Americké televize soutěží o nejprovokativnější podívanou

Američany už nebaví vymyšlení filmoví hrdinové, ale reální lidé, kteří se dostávají do situací vyvolávajících emoce. V čele soutěže o nejprovokativnější podívanou je i letos televizní společnost Fox. Ta chystá od středy šestitýdenní seriál Ostrov pokušení, kde budou partnerské dvojice před kamerami odolávat pokušitelům, kteří se je budou snažit svést.

Televizní stanice Fox tvrdí, že pořad není o sexu a že má být dráždivý a zábavný. "Nejsou tam manželské ani snoubenecké dvojice, všichni jsou svobodní, všichni jsou dospělí a všichni vědí, oč jde a co se může přihodit, nikdo tam nebyl vylákán," řekl vedoucí oddělení zábavných pořadů televize Fox Gail Berman ke kritickým hlasům, že podívaná těží z diváckého potěšení nad cizí úzkostí o partnerovu věrnost.

Upoutávky z natáčení pořadu totiž odhalily, s jakou naivitou mnozí do soutěže nastupovali a co prožívají po skončení. "Cítím, že jsem prodal svou duši," prohlásil jeden z účastníků. A další doplnil: "Strašně nerad bych říkal, že jsem se spletl, ale teď si prožívám peklo".

Televize nabídnou i Lov na lidi
Další celoamerická stanice NBC připravuje od února na sobotní večery novou fotbalovou ligu, XFL, která bude kombinovat skutečný sport s příběhy ze světa profesionálních zápasníků. Jedním z komentátorů bude guvernér státu Minnesota a bývalý zápasník Jesse Ventura. ABC uvede relativně nejméně sporný pořad nazvaný Krtek. To v angličtině znamená totéž co špión. Napětí má obstarat pátrání po sabotérovi ve skupině lidí.

Pozadu nezůstává ani méně známá UPN, která nabídne hned dvě novinky - nejprve týdenní pohled na ženu a čtyři nápadníky spoutané dohromady řetězem s názvem Řetězy lásky, který si vypůjčila od NBC, a poté drama Lov na lidi. Ten se odehraje na opuštěném ostrově s paintballovými pistolemi.

Příběhy pro mladé přinášejí peníze z reklam
Prezident UPN Dean Valentine připustil, že cílovou skupinou pořadů jsou hlavně mladí lidé. "Ze společenského hlediska mladí lidé stále obtížněji nacházejí vztah ke smyšleným příběhům, zdají se jim prostě falešné," citoval jeho slova tisk.

Zájem o mládež mají stanice proto, že většina z nich stanovuje sazby za reklamu podle počtu mladých diváků. Stejná slova lze slyšet i od Boba Wrighta, prezidenta NBC: "Musíme dostat k obrazovkám v sobotu večer mladé muže a to znamená poskytnout pořad, který se nějak odlišuje a je dráždivý".


Témata: Gail Berman