Diskuze

Žáci první autoškoly řidičák nedostali

Před sto lety se začala psát nová kapitola tehdy ještě velmi krátké motoristické historie. Německému architektovi Rudolfu Kempfovi se znelíbilo, že řidiči aut jsou na silnice vypouštěni bez patřičného vzdělání a zkušeností. Založil proto autoškolu, ta se ale od těch dnešních značně lišila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TT*

15. 11. 2004 10:33
Vaše začátky
Vzpomeňte si laskavě na sebe, když jste dostal papíry. Dneska jste chytrý jak lampion, ovšem tenkrát ste se to taky musel naučit a nějak začít.
0 0
možnosti

TT*

15. 11. 2004 10:32
Brno
No já nevím jak v Praze a jinde, ale tady v Brně dělá kamarád řidičák už na počtvrté a nedali mu to. Faktem je, že je to dřevo, ovšem jak sám říká, úspěšnost je zde na první pokus 30%. Takže to tu rozhodně každému nedají.
0 0
možnosti

Don Night

8. 11. 2004 17:26
No já bych ten řidičák
nedal ani mnoha žákům, kteří dokončí dnešní autoškolu , ale za všechno nemůžou začátečníci. V tomhle s Warťanem nemůžu souhlasit. Dnešní autoškola postačuje, ale musí fungovat tak jak má.  Když jsem dělal řidičák na pionýra, tak to bylo se všim všudy - zdravověda (tušim hodina), probírání vyhlášky (myslim 8 hodin) a technika (taky asi hodina, ale tu bych v dnešní době asi vypustil. Tedy vše v pořádku.
Když jsem pak dělal komplet A, tak to bylo stejně.
Ale B jsem dělal jinde a tam jsem přišel jednou s přihláškou, jednou na trenažér, pak jízdy, a potřetí jsem byl v autoškole na zkoušky.
Tady by to potřebovalo nějakou kontrolu.
0 0
možnosti

Warťan

8. 11. 2004 15:01
Zavést to i v dnešní době
A sice: Teorii o vyhlášce jako povinnost ze zákona, k tomu však ještě zásady bezpečné jízdy, kurs předvídavosti, jednodenní účast na vyšetřování smrtelné dopravní nehody (bez uvedení jmen účastníků), kurs konstrukce vozidel a problematiky-> Problematika nových systémů, hlavně to, že nejsou vůbec tak zázračné, technika, motory, diagnostika závad apod.
Dále by měl následovat kurs práva v sil. provozu, jednodenní zdravotnický kurs, dále opětovné promítání smrtelných dopr. nehod a do toho jen jízdy, jízdy a zase jízdy s instruktorem- nejlépe bývalým (či současným) řidičem z povolání, který by žáka upozorňoval na záludnosti provozu a hlavně českých řidičů. Žadatel by musel absolvovat psychotesty zaměřené na povahové vlastnosti. Po takovéto selekci by dostal řidičák jen člověk, který se za volant skutečně hodí a ne kdejaký pitomec...  Sám jsem takového instruktora měl, který viděl všude bouračku a díky tomu jsem se naučil jezdit i mezi takovými neumětely! pokrač.
0 0
možnosti

Warťan

8. 11. 2004 15:05
Re: Zavést to i v dnešní době
...kteří bourají hned, jak navlhne silnice nebo se udělá námraza. To nemůže udělat řidič, to dělá jen "jezdič", kterých je na našich silnicích víc než je zdrávo. Dále bych možná zavedl minimální počet najetých kilometrů a neustálé přezkušování jako v případě řidičů z povolání, kterým bych v novém zákoně nezavedl přísnější tresty. Všechno padá na jejich hlavy, ale pravda je úplně jinde... V řidičácích, které dnes dostane úplně každý/každá.
0 0
možnosti

dylan

8. 11. 2004 12:31
Dnes dají řidičák kdekomu!
Naše slečna absolvovala v jedné z plzeňských autoškol a pochopitelně se chtěla svézt. Sedla za volant a nebyla schopná auto ovládat natolik, aby jela rovně. O ostatním ani nemluvím! I když připustím, že by mohla patřit mezi "dřeváky", stejně nechápu, ja jí mohli ten řidičák dát!!!  Takže ji učím jezdit zatím mimo provoz, aby mohla vůbec na silnici. Fuj jedné (?) z plzeňských autoškol !!!
0 0
možnosti