Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

On-line rozhovor s Ivanem Vojnárem

velikost textu:
vydáno 20.3.2003 11:54

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. března 2003 do 12:30

OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jste spokojený s ohlasy na Lesní chodce? petra
ODPOVĚĎ: Není to tak špatné. Někdy mě mrzí, že jsem chválený za to, co jsem ve filmu příliš nechtěl zdůrazňovat nebo mám méně rád, a za to, co je tematickou podstatou, jsem někdy haněn. Některé kladné reakce jsou někdy až extrémně nadšené, a ty negativní naopak. 20.3.2003 11:59
OTÁZKA: Dobrý den, pane Vojnáre, zajímalo by mě, jak jste si vybíral herce do svého posledního filmu? daniela
ODPOVĚĎ: Domluvil jsem se s Jiřím Schmitzerem na hlavníroli ještě dříve, než jsem objevil pro film Ústí nad Labem. A bylo přirozené a logické, že jsem ostatní představitele našel v Činoherním studiu Ústí nad Labem. Od tamtud jsou neznámí herci i neherci. Všichni se pohybovali okolo tohoto divadla. Je to malé alternativní divadlo s velkou tradicí. 20.3.2003 12:01
OTÁZKA: Zajímalo by mě, zda mají Lesní chodci souvislost s knihou Chůze lesem? Pokud ano, tak jakou? Anonym
ODPOVĚĎ: Chůze lesem od Ernsta Jüngera dala autorovi původního scénáře Martinu Ryšavému základní ideovou náplň pro budoucí text. Lesní chodci jsou obměnou názvu eseje Chůze lesem. V tomto eseji jde o les co by metaforu svobody, ale Jünger chtěl pojmenovat spíš svobodu politickou. 20.3.2003 12:03
OTÁZKA: Který ze současných českých filmů se Vám líbí nebo Vás zaujal? Anonym
ODPOVĚĎ: Moc se mi jich nelíbí. Láska shora je zajímavý experiment, je mi blízká formou, autor ale hravost přehnal a dodatečně jí přehnaně intelektuálně spekulativně vysvětluje. Nevěřil jsem, že by se mi mohla líbit pohádka, ale Čert ví proč mě připadá, a to mě překvapilo, jako velmi dobrý film. Velmi zvláštní pojetí "pohádky". Neobvyklé výtvarné pojetí a skrytý významný obsah. Jde o jakýsi výtvarný manýrismus, ale i po obsahové stránce. 20.3.2003 12:07
OTÁZKA: Jak se Vám líbily výsledky Českého lva? Také pokládáte Rok ďábla za nejlepší film roku? A jak se Vám líbí Petr Zelenka jako režisér? petr
ODPOVĚĎ: Rok ďábla považuji za velmi špatný film. Už dlouho ho za špatný považuji. Před týdnem charakterizovala Dominika Prejdová v Respektu (souhlasím úplně), že v tomto filmu je duchovnost nahrazena duchařením a "ďábel" je skryt v alkoholu. Povrchnost nad povrchnost. Povrchní jsou i Petra Zelenky afekty kolem Českého lva. Knoflíkáři se mi líbili. Slušný film Smradi dostal cenu pouze za herecký výkon. Kamera se oceňuje na historickém výpravném filmu, což v cizině neexistuje. Nemám žádné resentimenty, ale jde o oslavu průměrnosti. 20.3.2003 12:11
OTÁZKA: Dobrý den, souhlasíte s útokem na Irák a se zapojením českých vojáků? Díky za odpověď. Kamila
ODPOVĚĎ: Opravdu nevím, upřímně nemůžu dát jednoznačnou odpověď. 20.3.2003 12:12
OTÁZKA: Ve filmu Lesní chodci hraje také pan Schmitzer? Jak se ho podařilo pro roli získat? Bylo to obtížné? Anonym
ODPOVĚĎ: Jiřímu Schmitzerovi jsem dal přečíst jednu z verzí scénáře asi půl roku před realizací. Znal jsem ho jen "letmo" a to proto, že jsem se před časem přestal dívat na televizi. Nevěděl jsem, jak často hraje. To mi ale vůbec nevadilo a nevadí, když roli přijal. Asi mu byl text blízký. 20.3.2003 12:14
