Titulní stránka časopisu Elle s boubelkou Tarou Lynnovou (březen 2010)

Titulní stránka časopisu Elle s boubelkou Tarou Lynnovou (březen 2010) | foto: Profimedia.cz

Časopis Elle boubelkou na obálce vzbudil rozporuplné reakce

  • 42
Časopis Elle boří další módní tabu. Poté, co se na jeho obalu objevily nenalíčené nebo nahé modelky, vydal číslo s boubelkou. Jedni tuto snahu vítají, druzí kritizují jako pomíjivou záležitost.

Nejnovější francouzské číslo časopisu Elle věnované plnoštíhlým a boubelatým ženám vzbudilo v pařížských módních kruzích opravdové pozdvižení, jak píše deník The Guardian.

Na obálce nového čísla, které se na stáncích objeví tento víkend, pózuje kyprá modelka Tara Lynnová v bílé kombinéze. Časopis Elle se tak připojil k dalším časopisům, které oslovily silnější modelky. "Zaoblené" číslo vydala před měsícem i italská edice časopisu Vogue.

"Je vskutku neuvěřitelné vidět skutečně plnoštíhlou ženu na obálce takto známého časopisu. Po edici časopisu Vogue je to jedna z nejúžasnějších novinek," píše novinářka Sakina, autorka jednoho z populárních pařížských módních blogů.

Editorial amerického časopisu V Magazine na téma Křivky vpřed

Editorial amerického časopisu V Magazine na téma Křivky vpřed

"Vytvořila se propast mezi světem módy a světem skutečných žen. Od hubených, přes zaoblené až k tlustým, ženy mají různé druhy postav a rozdíl mezi skutečností a obrazem žen v módním průmyslu je tak velký, že některé ženy v důsledku mediálního tlaku přestanou mít rády své tělo," dodala Sakina, podle níž se obchody a značky pro ženy s oblejšími tvary začínají čím dál tím více prosazovat.

Ne všichni s tímto novým trendem souhlasí. Návrhář Karl Lagerfeld vyjádřil názor, který sdílí mnoho představitelů módního průmyslu a podle kterého nikdo nechce na molu vidět obtloustlé modelky. Móda podle něj vyjadřuje sny a iluze a ne skutečnost.

Model značky Karl Lagerfeld

Model značky Karl Lagerfeld

Karl Lagerfeld

Karl Lagerfeld

Další z vrchních představitelů pařížských módních kruhů řekl časopisu Observer, že současný trend je jen pomíjivá záležitost a jde pouze o jedno číslo, které bude občas věnováno tělnatým modelkám, zatímco po zbytek roku se věci vrátí do starých kolejí.

U jednoho čísla bez modelek skončil i německý časopis Brigitte, který dlouho dopředu inzeroval vydání s "obyčejnými ženami". Ty, které se pak v časopise objevily, sice nepracovaly jako modelky, ale málokdo by to poznal. Opět byly velmi štíhlé a žádná kypřejší postava se v časopisu neobjevila.

Titulní strana časopisu Brigitte.

Titulní strana časopisu Brigitte.

Islandská umělkyně Didda Jonsdottirová v časopisu Brigitte

Islandská umělkyně Didda Jonsdottirová v časopisu Brigitte

Přesto i v módním průmyslu zaznívá hlas, že návrháři a fotografové zacházejí příliš daleko, když najímají vychrtlé a mladé modelky. Americký návrhář Michael Kors přirovnal některé modelky k "armádě dětí" a zavázal se, že již nebude angažovat modelky mladší 16 let. "Módní průmysl začal opět oslovovat skutečné ženy. Důraz je opět kladen na ženy, které vypadají jako ženy a ne jako holčičky," řekl Kors na konferenci věnované měnícím se trendům v módním průmyslu.

,