První s kontroverzní reklamou vyrukovaly Klenoty Aurum, tedy firma, s níž dříve spolupracovaly i Simona Krainová či Miss World Taťána Kuchařová.
Nejnovější kampaň nese podtitul Šperky nejsou hřích a její tváří je teprve jednadvacetiletá modelka Zuzana Stránská, která na reklamních snímcích představuje jeptišku.
Druhý výrobce luxusních šperků, společnost Diamonds International Corporation, se církevní tématice věnuje také. Ovšem seriózně.
V rámci charitativního projektu Diamond Heart oslovila ke spolupráci arcibiskupa Dominika Duku, který se stane patronem Diamantové nadace. Do "funkce" bude stylově uveden v prostorách nového showroomu společnosti, kterou rekonstrukce objektu přišla na 11 milionů korun.
"Jeho Excelence bude úplně první, kdo fyzicky uvidí diamanty pod umělým osvětlením, které však nemá za účel klamat, ale hrou paprsků vytvořit stejný efekt, jakoby klient otáčel drahým kamenem přímo ve svých prstech na nejlepším denním světle," uvádí v oficiálním prohlášení majitel a president Diamonds International Corporation Luboš Říha.
Je náhoda, že se dva velcí rivalové setkali nad stejnou tématikou? Úniky z reklamních agentur nejsou ojedinělé. A pak, proč se nesvézt na vlně konkurence? Teď je jen otázkou, jestli je z obchodního hlediska perspektivnější cesta nadsázky, nebo cesta vážnosti. Bůhví.