)

0/0
24.6.2014 12:52

M24i47c86h40a13l 98M62i50l15l51e85r 9426332769952

a mozna, ze te dosud nenapadlo, ze vubec nemas pravdu.

Pokud se totiz budes namahat si o te skole neco precist na jejich website, mela bys mj. rozumet vete "PBS welcomes families of all nationalities and offers a quality British education". Zduraznuji ze pisi BRITISH education, ne Australian. Ta skola se take jmenuje Britska, ne Australska;-)

Doporucuji prostudovat jejich stranky. Viz dole pod mym PS.

0/0
24.6.2014 13:09

K56a71t41r70i19n 21Š69a89b44a54c79h25o49v15á 7215956633333

Jste nejaky nechapavy-ja vim ,ze to pisi- to byla pointa meho prvniho prispevku, ze je to paradox- "Britska skola"- a maji na stuhach bla bla...8-o

0/0
24.6.2014 13:21

M21i31c10h61a40l 82M47i43l81l91e34r 9586812319152

nejsem nechapavy, ale nesouhlasim s tebou. Je sice pravda, ze nevim kde a jak dlouho zijes, ale z tvych komentaru lze vycist nasledujici:

1)Na vyznam slova "graduate" ses musela podivat do slovniku, coz znaci, ze ani neznas jeho pouziti a v anglictine si nejsi tak suverenne jista, jak si predstavujes. Jakkoliv je oxfordsky slovnik respektovany, vyznam slova "graduate" v tvem odkazu NEZAHRNUJE vsechny moznosti, jak se pouziva v PRAXI. Viz to, ze v poslednich asi 15 letech se stal beznym vyrazem v anglictine pro maturanty ze strednich skol v anglicky mluvicich zemich, zdaleka ne jen v USA. Mnohe stredni skoly na zaver posledniho skolniho roku poradaji Valedictory Night nebo take Graduation Ceremony (viz oficialni kalendar PBS) a oslavenc-absolventi jsou nazyvani Graduates. Vedle toho se slovo Graduates pouziva pro absolventy ruznych specialistickych kursu zakoncenych kvalifikacnim diplomem a to ne jen vysokoskolskych.

 2) tim se dostavam na druhe tema, kde jsi projevila zakladni neznalost anglictiny, kdyz jsi rekla, ze " grades jsou proste jako nase znamky" a nazvala mnou uvedena fakta teorii. Grade/grades ma vice vyznamu, nez zrejme znas a jednim z nich je idiomaticke pouziti v "making the grade" = dosahnout stupne/ urovne/ hodnoceni. Kdo umi anglicky, tomu nemusim vysvetlovat jaky vyznam v anglictine hraji idiomy a nebude jejich pouziti nazyvat teorii.  Z "making the grade" je odvozeno sloveso to graduate, nazev zakoncovaci ceremonie kursu/ skoly/university graduation, a nazev absolventu graduates.

0/0
25.6.2014 5:04

K30a46t85r75i73n 33Š78a54b57a52c84h32o83v22á 7445936543323

;-D

Ehm, vazeny pane, s vama vubec nema smysl komunikovat, porad si tocite sve a i kdyz proste jste na druhem konci sveta, jste proste nejmoudrejsi. Napadlo vas mozna, ze bych mohla pracovat se stredoskolaky dane zeme a mit vetsi sajnu o terminologii v UK nez vy? 

1)Odkaz ze slovniku jsem nasla pro vas- ale evidentne ani toto nestaci.

2)Zakladni neznalost anglictiny;-D To snad ani nebudu komentovat- je paradox, ze nejaky typek si po 40ti letech v Australii mysli ze je specialista na Anglictinu britskou:-)

3)Porad placate o jedne ceske skole- proc mam proboha koukat na jeji kalendar, kdyz ja mluvim o skolach britskych?:-)

0/0
25.6.2014 11:14

M18i22c55h95a94l 40M57i32l75l38e76r 9646842719572

PS. dukazem, ze nazev Graduate pro maturanty z PBS je skutecne vporadku je fakt, ze skola byla zalozena podle BRITSKEHO systemu - viz jeji poslani na website- "PBS welcomes families of all nationalities and offers a quality British education" - BRITSKE vzdelani.  "Graduate" pro absolventy stredni skoly je tedy take BRITSKY oficialni  termin. Slavnost na zakonceni PBS se jmenuje "Graduation Ceremony", tudiz oslavenci jsou Graduates. Viz kalendar skoly.

Prague British School nabizi 2 stupne ukonceni, tim prvnim je IGCSE v rocniku 11, coz je ekvivalent mnou zminenych britskych O-levels nebo naseho byvaleho Leaving Certificate. Kdo chce skolu ukoncit maturitou, pokracuje do 12. a 13.rocniku, kde dela zkousky zvane International Baccalaureate, ktere jsou podstatne narocnejsi nez ceska maturita, protoze maji 6 povinnych predmetu mezinarodne hodnocenych a jeste k tomu podpurne predmety. Dosazeny IB stupen take vede k snadnejsimu prijmu na mnohe zahranicni univerzity.

http://www.pbschool.cz/ib-years-12-13.aspx

Proto take studenti PBS zustavaji ve skole rok dele, nez cesti maturitni studenti. Vsichni kdo ze skoly odejdou at po 11.nebo 13. rocniku jsou vseobecne school leavers, ale specificky ti, kdo dokonci skolu slozenim International Baccalaureate jsou Graduates. Podobne jako u nas.

