Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hayeková dostala před kamerou hysterický záchvat kvůli hadovi

Herečka Salma Hayeková trpí zřejmě ofidiofobií neboli chorobným strachem z hadů. Když jednoho spatřila během natáčení rozhovoru, skočila své kolegyni téměř na hlavu. Její balancování v podpatcích na opěrce židle však zaslouží obdiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_m-

Pro ty, kdo přechylování ženských jmen

považují za "prznění"  - Když panu Řeháčkovi  říkají v USA Rehacek, nebo když jméno hokejisty Josefa Augusty četli kanadští sportovní novináří jako  "Chokusta"  - to není prznění?

No není, pochopitelně, protože jejich jazyk je tvořen jinak, než jazky český. Takže když to vezmeme obráceně - jazyk český je tvořen jinak, než jazyk anglický, francouzský..... 

:-P

0/0
15.6.2010 12:04

.palič..

Není

diskuse, aby si tam nedávali dostaveníčko nepřechylovací fags a nehonili si trika. Nehcete už si jít léčit komplexy někam jinam. Například na www. jsemdebilconeznapravidlaceskehopravopisu.com

0/0
15.6.2010 11:57

_m-

Re: Není

;-)

0/0
15.6.2010 12:04

Svoboda je otroctví

Haďárna

Tož to by se Salma u mě v haďárně asi zbláznila.... A přitom je to docela pěkná baba.

0/0
15.6.2010 11:42

_monopod_

Salma Hayek has a real fear of snakes and had always refused

Salma Hayek has a real fear of snakes and had always refused to be near them. Naturally when she read the script, she knew her phobia would prevent her from taking the part. Robert Rodriguez  conned her into thinking that Madonna was ready to nab the part instead so Hayek spent two months with therapists to overcome her fear.

0/0
13.6.2010 18:57

oId fashioned Vince III..

Háječková podle vzoru Kirschner?

;-)

0/0
13.6.2010 7:26

1888

To prechylovani zenskejch je prima

Bez toho se obejde malokterej blog. Zvlaste ceske zeny je treba prechylovat pri kazde vhodne prilezitosti. Jakmile je v clanku nejake zenske jmeno hned se zacnu tesit na zajimavou diskuzi.

0/0
13.6.2010 1:40

jjona

Pro nadrzence, co jim vadi ova

Kazda diskuze pod clankem, kde je uvedeno cizi jmeno, tak je to orad o tom samem. Cestina sklonuje a prechyluje, protoze je nam to prirozene. Kdyz nekomu vadi, ze se pozmenuje tvar jmena Tak pak ani nesklonujte, protoze ona taky nezna tvary sveho jmena v jinych padech. napr.Volala jsem Salme...Taky rikate - "volala jsem Salma"???

0/0
13.6.2010 1:03

Pulchritudinous Wendolene

Re: Pro nadrzence, co jim vadi ova

pletete si sklonovani a prechylovani. Navic kdyz cestina zvladne prijmeni bez ova jako je Tacheci, Janu ci Petru, proc si nedokaze poradit s tim, ze by mohla respektovat prijmeni cizinek? Copak Americane rikaji Martine Navratil? Ne, jmenuje se Navratilova...a respektuje se to. A navic ani Cesi nemaji v tomto poradek, jednou napisi Binocheova a Obamova, podruhe ale pisi uctive Christina Aguillera.

0/0
13.6.2010 2:04

jjona

Re: Pro nadrzence, co jim vadi ova

Me jen dostava, kolik to budi rozruchu, a ze se na tom porad nekdo tak vozi. Povoleny by meli byt oba zpusoby. U nekterych cizinek to zni lip, u nekterych hure. Necht at si kazdy vybere.

0/0
13.6.2010 4:32

jjona

Re: Pro nadrzence, co jim vadi ova

Jo a jeste k te Navratilove, nerikaji ji navratil, pac oni nevi, ze prechylujeme. Pro ne to je jen Navratilova. Mam manzela Americana a je mu uplne jedno, jeslti se v CR rika Clintonova, nebo Cliton, protoze kdyz se  mluvi v Anglictine, tak se rekne Clinton. Chape to jako vlastnonst jazyka a ne przneni jmena. Stejne tak se podivuje, proc  o nem v cetine mluvim o  Mikovi ane o Mike a chape to jako  vlasnost cestiny a uz se u toho nezastavuje. Me taky v CR budou rikat xxxova a je mi to jedno, tady by mi to jedno nebylo, protoze by si myselli, ze mam jine jmeno a ne manzelovo..v CR vi.

0/0
13.6.2010 5:45

Pulchritudinous Wendolene

Re: Pro nadrzence, co jim vadi ova

Kdyz zvladne cestina pani Koci, pani Tacheci, pani Janu, a novinari a jini dodrzuji svate zminku o Katerine Jacques ci Katerine Emmons, a samozrejme nemohu zapomenout na Eliska Kaplicky, proc to nejde u cizinek??? Je to smesne a zbytecne. Je neco jineho sklonovat jmeno a prechylovat prijmeni.

