Společnost v České republice negativně nezasáhla ani choroba BSE, ani epidemie slintavky a kulhavky. I v nejkritičtější měsíce, tedy v prosinci a lednu, zaznamenávala růsty obratu a nebyl zaznamenán ani přesun preferencí zákazníků od hovězího k jídlům z vepřového či kuřecího masa.
Srovnatelnou rychlostí se podle Dlouhého chce McDonald’s rozvíjet i v průběhu příštích let. „Výhled je zhruba pět až sedm nových restaurací ročně, přičemž expanze může jít několika směry. Jednak ve velkých městech, jako je Praha, Ostrava či Brno, kde jsme už nyní poměrně silně zastoupeni, a pak také v úplně nových lokalitách, třeba v Teplicích či Havířově,“ tvrdí Dlouhý.
Většinu z restaurací McDonald’s již neprovozuje přímo samotná společnost, ale drobní podnikatelé v rámci franšízových smluv. Tito podnikatelé se v současnosti starají o šedesát procent restaurací.
„Potěšitelné je, že na šestatřicet takovýchto restaurací připadá jen jedenadvacet licencistů. Ti nejúspěšnější tak již provozují i několik prodejen,“ říká Dlouhý.