Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Štáb Top Gearu vykázali z Argentiny po protestech válečných veteránů

  18:33aktualizováno  18:33
Cesta po Argentině skončila pro Jeremyho Clarksona a jeho kolegy nezdarem. Celý štáb vyprovodily úřady argentinské provincie Ohňová země (Tierra del Fuego) na letiště a přiměly je odletět. Jedno z vozidel totiž mělo poznávací značku připomínající válku o Falklandy mezi Argentinou a Británií.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May z pořadu Top Gear | foto: Profimedia.cz

Juan Manuel Romano z městské rady provinční metropole Ushuaia potvrdil, že natáčecí tým a moderátor Jeremy Clarkson byli eskortováni na letiště. "Rozhodnutí odletět přijali," dodal.

Top Gear při natáčení v Argentině používal tři vozy značek Porsche, Lotus a Mustang. Podle místních úřadů mělo Porsche poznávací značku "H982 FKL", což připomínalo válku o Falklandy v roce 1982. Argentina, která v ní prohrála, si stále činí nárok na souostroví, jemuž říká Malvíny.

Vyhození natáčecího týmu předcházel protest argentinských válečných veteránů před hotelem, kde Clarkson a štáb televizní stanice BBC bydleli.

Argentinci souostroví neřeknou jinak než Malvíny a považují ho za součást...

Argentinci souostroví neřeknou jinak než Malvíny a považují ho za součást Ohňové země. Na snímku: Veterán války o Falklandy zpívá argentinskou hymnu při vzpomínkovém ceremoniálu v Ushuie.

Britský deník Daily Telegraph citoval prohlášení, v němž BBC popřela, že by zmíněná poznávací značka byla vybrána záměrně.

"Produkce Top Gearu koupila tři vozy pro natáčení pořadu. Naznačovat, že tento vůz byl buď vybrán záměrně nebo že mu byla připevněna jiná SPZ místo jeho původní, je naprosto nepravdivé," uvedl výkonný producent BBC Andy Wilman.

Pikantní na celé věci je, že britský list Daily Mirror už před odletem štábu Top Gear do Argentiny uvedl, že BBC prý varovala Clarksona, aby nevyvolal kvůli citlivým vztahům mezi Británií a Argentinou mezinárodní konflikt. Sám Clarkson to ovšem na svém Twitteru důrazně popřel.

Nejde o první kontroverzi týkající se nejúspěšnějšího motoristického magazínu na světě. Protesty Indie vyvolal díl, v němž si Jeremy Clarkson přidělal do kufru vozu záchod. A v roce 2011 se BBC omluvila Mexiku za poznámky, jimiž moderátoři naznačovali, že Mexičané jsou "líní a buranští".

Autoři: ,


Témata: Jeremy Clarkson

Nejčtenější

Jamie Dornan ve filmu Padesát odstínů šedi (2015)
Jamie Dornan: Je milion jiných způsobů, jak se ukojit, než sado-maso

Herec Jamie Dornan (34) říká, že se sexuchtivým miliardářem Christianem Greyem, jehož hraje, nemá v reálném životě nic společného. Jeho postava z filmů Padesát...  celý článek

Princ William začal pracovat jako pilot letecké záchranné služby (Cambridge,...
Princ William skončí jako pilot, čeká ho charita a královské povinnosti

Očekává se, že britský princ William (34) brzy skončí s prací pilota záchranné služby. Měl by se naplno věnovat jen povinnostem spojeným s královskou rodinou....  celý článek

Nahá aktivistka řádila u voskové figuríny Trumpa
VIDEO: Polonahá feministka řádila u sochy Donalda Trumpa

Odhalení voskové figuríny budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa v Madridu se neobešlo bez výtržností. Polonahá aktivista z feministické skupiny Femen...  celý článek

Iva Janžurová
Vinař amatér jako já je neustále v nebezpečí, míní Iva Janžurová

Herečka Iva Janžurová (75) o sobě říká, že je velkou milovnicí vína. V rozhovoru pro iDNES.cz prozradila, že jí dělá dobře nejen na duši, ale i na těle.   celý článek

Nejstarší syn muslimského imáma Rahim Aga Chán a americká modelka Kendra...
První královské miminko roku 2017 se narodilo do rodiny imáma

Bývalá americká modelka Kendra Spearsová (28) porodila miminko nejstaršímu synovi imáma šíitských muslimů princi Rahimu Aga Chánovi (45). Princ se tak dočkal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.