Letušky na snímcích vypadají více jako nahé holky, které si muži lepí do pracovních skříněk, než jako sečtělý personál obsluhující na palubě letadla.
I přesto, že výtěžek z prodeje půjde na charitativní činnost - bude poukázán na účet bezdomovcům z Dublin Simon Community, se tedy kalendář po vydání dostal do pořádných potíží.
Nový kalendář Ryanair na rok 2009
Institut pro ženy ve Španělsku zvažuje právní kroky a chce si stěžovat u britských a irských úřadů. Podle instituce je totiž publikace velmi sexistická, protože představuje ženu jako objekt.
"Důležité je to, že byly použity jen ženy, a to v sektoru, kde jsou značně zastoupeni i muži," píše se v prohlášení organizace. "Společnost Ryanair těmito fotografiemi uráží důstojnost pracujících žen a letušek ve společnosti," uvádí se dále.
Slovenská letuška Ingrid se stala Miss Mechanic - patří jí srpen
Mluvčí institutu María Jesús Ortiz navíc prohlásila, že snímky prezentují ženu jako sexuální objekt. "Nemluvíme zde o morálce a nahotě, ale o tom, jak jsou ženy zobrazeny. Kdyby v kalendáři byli i muži, tak by určitě nebyl tak kontroverzní," řekla mluvčí.
Minulý rok vynesl prodej předcházejícího kalendáře kolem sedmdesát tisíc eur. Ty byly věnovány charitě Angels Quest.
Luciana se stala Miss kontrolní věže a patří jí červen
"Edice kalendáře na rok 2009, která byla focena v září ve Španělsku, je více barevná a sexy a snad se bude prodávat jak ještě teplý koláč," řekla mluvčí společnosti Ryanair. "Je to skvělý dárek k Vánocům nebo na Nový rok," dodala mluvčí.
Zájemci si kalendář mohou koupit za deset eur buď přímo na palubě letadel této nízkonákladové společnosti, nebo na webu www.ryanair.com.