Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Youtuber seřadil herní světy podle velikosti. Platí, že větší jsou lepší?

Vydavatelé her s otevřenými světy se stále více soustředí na to, nabídnout hráčům co nejvíce prostoru k vyblbnutí. Díky pěkně zpracovanému videu youtubera Dimitrise Galatase se můžete podívat na přímé porovnání těch nejoblíbenějších „openworldů“ a zároveň se přesvědčit o tom, že kvantita je většinou v přímém rozporu s kvalitou.

Veliké otevřené světy jsou v herním průmyslu trendem několika posledních let a vývojáři je násilně cpou i do žánrů, kde nepředstavují žádnou přidanou hodnotu. Mnohdy je tomu přesně naopak a putování po prázdné krajině jen ředí intenzitu zážitku. 

Kingdom Come: Deliverance dokazuje, že méně je někdy více. V jeho světě se dá rychle zorientovat i bez mapy.

Nechvalně proslulým specialistou v tomto oboru je Ubisoft, kterému se snaha o maximalizaci herní plochy v posledních dílech série Assassin’s Creed vymkla z rukou. K čemu je dobré, když si dají autoři práci s realisticky vypadajícím prostředím, jehož prolézáním můžete strávit stovky hodin, když se většině lidí repetitivní náplň hry omrzí dávno před koncem hlavní příběhové linky?

S herními světy je to jako s pánskými přirozeními – jejich velikost je jen jedním z mnoha faktorů ovlivňujících celkovou kvalitu nabízeného zážitku a rozhodně ne tím nejdůležitějším. Za ty penisy bych tedy ruku do ohně nedal, protože to znám jen z vyprávění, o herních světech se ale může jednoduše přesvědčit každý, kdo se podívá na video zveřejněné na youtubovém kanálu Dimitris Galatas VFX.

Jeho autor v něm seřadil ty nejprofláklejší open world hry posledních let a srovnal je podle velikosti. Díky tomu je krásně vidět, jak poslední dobou tvůrci her ztrácejí soudnost. Zatímco celý Londýn z Assassin’s Creed: Syndicate z roku 2015 zabíral necelé 4 kilometry čtvereční (a nikdy jsme neslyšeli nikoho stěžovat si na to, že by byl malý), Oddyssey už se rozkládá na 256 kilometrech čtverečních. Pokud namítnete, že podstatnou část této plochy zabírá voda, tak budu kontrovat Asgardem z poslední Valhally, v jehož „malé“ mapě strávíte jen zhruba desetinu celého příběhu, přitom zabírá polovinu toho, co celý Syndicate.

Microsoft Flight Simulator je vymodelován ze satelitních dat, i tak stále obsahuje spoustu grafických chyb. Vzhledem k jeho perspektivě mu to ale lze prominout.

A to ještě stále nejsou ty největší hry. Vojenská střílečka Ghost Recon Wildlands zpracovává 440 kilometrů čtverečních, Just Cause 4 je pak se svým tisícem kilometrů čtverečních ještě více než dvakrát větší. Ani jedna z těchto her přitom kritiku nijak zvlášť neoslnila, na rozdíl třeba od Spider-Mana, jehož věrně vymodelovaný Manhattan nezabírá ani setinu této plochy.

Obdobný případ se dá vysledovat i u závodních her. Zatímco autoři Crew 2 (5700 kilometrů čtverečních) či Fuel (14 440 kilometrů čtverečních) kromě velikosti svých světů příliš nezazářili, etalon žánru v podobě Forzy Horizon 4 uspěl i s „pouhými“ 70 kilometry čtverečními.

Vývoj her je drahý a prakticky žádné studio si nemůže dovolit zpracovat maximální míru detailů při zachování obrovské velikosti světa, jako to dělá Rockstar. Kdo se chce chlubit obrovským světem, musí logicky ubrat jinde a kvantita je tedy v přímém rozporu s kvalitou. Automatické výpočetní algoritmy už dnes dokážou vytvořit vcelku realisticky vypadající krajinu, ale nic se nevyrovná poctivému lidskému zásahu.

Nebo na to máte jiný názor?

Máte rádi veliké herní světy?

celkem hlasů: 1121
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 15. dubna 2021. Anketa je uzavřena.
Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...