Na severu Austrálie archeologové objevili zbytky dinosaura

- Pozůstatky starého mořského dinosaura staré zřejmě 112 milionů let náhodně objevili na severu Austrálie rybáři. Informoval o tom Alex Cook, vedoucí paleontologického týmu Queenslandského muzea, který v uplynulých dvou týdnech zkoumal místo nálezu.
"Nalezené zkamenělé kosti, které pravděpodobně patřily dravému plesiosaurovi, byly takřka úplně nedotčené," podotkl Cook.

Cookův tým vykopal v září ostatky pět metrů dlouhého ještěra z kamenného hrobu na břehu pomalu tekoucí řeky na severu australského státu Queensland. V zemi zůstala jen hlava dinosaura, protože vykopávky musely být přerušeny kvůli dešti. Přesné místo nálezu vědci nesdělili z obavy, že soukromí sběratelé by hlavu mohli ukrást.

Zvíře o váze 700 kilogramů kdysi plavalo ve vnitrozemském moři v oblasti, kde byly nalezeny jeho kosti, a používalo přitom mohutné ploutve a dlouhý ocas.

Fosilie je skryta v pětitunové kamenné desce, která byla přepravena do muzea v queenslandské metropoli Brisbane. Vědcům bude zhruba 18 měsíců trvat než ze zkamenělých kostí otesají jemný kámen.