Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vězeň byl popraven, aniž daroval játra

Americké úřady zamítly odložení popravy čtyřicetiletého vězně, který chtěl darovat své nemocné sestře játra. Gregory Scott Johnson byl ve státě Indiana popraven smrtící injekcí, píše agentura AFP. Žena trpí hepatitidou vyvolanou pokročilou cukrovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Succuba

spravedlnost na tomto světě je tak pokřivená, že už nevěřím v nevinné a zlé
Podívejte se kolem, právo už zde neni o potrestání, je to fraška, před sto lety bylo hlavním potrestáním - veřejná ostuda-lidé se vyloženě báli že se jejich jméno objeví tisku. Dnes už se zločinec směje do kamery, mává a podepisuje smlouvu s film. společnosti o svém zločinu? Zeptejte jakéhokoliv právníka a řekne vám sám, že "morální síla" v zákonech už neexistuje. Rozčilujete se tady že byl zločinec, aniž víte co provedl. To, že soud někoho odsoudí bohužel neznamená jeho nevinu, bohužel! Korupce kam se podíváš
Kde se v článku doslova píše že jeho játra nebyla vhodná? taky by mě zajímalo proč se s popravou tak pospíchalo, zajímavé
0/0
26.5.2005 10:59

GhorX

Re: spravedlnost na tomto světě je tak pokřivená, že už nevěřím v nevinné a zlé
http://www.cnn.com/2005/LAW/05/25/johnson.execution.ap/index.html - a s popravou se nepospíchalo, prostě byla nařízena na určité datum. PS: To, že se o tom nepíše na iDnes neznamená, že to není pravda. Informace zde jsou jednostrané a neúplné velmi často. Občas i vyloženě mylné.
0/0
26.5.2005 16:56

Succuba

Re: Re: spravedlnost na tomto světě je tak pokřivená, že už nevěřím v nevinné a zlé
jo to jsem si všimla že tu dost chybí
0/0
27.5.2005 19:08

tajemník z letícího ostrova

.
jatra si muze kazdy koupit a nemusi cekat az mu je nekdo daruje   :)))))
0/0
26.5.2005 10:56

IceKure

Re: .
To je dnes vedro co?? asi ti to leze na mozek a dost tě to omezuje
0/0
26.5.2005 16:49

pepe999

Skoda
sestra mohla mit aspon nejakou sanci. No, kdyz jim tam kaze veskrna o lidskych pravech a tak, tak by si z toho meli vzit nejakej priklad.......
0/0
26.5.2005 9:25

osvetitel

Re: Skoda
Sestre tady vyslovne doktori rekli ze ty jeho jatra se neschoduji z jejim organizmem a ze by  to bylo pro ni moc riskantni, aby radsi vzala od jinyh darcu!To byl snad jedinny duvod proc mu to "zakazali"!
0/0
26.5.2005 9:33

pepe999

Re: Re: Skoda
Ja do toho moc nevidim a ridil jsem se podle clanku. Je mi to jedno, me jatra nedava......
0/0
26.5.2005 9:40

osvetitel

Re: Re: Re: Skoda
Pokud je nutne nepotrebujes tak by ti to melo byt jedno i kdyby ti je daval!
0/0
26.5.2005 9:43

Trencherman

^^^
Trest smrti, pokud je uzákoněn, je spravedlivý do té míry, že si každý může předem spočítat, co ho za trestný čin čeká. Nikdo nedostane trest smrti za náhodné zabití ve rvačce, či za zabití v afektu. Pokud však naplánuje vraždu, navíc ji třeba spáchá s velkou brutalitou, musí mu být jasné, že pokud bude odhalen, dostane trest smrti - tedy koná s tímto vědomím. Proto má podle mne trest smrti i jakýsi varující význam. Pokud někdo toto varování neuposlechne, je na místě trest vykonat. Jediným zádrhelem a oblíbeným argumentem odpůrců trestu smrti je justiční omyl. Tomu by se podle mne dalo předejít tím, že o vině kandidáta na trest smrti by nesměly být nejmenší pochybnosti. Pokud by existovaly, lze uložit alternativní doživotní trest s nadějí pro odsouzeného, že se dočká obnovení procesu. 
0/0
26.5.2005 7:38

Dan 1

Re: ^^^
není to pravda. Je dokázáno, že tam, kde trest smrti byl zrušen a poté znovu zaveden, nápad trestné činnosti se nesnížil.
0/0
26.5.2005 10:46

