Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrava musela pryč z éteru, Ruda nemá práva na českou verzi

Opěvování Ostravy ve stejnojmenném hitu Michala Kavalčíka alias Rudy z Ostravy v českém éteru utichlo. Autor úspěšné skladby nemá práva k užití díla v české cover verzi a Ochranný svaz autorský tak zakázal jeho vysílání. "Sedět za Ostravu by nebylo špatné," komentuje s humorem celou kauzu Kavalčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aha_jo

A bylo by super

kdyby to "Ruda" nahrál s Alicii Keys, to by byla bomba pecka. ale Martina je taky super s hlasem. No a jinak k tomu všemu, Jay-z možná je "dobrý" , ale pouze tam odkud pochází, u mně pod bodem mrazu.Stejně jako"Ruda" je bezva komiku nás,u ostatních asi nikdo, tak proč by to nemohl udělat, nikdo by se to neudělal, protože na to nemají odvahu. Já mu držím palce a určitě se těším na další super písničky a jeho bláboly k tomu.R^

0/0
19.7.2010 2:19

p.o.p.

Zpívá tam

,,ty si dobrá kunda" nebo se pletu?

Ač jsem z Plzně (konkurent Ostravy) tak dávám za píseň R^

0/0
13.7.2010 21:37

gabebara

Re: Zpívá tam

:D ne, zpívá tam "Ty jsi dobrá, kurde". Celý text je na této adrese http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/ruda-z-ostravy/ostrava-feat-martina-partlova-148116

0/0
4.8.2010 22:41

vsetin

OSA ZLA

OSA to jsou zmetci, kteří se schovávají za jakési autorské práva...celé generace tak zvaných autorů a jejich děti budou dostávat prachy za to, že v hospodách a veřejnách prostorách škubou majitele. Řádně evidované a odváděné love z radií a TV jim nestačí. Fuj

0/0
13.7.2010 8:41

malispetr

cOSA nostra

když už někdo konečně zatrhne činnost tomu zlodějskýmu spolku OSA?

0/0
12.7.2010 14:51

REN_STIMPY

Re: cOSA nostra

R^R^ 100% souhlas, pijavice...

0/0
12.7.2010 20:07

drs

Re: cOSA nostra

Neni co zatrhnout. OSA u nas neexistuje. Po jednom pruseru museli presunout "firmu" do zahranici. To jim ale nebrani v tom, aby terorizovali slusne lidi. Vubec bych se s nimi nebavil....

0/0
4.8.2010 23:33

Lazio amore

konečně zmizí

byla otázka času, kdy se to stane. Ten blbec žil ze slávy druhých, kterým nešahá ani po kotníky. Úplně zmrvil písničku, která má charakter a vkus. Takovej člověk jako je on se mi chováním, stylem a vůbec jeho žitím silně hnusí!

0/0
11.7.2010 19:23

do100a

Re: konečně zmizí

tak to je mi tě líto

0/0
13.7.2010 10:04

Veskovo horší dvojče

No nechci nic říkat, ale ani od J-Zay není původní

Navíc opravdu to vyřešili. Zakázali to na Stream, ale od té doby, co je to na Youtube v plné verzi to vidělo už 420 000 lidí. Nevím, jak si tímto krokem pomohli ke stažení klipu:-D

0/0
11.7.2010 12:04

oxík

železná ruda z ostravy

0/0
11.7.2010 1:29

mathiass

NEostravák Rudolf

Už sem myslel,že neexistuje spravedlnost,tohle je v pořadí druhá skladba,kterou Rudolf,který mimo jiné není Ostravák,protože žije v Praze ukradl.

0/0
10.7.2010 22:46

vsetin

Re: NEostravák Rudolf

Komu co , kdo , ukradl..A kdo bude platit má  autorská práva třeba za skladbu "La, la la, la..." OSO, jsem autor - davaj děngi !!!

0/0
13.7.2010 8:44

radl

Ostravak vs. Jay-Z

Rudová skladba - co se textu týče - bezpochyby na vyšší úrovni než originál, i přes řadu nepřesností... Skvěle vyníká kontrast pseudoostravštiny a praglovštiny - ať byl či nebyl úmyslem, je tímto skladba ještě zajímavější.

Jeden z mála příkladu, kdy byl originál pokořen předělávkou, v tomto případě jen ku prospěchu.

Je ruda zloděj? Doufám, že stále platí presumpce nevinny a k udělení trestu jsou zde orgány činné v testním řízení a nikoliv blogeři.

