Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Petr Janda o odchodech nejbližších: Do krematoria už prý nemám chodit

Zpěvák Petr Janda vydal koncem minulého roku autobiografii Dávno, v níž vzpomíná na hezké i smutné chvilky. K těm nejtěžším patří odchody nejbližších, kterých bylo v 90. letech hned několik. "Paní z krematoria mi řekla, ať už sem nechodím," zavzpomínal lídr skupiny Olympic před kamerou iDNES.cz v den autogramiády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

myslím

si že těch co přispěli do novodobé česko-slovenské hudební historie bylo víc než dva

0/0
17.2.2012 13:39

anthropoid42

byl dobrej...

... ale treba misik je trvanlivejsi. Nejlepsi era byla ta parizska s Kleinem, Berkou, Pacakem a Chrastinou. Dobry je poslouchat tyhle stary fotry v poradu bigbit. Janda mimochodem tak trochu vysoupl Kaplana z Olympiku, v dobe, kdy se to cely rozjizdelo.Nicmene konec 60. let, to byly dobry skladatelsky pociny PJ.

0/0
15.2.2012 22:42

Glock Mark XXIII

Do krematoria už nemá chodit

... protože tam pořád chodil jako neplatící divák a ne jako zákazník. Prostě nedělal jim kšefty.

0/0
14.2.2012 13:28

mpes3

Re: Do krematoria už nemá chodit

hlavně chodil poslouchat co se tam hraje a jestli z toho dostává OSA patřičný poplatek.

0/0
15.2.2012 11:40

Leopardo di Kardio po 1. nitráku

Re: Do krematoria už nemá chodit

;-D

0/0
15.2.2012 13:23

Mražená spermie

Re: Do krematoria už nemá chodit

Pane Jando, už sem nechoďte, když tu jste musíme hrát jen skladby 50 let mrtvých autorů.

0/0
16.2.2012 22:05

PosledníMohykánStáleŽivý

Kremace je zdravá. Je to jen nejvyšší forma sauny.

Pěkně to roztáhne póry a prohřeje hlavové kosti.

0/0
14.2.2012 11:57

Chanuka

Re: Kremace je zdravá. Je to jen nejvyšší forma sauny.

Ale no tak........, to je jako byste mi  na rande přinesl dva věnečky a rakvičku;-)

0/0
14.2.2012 13:43

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kremace je zdravá. Je to jen nejvyšší forma sauny.

To by bylo ještě fajn. Horší by bylo, kdyby sis všimla, že mám za zády srp a kladivo.

0/0
14.2.2012 14:29

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Kremace je zdravá. Je to jen nejvyšší forma sauny.

hmmmmmmmm zřejmě 16. odboj

0/0
14.2.2012 16:01

venecek.nebo.rakvicku

Pane Jando...

.... začněte přikládat hlínu na prsa, ať si zvyknete. Pro cenzora: Klasický výrok, lhce černý humor. Nejedná se o urážku ani rasismus.

0/0
14.2.2012 11:24

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Pane Jando...

Vhodné je též přikládání drnu na temeno.

0/0
14.2.2012 11:28

lamborgina

Re: Pane Jando...

nebo se hřát u topení, jak říkal nebožtík Brodský;-)

0/0
14.2.2012 11:33

lybos88

suďte až se sami na něco zmůžete.

Tak po pročtení této diskuze jsem ztratil i ty nejmenší iluze o tomto národu. Myslím si, že to co P. Janda má si plně zaslouží a že si na to za ta léta vydělal. Zaráží mě ovšem názory některých jedinců v této diskuzi, kteří ať už jen z pouhé závisti nebo z toho důvodů, že neposlouchají tento styl hudby haní práci člověka, který dal české hudbě hodně.

PS. suďte až se sami na něco zmůžete. !!

+3/0
14.2.2012 11:24

Leopardo di Kardio po 1. nitráku

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Nebul.

Každý nemusí mít tak ubohý žebříček hodnot, ve kterém jsou na prvním místě prachy, kariéra a "umění", kterému někteří podřídí úplně vše. Třeba zaprodání se takovému svinstvu, jako je OSA. :-P

Za muzikanty považuji namátkou Hladíka, Pavlíčka atd. Tento "pán" může útočit tak maximálně na poslední místa velmi dlouhého seznamu.

+2/0
14.2.2012 11:51

Mražená spermie

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Ano, národ se nejlépe hodnotí podle diskuze. ;-D

0/0
14.2.2012 12:04

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

České hudbě dal něco v šedesátých létech. Od devadesátých si to vybral v násobcích. Nebreč a nekritizuj. Po hudební stránce je Janda a Olympic nejméně od 85. roku balast.

