VyVolení i na Slovensku bodují

  • 9
Na Slovensku se opakuje situace z České republiky - větší přízeň si totiž získala reality show VyVolení z "menší" televize Joj, naopak stanice Markíza s pořadem Big Brother nezabodovala. Tržní podíl Markízy tak padl zhruba o polovinu, Joj si asi trojnásobně polepšila.

Podíl Big Brother na trhu od spuštění v polovině září podle údajů agentury PMT/TNS po měsíci klesl z 38,3 procenta na 18,6 procenta. Naopak, VyVolení od 18. září postupně stoupají z 11,3 procenta na 32,7 procenta.

Markíza tak podle odborníků ztrácí ze své pozice jedničky na slovenském televizním trhu, naopak Joj se usadila na druhém místě, když předběhla první kanál veřejnoprávní Slovenské televize.

"Průměrná pozice Markízy za všechny pořady je asi 30 procent a stále se snižuje. Big Brother přitom číslům Markízy zásadně škodí. Naopak pozice Joj je v poslední době asi 15 procent a s VyVolenými šplhá na 20 a více procent," uvedl šéfredaktor internetového serveru Medialne.sk Radoslav Augustín.

Stažení pořadu Big Brother z hlavního vysílacího času po prohraném souboji s VyVolenými podobně jako v České republice se na Slovensku zřejmě nezopakuje. "Nemyslím, že by si vedení Markízy přiznalo chybu a odsunulo stomilionovou investici mimo hlavní vysílací čas," soudí Augustín.