0/0
13.6.2010 6:05

jjona

Re: Pro nadrzence, co jim vadi ova

No, v tomhle mate pravdu s tim Jacques ci Emmons. ja jen nechapu, proc to budi u lidi takovych rozruch. A dikzue jsou pne komentaru. Ja to beru u tech ceskych Koci, Janu - ze se ptame Ci zena? Tak je Koci, Novakova atd. To je ale jen muj nazor.=) Urcite ma prtoo cestina duvod, proc se nerika Tacheciova. Me to opravdu neobtezuje, jestli se rekne Hayekova nebo Hayek. A myslim, si, ze se toho ova jen tak jazykovedci nezbavi, pac to je typicky ceske a kazdy jazykovedec je blazen do jazyka a jejich odlisnosti a lahudek. Takze to budeme mit, jak se to autorum zlibi a kzdymu jak to prijde do pusy asi =)

0/0
13.6.2010 6:45

Pulchritudinous Wendolene

Salma Hayek zadnou fobii netrpi, chtela bych videt

zdejsiho Vedrana nebo Bodlinku, co by delali, kdyby se pred nimi objevil tlusty a dlouhy had....Reakce Salmy Hayek byla normalni, vetsina lidi se totiz hadu boji. A prechylovani prijmeni cizinek je uchylne.

0/0
12.6.2010 23:06

mosulský machredz

oo

teď mě napadlo - má had ocas ?

0/0
12.6.2010 20:21

wiliz

Re: oo

:-P

0/0
12.6.2010 22:02

1888

Re: oo

Hadi jsou pozoruhodni  tim, ze se skladaji pouze z hlavy a ocasu. Podle Brehma patri do skupiny ocasatych. Ve tretim dile Brehm upozornuje, ze zeny reaguji hystericky na tvory s dlouhymi ocasy. Jsou to  hadi a mysi, ktere maji casto ocas dvakrat delsi nez telo.  Tvorove s kratkymi ocasy je nechavaji chladnymi, nebo jim dokonce pripadaji roztomili.

0/0
13.6.2010 1:52

natvrdlý

Re: oo

:-) velmi výstižné vysvětlení!!!!!! Dávám ;-DR^

0/0
14.6.2010 14:39

indra vvostrá

Re: oo

;-DR^R^

0/0
14.6.2010 14:55

indra vvostrá

Re: oo

ocas ano. Koule ne, páč by vypadal jako *urák.

0/0
14.6.2010 14:56

alkhazali

co se tyce prechylovani

tak se hlavne musi na pilu tlacit pomalu. pamatuju si, jak me po revoluci, kdy se zacaly v novinach objevovat i programy zahranicnich televizi, vyrazilo dech, kdyz jsem se docetl, ze na ORF2 bude koncert Alice Cooperove ;-D

Vecna skoda, ze jsem si ten program neschoval.

0/0
12.6.2010 16:38

Oldis_rab

hh elita :D

to az nebude mit prachy a co do huby tak bude taky kricet "notak delejte nekdo neco" :-D

0/0
12.6.2010 12:41

vodnikcesilko

nesmysl

Žádnou fóbii nemá, jen se bála, jestli není jedovatej.

Ve filmu od soumraku do usvitu s hadem tancovala a ten byl daleko větší :-P

Novinářské trubky dělají senzaci tam, kde není.

0/0
12.6.2010 12:37

bambus_trambus

Re: nesmysl

A byla to opravdu ona?

0/0
12.6.2010 13:57

bambus_trambus

Re: nesmysl

Lépe řečeno, byl to vůbec had?

0/0
12.6.2010 13:59

alkhazali

Re: nesmysl

jedovata krajta? :-P

0/0
12.6.2010 16:34

JiHik

Přechylování

Přechylování je přežitek a nesmysl. Když si někdo nechá napsat do občanky "Jana Novák", tak proto, aby byla Jana Novák a ne proto, aby ji stejně každý dál jak trotl říkal "Nováková". Pak posluchač ani neví, jak se vlastně dotyčná opravdu jmenuje. Přechylování cizích jmen je jeden z největších omylů a prasáren gramatiky.

0/0
12.6.2010 11:38

oId fashioned Vince III..

žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

8-o

0/0
12.6.2010 11:09

oId fashioned Vince III..

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

(vypadlo mi "u",  dudes)

0/0
12.6.2010 11:10

volycodss

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

driv jsme cestinu prizpusobovali zvyklostem vychodu dnes to budeme prizpusobovat zvyklostem zapadu. a budeme se citit vic cool a nadrazene. a tem co cestinu pouziji spravne tak tem se jako velci svetaci vysmejeme

0/0
12.6.2010 11:37

JiHik

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

Hlavně se vysmíváme těm, co si zvolili své jméno a my jim ho prasíme. Ať už cizí, nebo vlastní. Holt jsou češi asi tak nechápaví, a mají omezenou slovní zásobu, že potřebují "ová" aby poznali, že jde o ženu. Mně už vadí, když chci o té ženské (cizince, známé osobnosti) něco najít třeba na google, jak to musím stále upravovat. Jestliže přechylujeme, proč navíc používáme "paní", když je jasné, že to je ženská? A když tam dáme "paní", proč přechylujeme, když je jasné, že to je ženská? Taky tenkrát někdo mohl rozhodnout, že přechylovat se bude chlap "Jan Novákový". Jenže to vyšlo z majetnictví, kdy dle někoho žneská patří chlapovi ... tak se holt zdiskriminovaly ženský.