+2/0
14.2.2012 12:10

veeger_x

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Nebýt Chrastiny a Pacáka, váš pracant by se v Olympicu nikdy nestal tím, čím je dnes...

0/0
14.2.2012 13:22

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

ale no tak....

0/0
14.2.2012 14:25

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Člověče, víš ty vůbec něco o Olympicu šedesátých let?[]

0/0
14.2.2012 14:30

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Možná víc než si dokážeš představit.....samozřejmě Chrastinu i Pacáka uznávám. Pro první dvě desky Chrastina nepostradatelný, basově průměr. Pacák rozlítaný umělec, jenž byl kapele někdy ohromným plusem někdy šílenou zatěží vzhledem k nespolehlivosti, ale celkově výborný, pro ta léta nemhlo býti lepší sestavy  s jedním ale,....nebýt Jandy nevydrželi by ani rok....

0/0
14.2.2012 15:42

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Zeptám se tedy ještě jinak: snad s výjimkou vcelku poslouchatelných Prázdnin na Zemi, natočil od 75. roku Olympic včetně Maratónu něco, co by stálo za zvláštní zmínku?

0/0
14.2.2012 16:26

trasa G brněnského metra

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

Kanagom ... 8-o

0/0
14.2.2012 18:42

Leopardo di Kardio po 2. nitráku

Re: suďte až se sami na něco zmůžete.

:-)

0/0
15.2.2012 8:10

uss___topeka

ta Alice, ta se teda

musela hodne sebezaprit...

0/0
14.2.2012 11:06

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: ta Alice, ta se teda

Jak to říkal Ondřej Soukup, když se ho před mnoha lety ptali, proč odešel od Pražského výběru ke Goťákovi: "...už jste někdy viděli hromadu zlata?"

+1/0
14.2.2012 11:14

Průjem.v.elasťákách

Re: ta Alice, ta se teda

Halóó Soukup !?

0/0
14.2.2012 18:32

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: ta Alice, ta se teda

Jo. To bylo vono.

0/0
15.2.2012 13:25

lamborgina

Re: ta Alice, ta se teda

ale no táááák :-) jednou,dvakrát do měsíce to přežije a pak už jsou tu samá pozitiva a sociální jistoty...

0/0
14.2.2012 11:18

VLADEK

F.R.Čech

Od F.R.Čecha je to velmi zvláštní pocta, když si vzpomenu na jeden televizní dokument z 90.let, kde Petr Janda bez příkras, ale také bez bližšího vysvětlení vyslovil větu, že F.R. Čech je "...... zlej člověk."

0/0
14.2.2012 10:39

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: F.R.Čech

Asi mu Franta řekl něco bez příkras.

+1/0
14.2.2012 10:49

hasmen

Re: F.R.Čech

Plešatá zpěvačka?:-P

+1/0
14.2.2012 11:36

nazdravi

Re: F.R.Čech

Take si na to vzpominam, a Janda mu odpovedel, neco jako ze jeho maminka musi byt na nej pysna.

0/0
15.2.2012 20:10

Mražená spermie

***

nehrál i v Ein Kessel Buntes ?

0/0
14.2.2012 10:24

ekspertyza

Tragická hudební dramaturgie Radiožurnálu?

Není náhoda, že na Radiožurnálu smažej Olympik 6x denně. To se to pak zabezpečuje rodinka z tantiém OSA, že? Není divu, že se to ostatním (Helenka Vondráčková) nelíbí.

+2/0
14.2.2012 10:22

PosledníMohykánStáleŽivý

Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

v Čechách, o tom asi není sporu. Ovšem od sedmdesátého roku jeho tvorba, až na naprosté výjimky, znamenala obrovský úpadek. Mimochodem, nezapomenutelnou hudební kreaci vytvořil například k jednomu televiznímu seriálu, jehož název už si nepamatuji, nicméně pojednával v kostce o účasti českých odborníků na výstavbě sovětského ropovodu (plynovodu, či kýho výra). To byl fakt nářez. A posledních dvacet let po hudební stránce? Obraz bídy a utrpení.

0/0
14.2.2012 10:16

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

jo chlapče těhlech kreací vytvořilo spousta dalších Kocáb, Pavlíček...atd. Taková byla doba...

0/0
14.2.2012 10:21

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Pavlíček s Kocábem? Kdes to bydlel? Ti byli rádi, že v osmdesátkách, po zákazu Pražského výběru, mohli napsat něco pro Laternu Magiku (Kocáb), nebo nahrát cokoli jako skupina Electrovox pro televizi nebo film. Nikdy to ovšem nebyly ani po hudební stránce takové lojoviny, jako od Jandy.