OTÁZKA: Líbí se vám americké filmy? Zdeněk H.
ODPOVĚĎ: Americká kinematografie je velmi mocná, i historicky. Od doby, kdy se začaly natáčet na video celovečerní filmy, je americká kinematografie obohacena a rozšířena o další možnosti. Hollywoodská mašinérie začala nasávat některé nezávislé tvůrce. Cítí, že od tamtud vítr vane. Americká kinematografie je velmi diferencovaná a mnoho americkcých filmů tzv. žánrových je skvělých. Není možno škatulkovat. Mnoho filmů na Dnech evropského filmu v Praze bylo zcela podprůměrných. Není možno uvažovat černobíle. 20.3.2003 12:19
OTÁZKA: Měl jste pro prostředí filmu vybrané i jiné lokality než Ústí nad Labem? Anonym
ODPOVĚĎ: Ne. Celý film je natáčen v Ústí nad Labem a okolí. Některé scény na děčínském nádraží. Ústí nad Labem mě absolutně nadchlo, i lidé jsou tam jiní, v něčem mají k sobě blíž než my v Praze. 20.3.2003 12:21
OTÁZKA: Jaký film plánujete do budoucna? Bude to opět třeba něco s panem Ryšavým? Anonym
ODPOVĚĎ: Nevím, jestli to bude s Martinem Ryšavým. Horečně se snažím připravit scénář, tentokrát z Prahy, v názvu nebude les ani cesta. Rychle abych se zbavil toho prázdna, které se dostavuje po dokončení velkých projektů. 20.3.2003 12:24
OTÁZKA: Dobrý den, jste poprvé na on-line rozhovoru? A jaký máte vztah k internetu? Anonym
ODPOVĚĎ: Jsem z "dřevěné" generace, internet je z postindustriální doby, ale líbí se mi a akceptuji to. 20.3.2003 12:25
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat na Vaše mínění ohledně našeho nového prezidenta? Díky Pavel. Anonym
ODPOVĚĎ: Dvakrát jsem hlasoval pro ODS, naposled pro ČSSD, protože jsem chtěl napravit své chyby z dvou předešlých hlasování. Proto jsem si také nepřál Václava Klause jako prezidenta. 20.3.2003 12:26
OTÁZKA: Jak se stavíte k životnímu stylu tuláctví, který je ve filmu Lesní chodci zpodobněn? Anonym
ODPOVĚĎ: Nejde pouze o životní styl tuláctví. Tuláci? Co to vlastně znamená? Základní postavou světové kinematografie je vždy nějaký tulák. Např. tulák Charlie Chaplin. Na to se hodně zapomíná, že? Já tulák nejsem, ale myslím si, že by mi to neškodilo. Chce to ale opravdovou odvahu. V Lesních chodcích nejde o tuláky a lidi "na okraji" jako spíš o akceptování jakékoliv životní jinakosti. Tomu se ale v Čechách příliš nevěnujeme a moc se nám to nedaří. Všehcno jiné se rychle dostává na okraj našich zájmů. Je to možná až určitý sociální rasismus. 20.3.2003 12:30
OTÁZKA: Pane Vojnáre, když se tady lidé ptali na Vaše mínění ohledně Českého lva, chtěla bych se zeptat, zda jste také v české filmové akademii? Soňa
ODPOVĚĎ: Nejsem. Od ustanovení akademie jsou kooptování pouze členové, kteří dostali lva za režii a za film, a to jsem já nikdy nebyl. 20.3.2003 12:31
OTÁZKA: Zajímalo by mě, jak probíhalo natáčení Lesních chodců. Herci prý texty dostávali až na poslední chvíli a spoustu dialogů si vymýšleli? Anonym
ODPOVĚĎ: Bylo to tak. Myslím si, že to byla pro to, jak jsem zamýšlel film natáčet jediná možnost. Představitelé zároveň vstupovali do hlavního příběhu se svými osobními tématy a příběhy. Obohacovali a rozvíjeli moji základní myšlenku. 20.3.2003 12:34

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.