Fotografie atraktivních žen aktivovaly v mozku heterosexuálních mužů stejné receptory slasti jako jídlo nebo kokain. Výzkum údajně také ukázal, že lidé se už s vědomím toho, co je krásné a co není, přímo narodí.
Při jiném souvisejícím experimentu byly mužům ukazovány obrázky žen pouze na několik sekund, ale délku jejich prohlížení si mohli účastníci pokusu prodloužit nebo zkrátit stlačením příslušného tlačítka na klávesnici.
Zatímco atraktivní ženy si muži prohlíželi v průměru 8,7 sekundy, na ty ostatní se dívali jen 5,2 sekundy. Když se na obrazovce objevila nějaká kráska, snažili se muži horlivě její obraz zadržet.
"Ti chlapíci vypadali jako hlodavci útočící na mříže kvůli dávce kokainu," komentoval to jeden vědec. Badatelé z lékařské fakulty Harvardovy univerzity a z všeobecné kliniky v Massachusetts publikovali své závěry v odborném časopise Neuron.