GhorX

Re: ^^^
Nejmenší pochybnosti? Leda byste vymyslel, jak spolehlivě číst myšlenky. Protože u některých popravených, u kterých bylo později zjištěno, že byli pravděpodobně, nebo rozhodně nevinní, soud taky neměl žádné pochybnosti.
0/0
26.5.2005 11:00

Succuba

Re: Re: ^^^
souhlas, lidi se spoléhají na spravedlivé soudy, ale zapomínají na zdravý selský rozum .. pochybovat je lidské a zachránilo lidi (ačkoliv někdy na poslední chvíli) od dost velkých katastrof
0/0
26.5.2005 11:17

prasse17

proc trest ? oko za oko
 
 ,,TREST SMRTI ''  TAK K TOMU BY SE MELI VYJADROVAT PREDEVSIM RODINY OBETI.CO VY NA TO ,,krasne '' humanni bytosti?
0/0
26.5.2005 3:03

osvetitel

Re: proc trest ? oko za oko
Presne tak!Pokud nekdo vrazdi z vedomim ze pripravuje o zivot nevinne, tak je to stejny vrah at je to KOMUNISTA ,Nacista, SILENEC, nebo UCHYL!A pokud tu ti sami rvou po krvi nekterych a druhe chteji z civilizovanych duvodu "usetrit" tak to zavani pri nejmencim "humanni blbosti!"!Zato nevinne zvire ktere stoho nema rozum a nekoho napadne a mozna i usmrti chce kazdy zlykvidovat bez milosti! Za zadneho rezimu nikdo nemusi vrazdit  nevinne zrovna tak jako nikdo pro sve obohaceni nebo ukajeni nemusi nikoho vrazdit!A vetsinnou jde o zakerne vrazdy kdy ta obet nema sanci a oto je to horsi!Pokud ten zakerny vrah nebere ohled tak proc by si ho mel nekdo "pestovat"a brat ohled na nej ?
0/0
26.5.2005 7:41

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: proc trest ? oko za oko
co jsi to tady zase vykydnul...
0/0
26.5.2005 7:49

tajemník z létajícího ostrova

Re: proc trest ? oko za oko
vyjadrovat rodiny obeti? dyt se k tomu zcela jiste vyjadruji...
0/0
26.5.2005 7:48

osvetitel

Re: Re: proc trest ? oko za oko
Hmm lepsi by bylo hned napsat z cim nesouhlasis nemyslis?
0/0
26.5.2005 7:52

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
predevsim bych si pockal az mi to prasse objasni co myslel tim "vyjadrovat rodiny obeti"...
0/0
26.5.2005 7:56

osvetitel

Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
Nejspis tim myslel ze by bylo spravedlive u teh brutalnich vrahu, aby o jejih osudu rozhodli ti pozustali teh zavrazdenych  tak nejak ze?
0/0
26.5.2005 8:04

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
v tom pripade to je uplnej magor, kdyz pozaduje aby o osudu druhych rozhodovali maximalne zaujaty lidi...
0/0
26.5.2005 8:06

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
V tom pripade jses magor sam , pokud povazujes brutalniho vraha  za "lida!"Takovej tvor se tim cinnem sam vyradil z lidske spolecnosti !Oni jsou totiz ruzne druhy "vrazd" a nektere by meli byt stejnym zpusobem potrestany jako ten dobytek co je provede!
0/0
26.5.2005 8:13

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
ano, i vrah je clovek, mila svitilno... a o osudu druhych at je to kdokoliv, by v zadnym pripade nemel rozhodovat nekdo, kdo je silne zaujatej...
0/0
26.5.2005 8:25

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
Ani o lidskem dobytku ktery se zachoval jako dobytek a bylo mu to 100% dokazano? Tam uz snad nejaka opravnena  "zaujatost" teh co tim byli emocionalne i jinak postizeni stejne nehraje roly!!!Neco jineho by bylo kdyby slo o nejakou nedokazanou vrazdu nestastnou nahodou ale ne v tomto pripade ze?
0/0
26.5.2005 8:38

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
Ps. Kazdopadne ten "trest" smrti ktera ceka kazdeho driv nebo pozdejc a mozna ne za tak "luxusnih" podminek jako maji nekteri ti "vrazi" je malo!Ja bych je nechal tvrde makat az by znich kapala krev aby videli jake to je na vlastni kuzi!
0/0
26.5.2005 8:43

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
a proc by o rozsudku meli rozhodovat naky pozustali a ne soud prosim te? to je zase myslenka, svitilno...
0/0
26.5.2005 9:15

