Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní parní lokomotiva měla skončit ve šrotu

Pouze v jediném kuse je zachovaná parní lokomotiva řady 310, kterou nyní po částečných opravách mohou vidět cestující u hlavního vlakového nádraží v Prostějově. Na dráze sloužila od roku 1924 až do roku 1953, jezdila však až do roku 1968, kdy byla odstavena v cukrovaru v Bedihošti na Prostějovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wopi

mam takovej pocit

že v plzeňským prazdroji mají taky jeden kousek

0/0
1.7.2008 17:09

matesakoid

kotel

Ja mam na zahrade cca 1/2 kotle z lokomotivy jako nadrz na vodu.

Jenom nevim z jake by to mohlo byt, tak to asi odvezu do srotu az budu menit okapy...

A musim pohnout, jinak mi je poslanci v cele s Aubrechtem de facto znárodní...

0/0
26.6.2008 17:45

To je bomba

Prej 740 000....

má hodnotu 740 000 ... a fčil se o ni postarají opálení spoluobčané.

0/0
26.6.2008 10:38

boudicca

??

Vídeňské Nové Město? To je něco jako "Britský Brod pro Voly"? (pro méně chápavé:  Oxford) Z jakéhopak německého časopisu / novin jste článek opsali?

0/0
25.6.2008 13:33

matesakoid

Re: ??

Videnske Nove Nesto se pouziva od doby, kdy byla cca 1/3 videnaku Cesi a Moravaci jak polena...

0/0
26.6.2008 17:46

matesakoid

Re: Re: ??

kua. Mesto

0/0
26.6.2008 17:46

marthen

jediná? to je kec

Tož to bych se na to podíval. Třistadesítka určitě není jediná v Prostějově. Další je vystavená před vlakovym nádrem v Českých Budějovicích. Takže jakýpakcopak?

0/0
25.6.2008 12:55

marthen

Re: jediná? to je kec

Kromtoho se stačí podívat sem http://www.zelpage.cz/fotogalerie/parni-lokomotivy/310/ a je jasné že 310 je mnohem víc než jediná

0/0
25.6.2008 12:57

-drb-

Re: Re: jediná? to je kec

To, že má lokomotiva označení 310 ještě neznamená, že je stejná. Tohle staré označování bylo čistě technické - označuje v pořadí počet hnacích náprav, maximální rychlost (x*10+30 v km/h) a přibližnou hmotnost na jednu nápravu (y+10 v t), tj. v tomto případě tři hnací nápravy, 40 km maximální rychlost a cca 10 t na jednu nápravu.

Lokomotiv, které splňují uvedené parametry, mohlo být pochopitelně více typů. A když se podíváte pozorně na vámi linkované fotografie, tak uvidíte, že většina lokomotiv má celou řadu rozdílů (různé opláštění kotle, jiný parojem, jiná okna atd.). I když se může jednat v mnoha případech o lokomotivu vyráběnou ve stejné továrně, nejedná se o přesně stejný typ, případně model.

0/0
25.6.2008 14:44

marthen

Re: Re: Re: jediná? to je kec

o přepočtu značení na parametry mašiny samozřejmně vím ale bylo by jistě namístě, kdyby autor článku alespoň více objasnil v čem je zrovna tahle třistadesítka tak vyjímečná a jedinečná krom toho že málem skončila ve šrotu. Zbyla snad jediná z celé série? nebo je to první 310, která na dané trati jezdila? nebo něco jiného? to že nakonec zbyla na vlečku, to přece není ojedinělý případ mašiny, která tak skončila ne? tak myslím, že článek je lehce nekvalitní v tom, že sice hlásá záchranu unikátní mašiny ale v čem je tato tak unikátní? možná proto tak přemrštěná reakce, ale myslím, že je zcela na místě...

0/0
25.6.2008 23:05

pankratz

Re: jediná? to je kec

Pri označovaní rušňov podľa systému od Ing. Krišpína ( r. 1922 - 1988 ) je ešte rozhodujúce prvé čísla za číslom série a to je pri tomto rušni číslo 1.

310.1 to vyjadruje podtyp. Napr. motorových rušňov T 478 boli 4 typy. T 478.0 - T 478.4 . Navonok mali trochu iné karosérie ale aj iné vybavenia. T478.0 mali parný generátor kúrenia, ale T 478.4 už elektrické, a T 478.2 nemali kúrenie vôbec. R^

0/0
27.6.2008 19:58







Najdete na iDNES.cz