"Móda se změnila. Ženy se změnily. Náš svět je také jiný," uvedla redakce, která o zahájení své iniciativy "Bez modelek" mluví jako o revoluci.
"Oblečení není dnes už otázkou trendů, ale osobnosti. Protože nová móda nepochází jen z přehlídkových mol, ale také z ulic, škol, koncertních pódií, kina, kavárny. Protože chceme v budoucnu krásu a módu ukazovat na ženách, které nepodléhají často perverzním zákonům módního byznysu, ale které mají svůj život pevně v rukou," zdůvodnili svůj záměr tvůrci časopisu, podle nichž nehraje roli konfekční velikost 32, ale osobnost.
Od ledna příštího roku by se proto na stránkách magazínu měly objevovat už jen snímky existujících žen. Fotografové je zvěční v módních kreacích, při cvičení či v jiných situacích. Redakce dokonce vyzvala čtenářky, aby se přihlásily, pokud se chtějí na projektu podílet.
Realita"Najít obrázky modelek, kterým by mezi nohama neproběhl pes i s boudou, je téměř nemožné," říká vedoucí magazínu ONA DNES Lenka Tréglová |
Podobně reaguje i šéfka modelingové agentury Louisa Models Louisa von Minckwitzová, jež považuje nápad za marketingový tah, který nebude mít dlouhého trvání. Ženy podle ní touží vidět šaty na krásných a půvabných osobách.
Vedoucí internetové přílohy pro ženy ONA iDNES.cz Pavla Matějů pak přihazuje ještě jeden zásadní poznatek: časopisy pro ženy čtou i muži. "Je jisté, že jejich oko na monitoru spočine raději na půvabné a klidně i lehce vyretušované modelce, než na obyčejné ženě. Přednosti obyčejných žen jsou spíše v gestech, v mimice, v sympatiích při osobním kontaktu. Ani na papíře, ani na obrazovce tyto jinak pro život zásadní indicie bohužel nevyniknou. Výsledkem budou jen nižší náklady a tím pádem i nižší příjem z inzerce, která, jak známo, média živí," shrnuje Matějů. - magazín Ona iDNES.cz čtěte zde
StatistikyMagazín Brigitte patří s více než 719 tisíci výtisků k nejčtenějším ženským časopisům v Německu. Rok od roku mu ale klesá čtenost, upřesňuje agentura AP. |
Proti kultu extrémně štíhlých modelek vystupují lékaři. Podle mnohých z nich módní časopisy přispívají k tomu, že řada mladých dívek začne chorobně hubnout a trpět vážnými zdravotními potížemi. V roce 2004 s průlomovou kampaní přišla kosmetická značka Dove. Ve své reklamě ukazovala ve spodním prádle ženy s běžnými konfekčními velikostmi.
Do boje s nezdravou vyzáblostí se zapojili někde i pořadatelé přehlídek. Určili, jak štíhlé modelky mohou po molech chodit. Stanovili takzvaný body mass index, který se vypočítává jako podíl váhy v kilogramech a výšky v metrech na druhou. K opatřením se přikročilo poté, co v roce 2006 na anorexii zemřela brazilská modelka.
Miss České republiky 2009Podívejte se na finalistky Miss ČR 2009 a dejte jim hlas v anketě Miss Internet |