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
A proc to hazis na me bambulo?Ja ti jen "osvetlil" co tim asi chtel rict kdyz si tomu nerozumel, a ze ho chapu tod vse!
0/0
26.5.2005 9:22

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
:))) ( osvetitel , 26.05.2005 07:41 ) - vlákno Presne tak!
0/0
26.5.2005 9:49

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
No a co se ti na tom nelibi?Je to muj nazor ktery nikomu nevnucuji a ti pozustali maji vetsi pravo pozadovat zadostiucinneni nezli ti 'obhajci" teh vrahu kteri tu pisi a kteryh se to netyka!Jeste me ukaz kde pisu ze ten soud by o nicem nemel rozhodovat ty hadavej tajemniku!
0/0
26.5.2005 10:00

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proc trest ? oko za oko
hehe... nejdriv se divis proc to hazim na tebe a ted priznavas ze to je tvuj nazor... dobry svitilno ;))) zase si pobavil, zatim cau ;))
0/0
26.5.2005 10:12

osvetitel

<><><>
Ja rad jatra ty rad jatra on rad jatra trumpeta? Ve vsech statech neni ta "poprava" legalni a v teh co je , asi dobre vedi proc,kdyz nechteji zivit na ukor taxovych poplatniku v teh precpanych vezenich vrahy do zivotne a jeste riskovat ze se jim treba postesti zdrhnout a zvopakovat si to!
0/0
25.5.2005 22:15

Dan 1

Re: <><><>
On kdosi ve Státech spočítal, že poprava vyjde na mnohem větší částku, než doživotní trest. Kolotoč odvolávání se a dalších a dalších procesů - to není zadarmo. Advokáti a soudci také potřebují z něčeho žít...
0/0
25.5.2005 22:20

osvetitel

Re: Re: <><><>
Ale ma to nejakou koncovku protoze nikdo nema pravo vrazdit a kdyz vrazdi tak musi pocitat ze bude take zprovozen ze sveta predcasne!Mozna ta poprava vyjde draz o cemz pri dozivoti z veskerou lekarskou a jinou peci "pochybuji" ale v opacnem pripade by zabirali jiz tak precpane veznice vetsinu pozemku v USA!Advokati a soudci se vice napakuji na tom uchylnem zpevnem  cernouskovi a to je uz ted v Evrope take , stim nikdo nehne!
0/0
25.5.2005 22:27

Dan 1

Re: Re: Re: <><><>
Trest smrti je prostě principiálně nepřípustný. Tím se společnost snižuje k úrovni vraha a to by dělat neměla. Už to slovní spojení samotné je přece naprostý nesmysl. Copak my dva nebo kdokoli jiný umřeme za trest? Nevím, že bych kdy něco hrozného provedl...
0/0
25.5.2005 22:32

osvetitel

Re: Re: Re: Re: <><><>
Budes li tak rozumny kdyz nejaky uchyla zavrazdi tve "blizke" tak jses frajer! Pokud pripravi nekoho nevinneho o moznost zit tak si zaslouzi to same a jestli je to pro nej trest nebo ne nepada na vahu!
0/0
25.5.2005 23:29

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Nebudu tak rozumný. Budu se chtít pomstít a přát si, aby dotyčný zemřel. Budu ho chtít zaškrtit, upálit, rozčtvrtit, uvláčet koňmi. Za týden mě ten amok přejde a uvědomím si, jak jsem byl blbej.
0/0
25.5.2005 23:32

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
a pak podle testu DNA zjistím, že to byl někdo jiný.....
0/0
25.5.2005 23:54

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
No právě.
0/0
26.5.2005 0:03

Axlboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
ten kdo popravuje je sám vrahem ....
0/0
26.5.2005 0:43

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Hmm a muzes me definovat co je podle tebe vrah? Nekdo kdo zavrazdi pro sve obohaceni nebo ze vsteku to je vrah a kdo zavrazdi z politickych duvodu to neni vrah nebo je to take vrah a zaslouzi si tu tvoji odplatu  i kdyz nevim jakou mas na mysli na misto aby byl likvidovan? Nemaji ti Palestincti vrazi nahodou stejna "kriteria" jako kazdy jiny vrah tak proc tu rvete po jejich krvi?Vrah ktery promyslene zabije nevinneho si nezaslouzi zit  a to ze si tu vrazdu vetsinnou kazdy nejak oduvodni natom nic nemeni!Bud trestat smrti vsechny "vrahy" a nebo zadne!Kdyz jses nekomu politicky nepohodlny jako se delo za nacistu i komunistu, a necha te jako nevinneho oddelat to je stejny vrah ktery se schovava za politikou a po jejich smrti tu rvete vsichni nejvice!
0/0
26.5.2005 7:27

