První dva dny jsou určeny pro odborníky, veřejnosti je věnován až den poslední. Ve výstavních halách se to jen prohýbá pod spoustou zboží, od klasické elegance, přes mladistvou extravaganci až ke koženým rukavičkám šitým na míru a módě pro plnoštíhlé. Přesto si z veletrhu nikdo neodnášel plné tašky. Výstava nebyla určená k prodeji, ale k uzavíraní smluv. V podstatě se v pavilonech odehrávaly v jedné minutě desítky obchodních jednání najednou. Smyslem výstavy je, najít výrobci odběratele a prodejci dodavatele.
Organizátorem veletrhu je akciová společnost Brněnské veletrhy a výstavy. Cílem je vytvořit v Brně módní veletrh obdobného charakteru, jako jsou IGEDO v Düsseldorfu , FASHION PREMIERE ve Vídni a samozřejmě PREMIERE VISION v Paříži," řekla manažerka Dagmar Telecká. Letos se akce koná po patnácté. Každoročně se výrobci oděvů, obuvi a módních doplňků v Brně sejdou dvakrát- koncem zimy a v létě. Kromě vystavování zboží a uzavírání kontraktů se v rámci veletrhů konají přednášky a semináře týkající se módních odvětví. Letos například na téma ochrany spotřebitele nebo nových módních trendů. Udělují se rovněž ceny vítězům soutěže Fashion point, cena začínajícím módním návrhářům nebo cena časopisu TextilŽurnál Zlaté ramínko". Doprovodní akcí byly ukázky z tvorby mladých módních návrhářů, nebo letos poprvé výstava svatebních oděvů. Kromě současné módy byla vystavena i historická obuv z expozice zlínského Muzea jihovýchodní Moravy, takže měl návštěvník možnost spatřit nejen nejnovější hity z produkce firmy Baťa, ale i obrovské plátěné holinky, které český obuvnický fenomén vyráběl pro německý Wehrmacht během druhé světové války jako lyžařské boty. K vidění byly i dřevěné botičky cap- cap" vykládané perletí, které s oblibou používaly turecké a syrské ženy, aby si nepopálily nohy v sauně harému, která byla vyhřívaná od podlahy. Rovněž probíhala výstava vítězů soutěže Veselá bota, kde mohl návštěvník jen žasnout nad botami ve tvaru modro- žlutého šneka, nebo botou obrostlou dřevěnými tužkami.
Obrovské pozornosti se přirozeně těšily módní přehlídky. Přehlídkový sál byl pokaždé zaplněn do posledního místa. Modely byly většinou nositelné, pravda, až na malé výjimky, kdy oděv manekýny pozůstával ze složeného čtverce kobercovitého materiálu. Modelky byly hubené,ale modely jim padly jako ulité. Podle odborníka z Německého módního institutu K. H. Schwarze se bude příští podzim a zimu nosit svěží linie, světlé barvy a výrazné tóny. Tedy "adios" letošní důstojní diplomatická šeď. Styl má být uvolněný, ležérní s množstvím sportovních prvků a přitom pořád neobyčejně ženský.
Trochu snad zklamala přehlídka spodního prádla, na kterou se těšili zejména páni. Ne proto, že by modely nebyly hezké nebo sexy, ale že celá prezentace trvala jenom pár minut a nejméně polovinu času zabraly ukázky módy pánské.
Ne vždy musí být hitem složitě ušitý model. |
Jak sexy může působit nahé tělo v kožešině. |
Jednoduché linie nechají vyniknout kvalitnímu materiálu. |