0/0
10.7.2010 19:11

To-nejsem-ja

Re: Ostravak vs. Jay-Z

Zloděj to bezpochyby je. Klip natočil pro komerční účely k prezentaci na komerčních internetových stránkách. Klip vypadá, že je i celkem profesionálně natočenej tzn. že i jeho výroba nestála málo. Může se ti to líbit, můžeš to obdivovat, text může klidně aspirovat na nějakou cenu nicméně muzika (a o tu tady jde) je ukradená. Je ukredená od začátku až dokonce. Žádná vlastní invence aby se to dalo považovat ze cover. Ruda na tom též asi i něco vydělá.. minimálně od streamu.... já bejt vlastníkem práv na tu muziku tak se moc moc zlobím....

0/0
10.7.2010 20:18

radl

Re: Ostravak vs. Jay-Z

Oprava, klip natočil Stream, Ruda je pouze učinkujícím... Takže když už chcete někoho hanit, tak pravého viníka. V opačném případě je zlodějem každý náš ,,umělec - zpěvák" (počínaje K. Gottem atd. atd.). Co píseň, to plagiát. Jen neměli to štěstí (um - dle vyberte dle libosti), stvořit takto chytlavý kus, který by stál kohokoliv za vynaloženou energii k rozpitvavání. A co se týče zlodějen musicy, tak amerika není žáden svatoušek, také nám zcizila pár původních skladeb... (příklady si jistě najde každý sám) - nebo-li, zloděj křičí chyťte zloděje ;-DR^

0/0
10.7.2010 21:30

Nelson Kandela

Re: Ostravak vs. Jay-Z

Naprosto nejstrašlivější byly předělávky italských hitů,třeba  p. Štanclem...nebo Michalem...nebo Davidem...nebo jak si ted vlastně říká. Taková "Třetí galaxie" mě bude strašit do smrti. 8-oRv

0/0
10.7.2010 22:05

GhostDogXXL

Re: Ostravak vs. Jay-Z

Docela si mě zaujal - mohl bys sem prosím tě nahodit pár (třeba jen několik - 3,4 stačí) příkladů, kdy českou písničku vykradl nějaký americký zpěvák? DÍKY!!!

0/0
12.7.2010 8:40

phdr.

Re: Ostravak vs. Jay-Z

oprava č. 2: klip natočil režisér XY za peníze Streamu. a o klip tu vůbec nejde - jde o tu píseň v něm. tu zase nahrál Ruda z Ostrááávy a "vypůjčil" si ji od kolegů z USA, jenže bez dovolení a o to tady jde.

0/0
12.7.2010 14:12

stříbrný banánovník

výjimečně napíši i sem

tenhle paskvil jsem slyšel v rádiu, přejdu recitaci, která má do poctivýho rapu daleko jako kalousek ke poctivosti, refrén rve uši a vůbec celý to je k smíchu, čistě právně je to krádež a omluva je do nebe volající, slátaninu zakázat, napařit mastnou pokutu a popřípadně i zavřít, očividně to chacharovi nevadí;-DRv

0/0
10.7.2010 18:07

mathiass

Re: výjimečně napíši i sem

Přesně tak,NEostravák Rudolf je ostudou českýho showbussinesu,tedy jestly tam někdy patřil.

0/0
10.7.2010 22:51

do100a

Re: výjimečně napíši i sem

ruda je z recese tak to tak nežer

0/0
13.7.2010 10:05

CNN

zakázat stáhnout zrušit zavřít a popravit:-)

mě osobně se Rudova verze líbí víc než originál už proto, že Monika Pártlová, o který jsem doposud neměl ani tuchy je fakt super kočka:-) a zákazaný ovoce chutná nejlíp a odříkaného chleba největší krajíc, ale jsou to nechutný odporný zloději....:-) doufám, že tenhle zákaz jim zvýší clickrate na youtube a i jinde.

0/0
10.7.2010 17:38

findus

Re: zakázat stáhnout zrušit zavřít a popravit:-)

Souhlas. Ta Rudova verze je skvělá. Musíme Rudu zachránit. Založme konto RUDA. Když každý dá 100 Kč a bude nás 100.000, těch 10 melounů, co po něm můžou amíci chtít, snad dáme do kupy.

0/0
10.7.2010 17:51

Husákovo dítě

Re: zakázat stáhnout zrušit zavřít a popravit:-)

Jak jsi přišel k cifře deset milionů?

0/0
10.7.2010 17:57

LoGr

Re: zakázat stáhnout zrušit zavřít a popravit:-)

zkus kalkulačku :-P!;-)

0/0
11.7.2010 23:58

(db)

Re: zakázat stáhnout zrušit zavřít a popravit:-)

Moniku Pártlovou neznám...:)  a výše někdo píše že je to na streamu zakázané, mně to ale jede normálně tak nevím.

0/0
11.7.2010 15:51

iRI2

palec nahoru

Ostravak nejsem. Tahle hudba neni muj salek caje. Presto mi prijde, ze je to hodne dobra prace. Nasel jsem si kuli tomu i ten puvodni klip a Rudova verze mi pak po jeho pusteni prisla jeste lepsi. Palec nahoru :-)

0/0
10.7.2010 17:02

VojtaOva

Konečně !!!!

