Je pravda, že malá princezna zatím stále zaostává za svojí matkou, jejíž příspěvek pro britskou ekonomiku se odhaduje na 7,2 miliardy dolarů. Vzhledem k tomu, že se však na veřejnosti objevila zatím pouze dvakrát, po svém narození a při křtu, je hodnota, kterou již nyní vytváří, impozantní, píše na svých stránkách CNN.
„Efekt Charlotte“ přinesl obrovský růst módním a dalším značkám, které malá princezna oblékla nebo s nimi byla jinak spojená. Jen její narození podle Brand Finance vygenerovalo ekonomický přínos více než 150 milionů dolarů (3,6 miliardy korun).
Krajkový šátek za 100 dolarů (2 400 korun), který měla princezna na sobě, když ji její rodiče představovali světu, se podle výrobce okamžitě vyprodal a je o něj nadále velký zájem. „Šál je stále velmi populární, viděli jsme obrovský růst objednávek z celého světa v posledních několika měsících, vše díky médiím,“ řekla ředitelka firmy G.H. Hurt & Sons Gillian Taylorová.
Podobné šílenství vyvolal i starobylý kočárek, ve kterém vezli Charlottu ke křtu. Společnost Prams With Pizazz, která se zabývá obnovou starobylých dětských kočárků, byla podle jejího majitele Scotta Frewa po ceremoniálu doslova zaplavena zprávami, e-maily a telefonáty.
Hodnota pět miliard dolarů u princezny Charlotte ukazuje, že tato částka přiteče do britské ekonomiky ročně jen díky princezně. Hodnota „firmy“, jak sama královna Alžběta II. údajně nazývá královskou rodinu, je podle Brand Finance celkem 87 miliard dolarů (2,1 bilionu korun).
Začátkem července měla Charlotte křtiny:
5. července 2015 |