PRŮBĚH AUKCE ZDE |
"Je to můj první kalendář Pirelli. Opravdu jsem o něj hodně stál," řekl iDNES.
V předchozích letech se Šebo aukce nezúčastnil, protože byl pracovně mimo republiku.
"Jsem rád, že peníze půjdou na onkologii, protože sám jsem měl onkologické problémy," přiznal Šebo.
Stal se novým majitelem neprodejného exempláře kalendáře Pirelli 2004 s číslem 429 s věnováním a podpisem Nicka Knighta a tří modelek.
První rok dostal Masarykův onkologický ústav v Brně z dražby kalendáře na iDNES 56 tisíc korun, loni 83 tisíc korun. Letos poputuje 117 tisíc korun na ústavní projekt Krokodýlek.
Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli byl s výsledkem aukce více než spokojen. "Vydražená částka je neuvěřitelná," reagoval krátce po uzavření dražby.
"Gratuluji vydražiteli a samozřejmě děkuji všem zúčastněným za jejich snahu přispět na projekt Masarykova onkologického ústavu v Brně. Osobně jsem velmi rád, že se naší společnosti podařilo najít využití exkluzivního uměleckého díla i pro potřeby léčby dětských pacientů onkologických oddělení. Jde o skutečný přesah umělecké fotografie, která pomáhá i léčit," řekl Zdeněk Vacl.
Autorem fotografií je Nick Knight
Autorem zářivých a abstraktních fotografií kalendáře Pirelli 2004 je Nick Knight. Jeho snímky připomínají sochy. "Usiloval jsem o to, aby byl kalendář pohledem heterosexuálního muže na ženy," říká Knight.
"Kalendář na příští rok narušuje všechny zaběhnuté formy – zatímco tento kultovní produkt běžně zobrazoval ženskou sexualitu tak, jak byla chápána muži, tentokrát se obsah změnil, tvrdí Knight známý tím, že rozvrací stereotypní pohled na ženskou krásu.
Knight fotil například v minulosti smyslné křivky Sary Morrisson ve Vogue, Sophie Dahl ve I-D a proslavil se i výběrem sedmdesátiletých až osmdesátiletých mužů a žen pro nezapomenutelnou reklamní kampaň Levi‘s.
Aby získal inspiraci, obrátil se tentokrát Knight na ženy nejrůznějších profesí a hovořil s každou z nich. "Požádal jsem se je o jejich nápady, co by v Kalendáři Pirelli rády viděly, abych jim umožnil ovlivnit tématické zaměření," říká, "a pak jsem je demonstroval. Jejich reakce byly neuvěřitelně rozmanité, od velmi pasivních k velmi dominantním."
Ačkoli se každá fotografie vztahuje k nápadům jednotlivých žen, jejich jména tvůrci neprozradí.
"Je to jako maškarní bál," vysvětluje Knight. "Lidé se ho účastní, protože se jim líbí anonymita, mohou ukázat jinou stránku sebe sama bez toho, aniž by byli odhaleni. A já nechci tyto ženy odhalovat."
Rozhovor |
Dražba kalendáře Pirelli 2002 |
Dražba kalendáře Pirelli 2003 |
Ženy z kalendáře Pirreli (abecední pořadí): |
FOTOGRAF NICK KNIGHT
se narodil v roce 1958, patří mezi nejvlivnější světové fotografy a zároveň je zakladatelem a ředitelem SHOWstudio.com. Žije v Londýně, společně se svou ženou a třemi dětmi.
Za svou práci pro Vogue, Dazed and Confused, i-D a Visionaire získal Nick celou řadu ocenění, stejně jako za módní a reklamní projekty pro zákazníky, jako jsou Alexander McQueen, Calvin Klein, Christian Dior, Levi‘s, Yohji Yamamoto, Yves Saint Laurent a Jennifer Lopez. Fotil také přebaly desek pro Bjork, Davida Bowieho, Kylie Minogue a Massive Attack.
Jako módní fotograf neustále popírá konvenční chápání krásy. Jeho první kniha fotografií, skinheadů, byla vydána v roce 1982. Od té doby vytvořil Nicknight 12 letou retrospektivu a knihu Flora, série fotografií květin, obě publikoval Schirmer Mosel. Pro národní historické muzeum v Londýně vytvořil stálou expozici Plant Power (Síla rostlin).
Získal řadu ocenění a vystavoval v nejprestižnějších galeriích na světě.
Od roku 2000 můžeme vidět jeho práce pro SHOWstudio i ve filmech a interaktivních projektech a v roce 2001 režíroval video Bjork pro píseň Pagan Poetry (Pohanská poezie). Nedávno, v červnu 2003, získalo SHOWstudio ocenění „Webby Award“ za nejlepší módní web na světě.