Návrhář představil sedm lidských hříchů

  • 14
Obžerství, pýcha, lakota, závist, zloba, smilstvo, lenost - sedm hříchů, které návrhář Taizy Osmany Rodrigues Laffita použil při tvorbě kolekce pro letošní podzim a zimu. "Připravil jsem pro vás léčbu šokem," charakterizoval styl přehlídky návrhář Laffita, který pochází z Kuby. Už při vchodu do prostor, kde se přehlídka konala, měl přicházející pocit, že kráčí do neznáma. Vidět bylo jen na pár kroků, laserové paprsky v kombinaci s temným osvětlením vytvářely hrůzostrašnou atmosféru. Během přehlídky byla v sále tma, nad hlavami hostů "natažené" zelené laserové parsky a modelky měly extravagantní účesy, líčení i modely.
Prohlédněte si bohatou fotogalerii.

"Chtěl jsem ukázat, že i z ošklivého lze udělat hezké," vysvětlil svůj záměr Osmany. Sedm biblických hříchů, které ho inspirovaly k tvorbě netradiční kolekce, vyvažovalo "dobro". Pokaždé, když manekýny představily jeden z hříchů, objevil se na improvizovaném molu manekýn v podobě anděla. Ale největší hvězdou večera byla světová topmodelka Tereza Maxová, která na závěr každého "hříchu" předvedla vrcholné dílo kolekce.

Laik by ale asi stěží poznal, že modelka zrovna předvádí šaty inspirované lidským hříchem. Atmosféru pomáhaly dotvářet promítací plátna, na nichž se - třeba při prezentaci modelů a la obžerství - objevoval tlustý muž nebo korpuletní žena, která se přecpávala. Při smilstvu se na plátnech objevily souložící páry. "To je docela drsný," komentovala obrázky jedna z návštěvnic přehlídky.

Osmany dokázal, že současné moderní přehlídky si už nevystačí jen s běžným předváděním ošacení, ale že se musí ukázat něco víc. Musí to být show. Taiza si například pokaždé vybírá netradiční prostory. Její minulá přehlídka se konala v opuštěné tovární hale ve Vysočanech, ta poslední byla v "ošuntělých" prostorách pražského Průmyslového paláce. Modelky chodily po improvizovaných molech nad hlavami návštěvníků, rampy lemovaly všechny stěny sálu. Manekýny nikdy nesestoupily mezi hosty.

"Moje kolekce není černá a šedá jako u zimních kolekcí jiných návrhářů," pochválil se Osmany. "Chci, aby se za ženou, která nosí mé modely, všichni otočili." Hlavní Osmanyho barvou je zelená, žlutá, vínová, stříbrná a zlatá. Návrhář se nechal inspirovat sedmdesátými lety. "Spoustu těchto modelů by mohla nosit nová Twiggy. Pamatujete se, doufám, na Twiggy?" řekl Osmany. Tento styl je charakteristický sukněmi ve tvaru písmene A, krátkými saky, které zdůrazňují Osmanyho oblíbené ženské křivky.

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02

Kolekce Taizy s názvem "Sedm" pro podzim a zimu 2001-02