0/0
14.2.2012 10:39

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Ještě bych dodal, že PV natočil od svého vzniku jedno v podstatě jazzové album, pak Straku v Hrsti v roce 82, vyšla ale až v 88., potom, pokud se tedy nepletu, až rozloučení s CA v devadesátkách. Olympic natočil za stejnou dobu asi 7 alb a zákaz se ho rozhodně netýkal žádný. Byla ho plná televize a rádia. Osmý den a Jasnou zprávu, stejně tak jako Já, já, já, jenom já, nemůžu slyšet dodnes. Taková to byla masáž.

0/0
14.2.2012 10:57

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Vážený tito dva jsou podepsání pod hodně braky v reklamách, upoutávkách či serialech....jste vedle jak ta jedle

0/0
14.2.2012 11:41

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Jasně. V sedmdesátých a osmdesátých letech se to reklamami a upoutávkami na seriály jen hemžilo.

0/0
14.2.2012 11:45

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

máte to hodně zjednodušeno....v TV reklama byla sice podivná byla a v kinech rovněž. Nehledě na to, že se vyráběla řad reklam a "upoutávek" i pro jiná odvětví - dokonce na to byly i firmy, divné, ale pravdivé.

0/0
14.2.2012 14:27

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Já se tedy intenzivně snažím nepoužít exprasivních výrazů, ale co je moc, to je moc. To, co píšeš, je krávovina na entou. Jak do toho zapadá Kocáb a Pavlíček, ty komiku? A kolik ti bylo, řekněme, v roce 75?

0/0
14.2.2012 14:32

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

14 let ty srando...........

0/0
14.2.2012 15:43

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

To zírám. Kdybys napsal 4, snad bych tě dokázal pochopit.

0/0
14.2.2012 16:16

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

I když v období po druhé světové válce a před rokem 1989 u nás standardní reklamní průmysl neexistoval, přesto i tu působily propagační firmy. Ty hlavní se jmenovaly Incheba, Brněnské veletrhy a výstavy, Made in Publicity (fungující při ČTK), Art Centrum a především Rapid a Merkur.Propagační podniky Merkur a Rapid zajišťovaly natáčení propagačních filmů, televizních spotů, vymýšlely texty, grafické návrhy, oblékaly manekýnky, hostily novináře, psaly scénáře k výstavám, překládaly, připravovaly pro tisk a nakonec i samy tiskly. Ve své podstatě nabízely propagační akce na klíč – od poradenské činnosti až po realizaci projektu. Avšak nikdy neoplývaly rychlostí a flexibilitou. Každý krok podléhal kontrolám a schvalovacím řízením a realizace tak byla velmi pomalá. Příprava propagační akce trvala někdy i rok.

A TED LEHNI ....

0/0
14.2.2012 15:47

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Nechci být nepravedlivý. Janda je jedním z fotrů R´N´R

Díky, žes mi to osvětlil, moudrá hlavo, Ptám se znovu: jakou to má souvislost s Pavlíčkem a Kocábem? Nebo snad ty reklamy na med dělali oni?

0/0
14.2.2012 16:25

Lub05

Janda je typický, dost rozšířený model "chameleon"

Jeho snaha zabezpečit se, byla zřetelná již za komančů. V 90. letech se jenom ukazalo, že tato snaha je pro něj prioritou, nikoli muzika. Nic proti jeho studiové či produkční práci, ale ta OSA.... do budoucna (doufám že blízkého) morálně nepřijatelné. Anežka si bude muset na žití už vydělávat jinak. A je to tak dobře. Zájmy umělců musí zastupovat totiž někdo, kdo celé poplatky a distribuci úplně překalkuluje (viz. iTunes apod.) a odstraní všechny žáby na prameni. I chameleony. A ještě osobní poznámka: on, Michal David a spol. způsobili, že si lidé kopírovali zahr. muziku již za totáče, protože rádio jich bylo plný. A že to v době páskáčů byla dřina. A tím vlastně, podkopávali režim, protože se fakt nedali poslouchat :-) A dnes opět, OSA a spol. vlastně za to digitální kopírování mohou sami, protože jsou nenažranci. To sou paradoxy!

+7/0
14.2.2012 10:09

VSvihlik

Re: Janda je typický, dost rozšířený model

Řekl zasloužilý pirát. A jako je u těhle lidí obvyklé, mají plná ústa svých práv a sbírku nelegální hudby - že???Rv

0/0
14.2.2012 10:17

Leopardo di Kardio po 1. nitráku

Re: Janda je typický, dost rozšířený model

Nesuď podle sebe. ;-):-P

0/0
14.2.2012 12:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.