Konečně, už se to nedalo poslocuhat, pořád dokola to samé, všechny rádia na Ostravsku to hráli xkrát za sebou. Díky bohu.

0/0
10.7.2010 16:35

mathiass

Re: Konečně !!!!

R^

0/0
10.7.2010 22:54

To-nejsem-ja

Cover to není

Rád bych jenom upozornil, že to není Coververze. Cover znamená předělávka původní písně. Tohle není předělávka, ale jenom česky otextovanej původní anglickej song. Píseň je naprosto stejná. Stejný je tempo, stejný sou aranže, stejnej je zvuk písně. Ani bych se nedivil ,kdyby byl podklad přímo ukradenej z nějaký karaoke verze týhle písně. Ruda je prostě zloděj a zloději patřej do basy.

0/0
10.7.2010 15:57

Queribus

Jo, jo, patřej...

Tak si dej pozor, aby byl veškerý software v tvém kompu legální. :-)

0/0
10.7.2010 16:14

To-nejsem-ja

Re: Jo, jo, patřej...

Samo, že všechen soft na mým kompu legální není, nicméně ho aspoň nedistribuuju a nešířím do éteru.

0/0
10.7.2010 16:26

koupím tvého Jidáše za 14,90,-

Re: Jo, jo, patřej...

běž se udatRv

0/0
10.7.2010 16:38

To-nejsem-ja

Re: Jo, jo, patřej...

V tom případě ty taky....

0/0
10.7.2010 16:51

terminal

Re: Jo, jo, patřej...

Tedy pokud tedy získáváš software (asi i hudbu a filmy) jinak  než je legálně koupíš, tak jsi tedy také zloděj. A to bez ohledu na to, jak na to kouká náš zákon. Prostě jsi autorovi nezaplatil a používáš to. A co se týče toho šíření, Myslíš, že tu skladbu šíří v rádiích Ruda osobně?

0/0
10.7.2010 17:10

Husákovo dítě

Re: Jo, jo, patřej...

Osobně ji zřejmě nešíří, ale dostává za ni zaplaceno. Takže nejen, že něco ukradl, ale ještě to ukradené prodává...Rv

0/0
10.7.2010 17:15

terminal

Re: Jo, jo, patřej...

Teda fakt nevím,jak přesně funguje system autorských poplatků, ale neplatí se náhodou umělci za původní část produkovaného díla (tedy v tomto případě za text) ? Pochybuji, že by v jakémkoli případě by se platilo za užití díla jak autorovi, tak interpretovi... Pokud je zde nějaký právník či znalec, uvítám upřesnění.

0/0
10.7.2010 17:33

Henry Ford

Re: Cover to není

Přesně. Hudební doprovod je ten celý zádrhel.

0/0
10.7.2010 16:17

kocynder

Re: Cover to není

něco jako je Láska je láska od Bílé?

0/0
10.7.2010 16:30

To-nejsem-ja

Re: Cover to není

Bohužel netuším jestli je Láska je Láska nějakej cover. Nicméně Lucce to může bejt jedno. Odpovědnost za to nese vydavatel a autor hudby. Což Lucka tak jako tak není.

0/0
10.7.2010 16:50

kocynder

Re: Cover to není

nedávno to bylo na Idnesu...

0/0
10.7.2010 16:54

kocynder

Re: Cover to není

Ale Svoboda...vezmou mu tantiémy?

0/0
10.7.2010 16:55

ted_mosby_the_architect

Re: Cover to není

tohle dělal Soukup

0/0
11.7.2010 0:18

mathiass

Re: Cover to není

Je to v poradi druha pisen,kterou ukradl a nejspis na ni vydelal nemale penize,tak bych mu udelil pekne vysokou pokutu.

0/0
10.7.2010 22:57

vzdyt_to_rikam

rádoby

No, kdyby mi to nepustila švagrová, tak nemám ponětí, že nějaký takový chlap vůbec existuje...myslím, že Ruda je populární tak leda v Ostravě a to ještě u pár lidí..takový ten lokální rádoby umělec, to už Ander z Košic byl lepší. Nespatřuju na tom nic skvělého.

0/0
10.7.2010 15:55

Rudla.

Re: rádoby

Myslím, že v Ostravě moc populární zrovna není...

0/0
11.7.2010 9:20

Chytry.Kocour

bolest našich interpretů

proč zase museli dělat předělávku? Jinak čemu se diví? Musí mít přece souhlas ke cover verzi!:-P

0/0
10.7.2010 15:19

- lopenik -

Re: bolest našich interpretů

tys necetl clanek? je tam vysvetleni... ;-D

0/0
10.7.2010 15:28

ivabublan

kradeze

a porusovani autorskych prav, v tom jsme vazne svetovi .... ;-( 

0/0
10.7.2010 15:09







Najdete na iDNES.cz