Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přes osmdesát let staré avie odlétly z Prahy směrem na Brusel

Po pětaosmdesáti letech míří dřevěný dolnoplošník Avia BH 5 znovu do Bruselu. V roce 1923 s ním československý pilot Zdeněk Lhota vyhrál cenu o pohár belgického krále. Teď si replika letounu s původním motorem cestu zopakuje. Doprovodí ho i jeho předchůdkyně Avia BH 1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fleret1

Boska - jak se jim rikalo

nadherny letadla - parada R^

0/0
26.7.2008 19:46

Paní Jarabáčková

Letadla jsou ale skoro nová

Tato letadla nejsou přes 80 let stará. Jsou vyrobena v posledním 10letí jako repliky a jsou moc pěkně zhotovena. Ve své době nadčasová, dnešní repliky jsou hezkou vzpomínkou na někdejší slávu našeho letectví. [>-]

0/0
26.7.2008 17:15

Vedoucí kolotoče

Jak to nema proudovy motor a americke vysostne znaky...

... tak je to naprosto zbytecna informace z medii. Navic, urcite ty repliky nedisponuji radarem a ani jeden z pilotu dozajista nema v klope kombinezy odznacek Tibetu! Navic, Jyrka k tomu nedal zadne tiskove prohlaseni, tudiz je to cele neplatne. Az doleti do Bruselu, at si tam zajdou na kavu Schweizzer se slehackou, je to vynikajici zazitek, lepsi nez letani v drevenych bednach po obloze. PS: Kavan je neviditelny TM12554-CD/1804. (Karel to nechal ve sklepe, kod: ZEBRA).

0/0
26.7.2008 15:08

Witty1

Re: Jak to nema proudovy motor a americke vysostne znaky...

Neskutecne vtipne.Uplne se placam do stehen.

0/0
26.7.2008 16:43

truck1

Chytráci

Zkuste si tu repliku,nebu"ultrakrap" postavit a potom teprve blbě kecejte.Jste rádi,že si dokážete postavit vodu na kafe a tím vaše schopnosti končí.Před lidma,co to dokázali postavit(ať už dříve,nebo nyní)se hluboce klaním.

0/0
26.7.2008 12:32

Witty1

Re: Chytráci

Podivna reakce.Chtelo by to kavu.Nidko tu prece nesnizuje vykon tech nadsencu co to udelali.

0/0
26.7.2008 12:39

truck1

Re: Re: Chytráci

"ultrakrap"???

0/0
26.7.2008 12:40

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Chytráci

já to pochopila tak, že "ultrakrap" je familiérní označení pro ultralighty a aby mohli pilotovat tato letadla i jejich "konstruktéři" a nadšenci, tak byly jako zmenšené repliky zařazeny právě do kategorie ultralight. Kdyby zůstaly ve své původní velikosti, byl by zbytečně snížen počet lidí, kteří na těchto replikách mohou létat.

Nikde nevidím, že by někdo tyto stroje hanobil. Sama smekám a obdivuju, jak se takový stroj dokáže vznést, udržet ve vzduchu a ještě manévrovat a všem jeho konstruktérům, výrobcům i nadšencům patří můj obdiv.

Náklaďáku diskuze ber s trochou nadhledu, ne vše, co je tu napsáno je myšleno špatně nebo zle ;-)

0/0
26.7.2008 13:00

Štěpán Obrovský

Re: Re: Re: Re: Chytráci

Avia BH-1 a BH-5 jsou repliky v pravým slova smyslu, tzn. že jsou materiálem, postupem prací, tvarem přesně shodné s originálem a BH-5 ani není ULL, má imatrikulaci OK-BOS. Více zde http://www.historicflight.cz/brusel/replica.html nebo v diskuzi níže.

0/0
29.7.2008 5:37

kotatkoxxl

Re: Re: Chytráci

pokud jdeš vařit kávu, taky si jednu prosím, s mlékem a bez cukru .... děkuji ;-)R^

0/0
26.7.2008 13:01

Witty1

Re: Re: Re: Chytráci

VR^

0/0
26.7.2008 13:15

kontrola_nemocnych

navic tyhle repliky

pokud si to dobre pamatuju sou zmenseny, nevim to presne ale asi vo tretinu nebo vo kolik aby s evesly do kategorie ultrakrapu.

0/0
26.7.2008 11:53

Štěpán Obrovský

Re: navic tyhle repliky

Dobrý den, sice reaguju trochu později, ale dřív jsem nemohl. To, co tady píšete je lež. Letadla Historické letky jsou právě odpovědí na tyhle bastardy, kteří se objevují na českém nebi a jsou prezentovány jako repliky, což je klamání diváků, protože ty letadla nemají s historickým letadlem nic společnýho, možná jen počet křídel. Sice Avia BH-1 je registrovaná jako ULL, ale je udělaná přesně podle původních plánů a vešla se ještě váhově do kategorie ULL- je to mnohem levnější. Za to Avia BH-5 už ULL není, je certifikovaná jako Experimental a má normální imatrikulaci pro dospělý éro OK-BOS, taky proto vyšla BH-5 na několik milionů. Více o rozdělení replik zde http://www.historicflight.cz/brusel/replica.html .

0/0
29.7.2008 5:35

kotatkoxxl

"Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

Po přečtení nadpisu jsem si říkala, proč by letadla převážela nakláďáky do Bruselu a ještě tak staré - myslela jsem asi jako technickou raritu :-/ Teprve po přečtení první věty článku mi došlo, že není avie jako Avie ;-D

0/0
26.7.2008 11:28

Witty1

Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

No lepsi by bylo pres 80 let stary TYP letounu...jsou to prece repliky...

0/0
26.7.2008 11:46

cejkis

Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

Možná by stálo za připomenutí, že v dobách první republiky zde existovalo několik leteckých továren...O tom se nám však může jen zdát.

Letecké továrny Praga, Avia, Škoda a Baťa byly pojmem. Dnes lidé ani nevědí, že Avia vyráběla letadla ;-( 

0/0
26.7.2008 11:58

kotatkoxxl

Re: Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

to já vím, ale zkus se zeptat ve svém okolí, co se jim vybaví pod slůvkem avie. Odhaduji tak na 99% to bude náklaďák ...;-) (pokud se nepohybuješ v kruzích leteckých fandů)

0/0
26.7.2008 12:53

Wild Beast

Re: Re: Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

Myslíš ten nákladní automobil, který se u nás nazýval Avie, ale přitom to byl licenčně vyráběný francouský Saviem?

0/0
26.7.2008 13:35

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

jj, přesně ten

0/0
26.7.2008 14:29

Wild Beast

Re: Re: "Přes osmdesát let staré avie vzlétly z Prahy..."

V třicátach letech to nebyla žádná vyjímka. Taková Francie nebo Německo měly také bezpočet leteckých továren. A dneska? Prostě v dnešní době by se tolik výrobců neuživilo. To samé s automobilkama, téměř každá země v Evropě vyráběla svoje auta.

0/0
26.7.2008 13:08







Najdete na iDNES.cz