0/0
12.6.2010 11:51

volycodss

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

máme pravidla svého jazyka. to že se různým otrokům co musí přebírat vlivy zvenčí nelíbí, to je jejich problém.

0/0
12.6.2010 12:08

M626

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

My jména prasíme jim, oni jména prasí nám, rozhodně to není žádná česká specialita. Takže co řešíš?:-P

0/0
12.6.2010 12:33

brendi

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

to asi ne, obávám se, že její příjmení skutečně není Hayeková

0/0
12.6.2010 11:55

volycodss

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

její příjmení je v české formě podle všech pravidel hayeková. a nechápou to jen ti co si neváží mateřského jazyka a přebírají trendy věci ze zahraničí podle toho odkud vítr vane.

0/0
12.6.2010 12:08

bambus_trambus

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

Z pravidly českého pravopisu to nemá nic společného. Dotyčná dáma se jmenuje Salma Hayek a pravidla českého pravopisu s tím nic nenadělají.

0/0
12.6.2010 14:05

bambus_trambus

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

"S" pravidly pochopitelně......

0/0
12.6.2010 14:21

volycodss

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

je to vec naseho jazyku, ja take nerikam americanovi ze musi povinne pridat hacky a carky i kdyz je u sebe na klavesnici nema. a to ze je neumi vyslovit to uz je uplne jina vec. a my se pri tom jmenujeme s hacky a carky a navic jsme psani latinkou takze trebas rusove nas przni azbukou.

a ted si predstavte ze takovi otroci byti svetovym by zacali vypravet podobne nesmysly jako vy v americe, francii nebo rusku ohledne ceskych jmen. vsichni by je meli za blazny. jen u nas je trendy lizt jinym do zadku a prebirat jejich i kdyz mame sve

0/0
12.6.2010 16:06

bambus_trambus

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

Tak za prvé: nevím co je to "otroci byti svetovym". Z a druhé souhlasím s tím, co říkáte  - že my se jmenujeme s háčky a čárkami. Ale paní Hayek, paní Liu, paní Lopez či jiná paní se jmenují tak jak se jmenují a žádné -ová ve svých průkazech totožnosti nemají. Česká pravidla na tom nic nezmění. A to, že američané ( němci, číňani, rusové, kdokoli...) przní naše jména, není ani omluva ani důvod pro prznění jejich jmen.

0/0
12.6.2010 18:06

_m-

Re: žádnou česko telebritu jménem Hayeková neznám

A když hrají v USA Novosvětskou od Antonína Dvořáka tak jeho jméno neprzní?

0/0
15.6.2010 12:06

Andrea1

Re: žádnou česko celebritu jménem Hayeková neznám

Nemusíme se přizpůsobovat nikomu, ale také bychom neměli nikomu pitvořit jeho jméno. Jestliže se někdo jmenuje Salma Hayek, tak jí nebudeme prznit jméno na Hayeková stejně jako v cizině nikdo nemění jméno Klimprcajflíková ubráním -ová na Klimprcajflík či Slámová na Slám.

0/0
12.6.2010 12:51

volycodss

Re: žádnou česko celebritu jménem Hayeková neznám

nikomu jeho jmeno nepitvorime, mame sve zasady ktere vychazi z pravidel naseho jazyka. stejne tak ja nenutim brity aby povinne vyslovovali hacky a carky kdyz to v jejich jazyku neni a ma jine zasady nez nas. a mohl bych tvrdit ze tim przni me jmeno

0/0
12.6.2010 16:03

wiliz

.

8-o

0/0
12.6.2010 9:24

dodržuji kodex, zejména bod 13

Re: .

Víceméně souhlas ... :-P

0/0
12.6.2010 9:59

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: .

Pěkný nick, mimochodem ;-DR^

0/0
12.6.2010 10:23

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: .

Tomu nemám co vytknout ;-)

0/0
12.6.2010 10:22

dodržuji kodex, zejména bod 13

Re: .

Pěkný nick, mimochodem ;-DR^

0/0
12.6.2010 10:32

míras

jsem v úžasu

Pan redaktor zase objevil nový kontinet, tuším to bude Amerika. Vždyť to sama několikrát říkala s tím, že jedině režisér Rodriguez jí dokáže přesvědčit, aby měla hada na sobě.

0/0
12.6.2010 9:01

Marvin - maniodepresivní robot

správně je to hájková

0/0
12.6.2010 8:16

oId fashioned Vince III..

Re: správně je to hájková

tak:-)R^

0/0
12.6.2010 11:11







Najdete na iDNES.cz