Diskuze

Tomáš Halík, kněz, který se táže

Pokud se někdo domnívá, že zná Tomáše Halíka, protože ho často viděl v televizi nebo četl některý z nesčetných rozhovorů, mýlí se. Paradoxně právě proto, že Halík je osobností mediálně tak známou. Tento kněz a vysokoškolský profesor je totiž oním typem osobnosti, jíž se říkává velký komunikátor.Který z těchto lidí podle vás nejvíc prospěl České republice?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

předseda

18. 5. 2003 17:53
Všech zde přítomných ateistů
bych se rád zeptal na to, proč zde marníte čas vašimi nadávkami. To ho máte tolik nazbyt ? Proč nejdete dělat něco užitečnějšího ? Buďte vlastně rádi, že něco takového jako katolická církev či obecně křesťanství existuje - aspoň si můžete zanadávat, ne ? Myslím si, že podle obsahu článku tato diskuse je určena buď věřícím, anebo aspoň hledajícím lidem, případně jakékoliv konstruktivní kritice. Takže nechápu, proč tady slušné lidi otavujete svými zvratky , a proč nejdete takto "diskutovat" a nadávat si na nějaké "ateistické" stránky, kterých je všude většina.
0 0
možnosti

feda

11. 5. 2003 18:48
církev potřebuje mediálního misionáře typu Halík
Postupem času církev a klér stejně zanikne, ale bude to ještě nějaký čas trvat. Vždy se najde pár jedinců, kteří si nechají vypláchnout mozek zjevenými pravdami a církevními dogmaty, protože je to jednodušší životní alibismus než používat vlastní mozek a svědomí. Odpustky už církev neprodává, a tak zrůdnosti této organizace a jejich státem placených klerikálních parazitů občas cenzuře uniknou mezi prsty a vyplavou na povrch. Dějiny ukazují že je to v podstatě zločinecká organizace, která má za dobu své existence na rukou více krve než nějaký Hitler či Stalin. Vraždy a války ve jménu nějaké modly zvané Bůh nebyly nic jiného než akty chtíče po moci a majetku a tím velmi pohodlné existence. A k tomu bylo potřeba tupé masy, které se promyšlenou ideologií - křesťanstvím - vypláchne mozek, a takto připravený jedinec/masa se poštve proti bezvěrcům nebo příslušníkům jiné víry. Církev tak vyvraždí půl Evropy, poté nechá ve jménu své víry vyvraždit téměř všechny původní obyvatele Ameriky a své "nevinné misionáře" typu Halík naučí takové rétorice, aby tito služebníci Boží s nožem v ruce z toho vyšli vždy v rouše beránčím. Jsem rád, že většina příspěvků a jejich pisatelů mají v tomto jasno!
0 0
možnosti

13. 5. 2003 21:13
Re: církev potřebuje mediálního misionáře typu Halík
S hrůzou zjišťuji, že Marx - Leninské chápání úlohy církve ve společnosti je mezi naši veřejnosti zakořeněno, obávám se ,že nevratně.Jen bijte ,Vy krasavci, kteří poroučíte větru , dešti, psanci této země, Váš Vladimír Iljič má z VÁS radost.Čest VAŠI PRÁCI.
0 0
možnosti

Drsňák

1. 5. 2003 7:22
Fláterníky nemám rád!!!
Musím však přiznat, že jejich ideologie ohlupování byla dotažena takřka k dokonalosti.Po staletí církev zvětšovala svůj majetek především tím, že odírala největší chudáky, potírala pokrok aby si nadále mohla upevňovat moc a  ještě kázala bludy.Co však vůbec nedokážu pochopit, že ještě v dnešní době jejich hodnostáři /všechna ta kněžská pakáž/, berou peníze z rozpočtu, tedy žijí z našich daní. Když chtějí pánbíčkáři kostely a faráře, ať si to zaplatí ze svého.Pod vtíravými  slovy je touha po moci a majetku.Nezbývá mi než smeknout před takovou dokonalostí.Ale to by tento, údajně vzdělaný muž, měl vědět.
0 0
možnosti

