"Udělejte něco víc z jejího typu", nabádá reklamní plakát CDU ukazující prakticky nenalíčenou Merkelovou, bez úsměvu, v ošuntělém sáčku a obvyklém sestřihu a la kastrol. Sebeironicky míněnou fotku vybíral sám generální tajemník strany Laurenz Meyer, jehož těší, že Merkelová s podobnou reklamou souhlasila.
Po sponzorském skandálu kolem bývalého šéfa strany a kancléře Helmuta Kohla, který se před rokem provalil, má nyní CDU finanční problémy a ve volbách na podzim 2002 chce upustit od spolupráce s tradičními drahými agenturami. Místo toho shání čerstvé talenty s neotřelými nápady. Za to jim CDU na oplátku slibuje po volbách pomoci si založit vlastní agenturu.
Předvolební kampaň v roce 1998, v níž naposledy a neúspěšně kandidoval Helmut Kohl, stála CDU kolem 50 miliónů marek. Příští rok strana poprvé po 20 letech půjde do voleb z opozice a do reklamy si bude moci dovolit vložit o 10 miliónů marek méně.
Angela Merkelová na sjezdu CDU v Essenu, 10. dubna 2000. |