Nevkusného oblékání své předsedkyně využívá CDU v reklamě

Nevábného stylu oblékání a zástřihu předsedkyně německých opozičních křesťanských demokratů (CDU) Angely Merkelové, který je nezřídka terčem ironických poznámek v médiích, nyní strana sama využívá v reklamě. Kvůli vlastní finanční nouzi začala s počátkem roku tímto způsobem hledat mladé tvůrce, kteří příští rok bez velkých nákladů CDU pomohou v kampani před parlamentními volbami.

"Udělejte něco víc z jejího typu", nabádá reklamní plakát CDU ukazující prakticky nenalíčenou Merkelovou, bez úsměvu, v ošuntělém sáčku a obvyklém sestřihu a la kastrol. Sebeironicky míněnou fotku vybíral sám generální tajemník strany Laurenz Meyer, jehož těší, že Merkelová s podobnou reklamou souhlasila.

Po sponzorském skandálu kolem bývalého šéfa strany a kancléře Helmuta Kohla, který se před rokem provalil, má nyní CDU finanční problémy a ve volbách na podzim 2002 chce upustit od spolupráce s tradičními drahými agenturami. Místo toho shání čerstvé talenty s neotřelými nápady. Za to jim CDU na oplátku slibuje po volbách pomoci si založit vlastní agenturu.

Předvolební kampaň v roce 1998, v níž naposledy a neúspěšně kandidoval Helmut Kohl, stála CDU kolem 50 miliónů marek. Příští rok strana poprvé po 20 letech půjde do voleb z opozice a do reklamy si bude moci dovolit vložit o 10 miliónů marek méně.

 


 

Angela Merkelová na sjezdu CDU v Essenu, 10. dubna 2000.