Senava

22. 4. 2003 13:19
Díky Bohu, že církev už nevládne
Halík je představitelem toho nejnebezpečnějšího druhu katolictví u nás. Tváří se pokrokově, intelektuálně a humanisticky, ale ....
Díky Bohu, že církev u nás nemá větší moc, jinak by celá řada občanských svobod byla v háji a byli bychom přinejmenším svázáni řadou moralistických a konzervativních zákonů ala poslanec KDU-ČSL Karas: viz angažovanost katolíků proti antikoncepci, proti potratům, proti plánovanému rodičoství, proti gayům a lesbičkám, proti erotice, proti "sektám" a "sektářskému myšlení", proti různým novým trendům ve vědě ... Vždyť se podívejte jenom na boje na jejich Katolické theologické fakultě. Přitom se katolíci snaží získat moc všude: v politice, v médiích, ve školství, v armádě, ve vězeňství, v nemocnicích, ... Vůbec mne nepřekvapilo, že se pak chodí z funkce policejního ředitele na post ředitele  Křesťanské (chápej katolické)  akademie .
Katolická církev vůbec není obhájkyní pokroku, humanismu , lidských a občanských práv a pod. Vždy bránila co mohla pokroku, vědě, humanitě. Přerušení tradice řecké a římské a nastolení středověku byla pro Evropu katastrofa.Církev je jediná opravdu absolutní monarchie, tvrdě se v ní vyžaduje poslušnost. Je vedena snahou po co největší moci, vlivu ve společnosti, majetkového zajištění atd. Odtud i princip aggiornamento - snaha vetřít se - přizpůsobit se. Nám v Čechách nabvodila toto zdání boje za lidská práva, když se střetla s jinou totalitární mocí - s komunismem - a bojvala za svou pozici. Lidská práva jí jsou na hony vzdálena.
Jsem překvapen jak moc nyní klerikalismus bují a jak naše media a politická rádobyelita všude prezentuje katolické představitelé jako vzor či jako představitele národa ... (národa Husa, Komenského, Jiřího z Poděbrad, Masaryka ..). Myslím, že katolící se usmívají pod vousy a nádherně se jím daří druhá rekatolizace. Inu mají zkušenosti - "už dva tisíce let, ovládáme svět "
 
0 0
možnosti

Senava

22. 4. 2003 13:48
příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0 0
možnosti

Pepa

22. 4. 2003 9:04
křesťan=katolík ?
"Dokonce jako dítě ještě napsal rozsáhlý román odehrávající se v husitských dobách. V šedesátých letech však Halík konvertoval ke křesťanství." - A před tím byl židem nebo budhistou ? Je vidět kdo to psal, křesťané jsou pdle něj asi jen katolíci.
0 0
možnosti

Divny pripad

21. 4. 2003 0:50
Ten Halik je divny pripad. Neco mi na nem odjakziva nesedi. Mozna patri mezi 4% a ma potrebu to zakryvat, a urcite mu jde o moc. A nekdo ho porad prosazuje. Ale, klika byla, ze si neskrt na presidenta, to by totiz bylo k nevydrzeni. Ale, za pet let to urcite zkusi zase.
0 0
možnosti

předseda

18. 5. 2003 17:41
Re:
Souhlasím - díky Bohu za to, že v našem nejateističtějším státě na světě poznamenaném čtyřicetiletou komunistickou ideologií zplodivší morální bahno, ve kterém se naše "skvělá" společnost nachází, není prezidentem ne-vyznavač nejrozšířenějšího - ateistického náboženství. Jak se říká - "jiný kraj, jiný mrav" - v takové Americe či Anglii by si zase neškrtl žádný ateista. Ale Češi byli prostě vždy nejchytřejší...
0 0
možnosti