0/0
24.6.2014 9:59

G19u29s67t34a30v 89S98o42j75k52a 1188543595634

Studovat střední školu 13 let, tomu se říká vytrvalec;-D;-D;-D

+2/−5
23.6.2014 13:39

M30i47c96h78a36l 73M19i59l34l50e55r 9276512579492

lide mene inteligentni se vyznacuji tim, ze se smeji vecem, ktere jsou nad jejich chapani, protoze najit si vysvetleni a pochopit proc necemu tak je, je proste hodne nad jejich uroven;-)

0/0
24.6.2014 10:03

H77o91n66z23a 74K74o92z75e69l 8344429182794

Neco mi rika,ze se do Pisku na skolu dostane.

+1/0
23.6.2014 11:29

P79a52v85l84a 97N68o54v90á 3795843588965

To je docela vostuda ne? Přijít v sukni mnohem kratší než mají jeho spolužačky.

+8/−3
23.6.2014 11:22

H47o59n93z27a 77K12o47z51e91l 8974599512414

Viz.nize,Stiflerova mama :-)

+2/−1
23.6.2014 11:30

K84a87t36r70i36n 54Š92a65b39a78c81h63o69v29á 7815136573963

Tak spoluzacky maji roby- jeho mama prisla jak na diskoteku..., ale jeste daleko vic nez ta mini, mi prijdou opravdu hrozne ty boty;-)

+1/−1
23.6.2014 13:53

J16i17ř26í 36V24i98n58k90l31e93r 1651867800919

prosím Vás vždyť vyučená krejčová Hanka Zaňáková, tak čemu se divíte. komu není shůry dáno..........a peníze ještě nikoho chování a noblesy nenaučili.

+1/−2
23.6.2014 14:18
Foto

A43n53n22a 79V27e30s52e40l64á 2410188796

V první chvíli mě to také napadlo, ale pak jsem si řekla, že ona tam nebyla v roli ctihodné matinky, byla tam jako popová hvězda a od té se zkrátka striktní dodržování etikety a konvencí neočekává...

+2/0
23.6.2014 17:25

L22e62n17k81a 64Z48i43m10o53v44á 8250573730377

Filip měl moc hezký a perfektně sedící oblek. Ale pokud se během večera rozhodne vyndat košili z kalhot (což by teda němel), tak brát si na to zpět sako je úlet. Ale co si oblékla Lucie - minišaty těsně pod zadek a boty jak kopyta, to je teda hrůza!

+5/−1
23.6.2014 11:06

J22i44ř33í 98V98i51n97k88l29e26r 1171127840379

u celebrit tohle zrovna letí;-D

0/0
23.6.2014 11:16

M54a75r51t83i27n 44N86ě94m83e49c 5381270535801

Když mi dáš pac... :-)

0/−1
23.6.2014 10:13

P48e98t38r63a 16N89o17v17á17k65o42v66á 7818326424908

Asi tomu nerozumím: oni udělají maturitu, za kterou dostanou diplomy, a ještě to slaví na plese v létě? No joj.

0/−6
23.6.2014 10:08

M74i62c62h15a54l 76M92i40l39l38e49r 9266602829692

v ruznych anglicky mluvicich zemich poradaji nejen ples behem roku, ale na zakoncenou dalsi spolecenskou udalost pro maturanty a jejich rodiny. Je podobna maturitnimu plesu a rika se ji Valedictory Night, kde se mj. predavaji skolni diplomy a ruzna uznani.

Vzhledem k tomu ze se tady jedna o Prague British School a ne prazske gymnazium, je docela mozne, ze se ridi tradicemi ze zahranici.

+6/0
23.6.2014 10:21

T80o96n26d49a 30N87o52v94o94t29n47ý 1689852512601

Tak má to větší smysl, než maturitní plesy u nás, kde je pak polovina žáků bez maturity, protože ji neudělají...

+3/0
23.6.2014 12:05

J62i63ř62í 91V73i74n63k47l35e70r 1161967330769

plno lidí tomu myslím  nerozumí ;-D, tzv. celebrity to mají jinak;-D. Filípek odmaturoval , mamka mu zato zazpívala a všichni byli šťastní a měli se rádi;-D.

+2/−1
23.6.2014 10:59

T49o90m55a33s 94S60p68a64k 3823224121321

Něco jako Stiflerova máma na maturiťáku

+20/−3
23.6.2014 9:36

H66e67l84e17n18a 17V88e78v75e85r63k67o19v93a 3279597

To jste mě rozesmál,díky.Sedlo to perfektně.R^

+1/0
23.6.2014 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.