Kdo chce být milionářem je pohádka

  • 1
Vědomostní soutěže typu Kdo chce být milionářem působí na diváky jako mýtické či pohádkové příběhy. To je činí tak oblíbenými, tvrdí britští vědci v článku pro odborný magazín The Psychologist. "V těchto pořadech jsou role jasně rozděleny – jako v pohádkách," říkají psychologové Martin Roiser a Dave Stevens z univerzity Thames Valley v Londýně.
Ten, kdo odpovídá na otázky, hraje úlohu hrdiny, který se propracovává k bohatství přes všemožné obtíže a nástrahy osudu. Na této dobrodružné cestě jej doprovází moderátor, jakýsi boží posel, který mu předává poselství od nejvyšší bytosti – totiž vyhodnocení odpovědí.

On-line s Vladimírem Čechem, moderátorem soutěže Chcete být milionářem?!
Soutěžící musí překonat 15 stupňů, ale může si přitom třikrát vypomoci – nikoli dary získanými za jeho dobrotu nebo od sudiček, ale v podobě nápověd. Ovšem i jeho přítel nebo publikum jej mohou, stejně jako Syrény Odyssea, zavléci do pasti.