MilanMilanMilan2

To je brizantní titulek
V Blesku se žerou závistí. Doufám, že se stydí alespoň šéfredaktor.
0/0
25.5.2005 20:40

mozkovna

To snad neni pravda...
...jak iDNES prekrucuje zpravy agentur. Je to typicke pro tento levicacky platek, nicmene, pokud si chcete precist skutecny duvod, proc mu nebylo dovoleno darovat organ, tak si prectete zpravu odtud: http://www.cnn.com/2005/LAW/05/25/johnson.execution.ap/index.html Pro ty, kteri to nechteji louskat jen pripomenu, ze lekari konstatovali, ze jatra odsouzeneho jsou pro pacientku nevhodna, nebot odsouzeny za prve trpi nadvahou a za druhe prodelal v minulosti hepatitis B, tedy zloutenku a tudiz je nevhodnym darcem. Nikde a nikdy nebylo lekari receno, ze radeji organ odmitnou v zajmu dokonani popravy co nejdrive. To je proste lez a opravdu uvazuji, zda-li by se timto lzivym zpravodajstvim nemela zabyvat ceska novinarska komora. iDNES lze velmi casto, casto zkresluje zpravy tiskovych agentur, nebo si rovnou vymysli!!!
0/0
25.5.2005 20:34

Dan 1

Re: To snad neni pravda...
Nejde ani tak o ta játra, jako o to, že se ještě v USA, v Číně a KLDR popravuje. Při vší úctě a respektu k US demokracii je tohle hnus.
0/0
25.5.2005 20:38

mozkovna

Re: Re: To snad neni pravda...
To je pochopitelne na diskusi, nicmene mne znepokojuje daleko vice dlouhodobe zkreslovani prevzatych zprav na iDNESu, ktere maji spolecneho jmenovatele: puvodem udalosti jsou vzdy Spojene staty. Co zene a tlaci pisalky na iDNES neustale mlzit a zkreslovat, a rekneme narovinu falsovat prevzate zpravy z USA? Kdo za tim stoji a v zajmu koho? Kdo plati novinare, kteri si vymysleji a zkresluji prevzate zpravy? Kdo je zamestnava a v zajmu koho pusobi ve sdelovacich prostredcich?
0/0
25.5.2005 20:53

Dan 1

Re: Re: Re: To snad neni pravda...
S tím souhlasím, pokud jde o USA a Izrael, německý tisk obvykle lže nebo minimálně zkresluje.
0/0
25.5.2005 20:56

babacek

Re: Re: To snad neni pravda...
Já s vámi souhlasím.Je však pozoruhodné když zde byla diskuze na téma trest smrti 99% příspěvků by je aplikovalo pokud možno několikrát denně.
0/0
25.5.2005 21:14

Dan 1

Re: Re: Re: To snad neni pravda...
Je to tak. V takových věcech ale nesmí rozhodovat ulice.
0/0
25.5.2005 21:18

babacek

Re: Re: Re: Re: To snad neni pravda...
No možná,že by naopak soudnictví s porotou mnohým kauzám prospělo.
0/0
25.5.2005 21:39

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: To snad neni pravda...
Jednou jsem na satelitu viděl dokument o "naprosto jasných" kauzách - stovky lidí jsou popravovány díky omylům justice. V USA je pobyt v celách tak strašný, že vězni často žádají o revizi procesu, aby mohli zemřít. Navíc smrt není žádný trest. Studie z oblasti penologie dokazují, že trest smrti nemá odstrašující účinek. Vraždí se v afektu anebo se vražda dlouhodobě plánuje - v tom případě si pachatel vůbec nepřipouští, že by byl odhalen.
0/0
25.5.2005 21:45

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To snad neni pravda...
Já nejsem zastáncem trestu smrti právě pro aspekty které popisujete.A naprosto máte pravdu,že Penologické výzkumy to dokazují.Ale,soudnictví z porotou nemusí nutně zahrnovat trest smrti.A navíc by se vstahoval jen na velké kauzy.Švýcarsko je země z nejmenší trestnou činností a Mottem jejich vězeňství je...Aby neodešli horší než přišli´´! A je skutečnost,že represivním vězeňstvím byl jediný výsledek nenávist ke společnosti.
0/0
25.5.2005 22:07







Najdete na iDNES.cz