Dynasty

20. 4. 2003 8:25
co co co?
Článek zřejmě zpracoval reklamní agent Coca coly.Marketingově se to v něm hemží jen samými SUPER VIP personami, takže čtenář, aniž o tom ví, si Halíka zařadí automoticky mezi ně, neboť se tu "rozmlouvá o Halíkovousech rovnou se samotným papežem, dále je tu ještě Havel,Čapek,Palach.Ani slovo třeba o Pavlu Wonkovi, jediném opravdu statečném disidentovi, ani slovo o Karlu Krylovi, který ,když prohlédl proradnost a mocichtivost sametových STB disididentů a byl proto Havlem odmrštěn,  utrápil se k smrti.To bylo asi i podle Halíka OK.No, snad aspoň KGB dá Halíkovi rozhřešení.  
0 0
možnosti

Johny

20. 4. 2003 8:11
Hleď si svého
Jakmile si nějaký pámbíčkář začne honit triko přes politiku a především přes media, nemůže to dopadnout dobře.Halíče, zalez do motlitebny, tak jako tisíce jiných slušných a poctivých jezulat, a necpi se na veřejnost.To není tvůj džob.To jsi se měl dát na politiku rovnou a nezneužívat k tomu kněžské rouno.Běž se radši modlit a kaj se.
0 0
možnosti

Orel na kočce

18. 4. 2003 17:22
Oidipovský komplex
Na jednu stranu je Tomášek Halík docela sympatický. Netušil jsem, že jeho vztah k Janu Palachovi byl natolik osobní. Náš pan profesor češtiny na gymnáziu nám jednou položil otázku: "Studenti, jaká musí být láska, aby byla krásná?" (upřesňuji, že šlo o romantické pojetí lásky) a po malé, dramatické pauze odpovídal za nás:  "No, přece nešťastná!" Katolická církev se celibátu nikdy nevzdá - je to nejlepší "marketingový tah", jaký kdy mohla vymyslet. Pro spoustu ženských je "kolárek" velmi rajcovní (viz Ptáci v trní) a pro spoustu seriózních gayů a lesbiček byly kláštery jediným solidním způsobem řešení poznané situace. Pokrytectví je tím nejcharakterističtějším projevem této konfese.
0 0
možnosti

Jan Amos Holandský

18. 4. 2003 16:05
Sežrané misionáře není třeba litovat
Máš pravdu "farao". Jediné, co mu nelze upřít, je již dávné rozpoznání politováníhodné myšlenkové úrovně českého kléru - zaplaťpánbůh. Každému slušně vzdělanému člověku je dnes jasné, že kterékoliv náboženství je jen souhrn astronomických poznatků  (kalendář) a hygienických zásad. Že nejlépe se rozjímá v krásné zahradě (jako Karel Čapek) nebo v horké lázni se skleničkou dobrého červeného (jako Alan Greenspan), jednou za čas neškodí menší joint (jako kadidlo). Včera jsem si znovu vychutnal film "Bohové musí být šílení" a dal za pravdu všem, kteří si myslí, že žádného sežraného misionáře, třeba na Nové Guineji, není třeba litovat. Ocenil bych kdyby Vatikán zrušil svůj seznam svatých nebo z něj alespoň vyškrtal evidentní zločince - například Františka Xaverského - ale toho se, na rozdíl od sexuálních a finančních skandálů církve určitě nedočkáme. Jsem zvědavý, co tentokrát vyplodí 6. července na Velehradě. Ale Neposkvrněné Početí to asi nebude.  
0 0
možnosti

předseda

18. 5. 2003 18:54
Re: Sežrané misionáře není třeba litovat
Pane kolego - jen si schválně zkuste přečíst článek o kousek vedle v této rubrice o Miloslavu Stinglovi. Tento člověk, který většinu života strávil cestováním a poznáváním indiánských kmenů, Vám tam vysvětlí, že k tomu, aby se tam vůbec mohl ukázat a vyváznout živ, se s nimi člověk musí domluvit - což by právě nešlo bez úsilí misionářů, kteří za to často zaplatili životem - viz třeba Michael Rockefeller.... Něco si napřed o tom přečtěte či zjistěte, než budete psát takovéto "příspěvky" - víte o tom celkem prt... Co se týče Františka Xaverského, tak by mě zajímalo, odkud čerpáte - Vy asi takto můžete vydat za "zločince" kohokoliv, koho potřebujete, že ?
0 0
možnosti