Co nosí mladí muži ve volném čase

-

Mladíci nemají příliš v oblibě kravaty ani holicí strojky, zato mají rádi svůj styl - a pohodlí

Být dobře oblečen znamená také cítit se dobře v tom, co člověk nosí. Tím se dnes řídí mnoho mladých mužů, a to bez ohledu na to, zda se narodili ve Stockholmu, Miláně, Dallasu nebo v Praze.
"Dvakrát ročně dám dohromady velkou skupinu návrhářů z celého světa, mladé muže kolem dvaceti, a ti pak vymýšlejí kolekce na další rok," vysvětluje svůj přístup americký návrhář Tom Tailor, jehož kolekce se úspěšně prodávají po celém světě. Každý z mladých návrhářů tak vnáší do návrhů to, co sám nosí nejraději.
A co je podle dnešních mladých mužů na podzim takzvaně "in"?

  • V barvách dominuje tmavě modrá, šedá a hnědá, pro zpestření pak olivově zelená.
  • Místo sak a bund nosí nejraději krátké kabátky s ležérním krejčovským zpracováním, často s výrazným štepováním a šikmými kapsami s patkami. U pletených kusů nebo mikin se jako zdobný i praktický prvek objevují hlavně krátké zipy.
  • Kalhoty i kabátky nesou výrazné stopy vojenských a pracovních oděvů, což znamená například kalhoty s váčkovými kapsami, kabáty s patkami, členícími švy, sedly a vojenskými knoflíky. Materiály však nemají nic společného s vojenskými hrubými látkami, mladý muž miluje pohodlí, a proto sahá po měkkých materiálech a příměsích vlny, angory, alpaky, po velvetech, kordech, manšestrech a sametech.
  • Čím měkčí látky, tím větší nechuť k jemně vyholené tváři. Místo holicích strojků používají mladí muži takzvané zastřihovače vousů, s nimiž si pečlivě pěstují "zarostlý" zjev. Nastavení délky vousů je totiž možné od 1,5 až po 18 milimetrů.
  • K zarostlé, byť umně pěstěné tváři se kravaty příliš nehodí. Nosí se polokošile na tři knoflíčky a hlavně všechno s malým výstřihem ve tvaru "V". A je jedno, zda jde o bavlněné svetry, trička s jemným proužkem nebo jen ta čistě bílá, která se svým jemným "vykukováním" stala nezbytným doplňkem i pod rozepnuté košile s drobnými geometrickými vzory. Snad mají evokovat pocit čistoty nebo naznačit, že jejich majiteli není cizí návštěva fitness.
  • Mladý muž na sebe totiž dbá, proto nezapomíná ani na kosmetiku. Vůně si vybírá nejen podle toho, zda v nich převažují citrusové či santalové tóny, ale také podle flakónu, protože má rád neobvyklý design a vtipné nápady z kovu. To se ostatně týká také hodinek - "digitálky" by si na ruku nevzal ani omylem.