Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Není se za co stydět, tvrdí o Troškových filmech Matěj Hádek

Herec Matěj Hádek (40) prozradil, že má rád komedie Zdeňka Trošky. V jeho novém snímku Strašidla si také zahrál a čeká ho i další natáčení pohádky. Tyto filmy ale už vidět nechce. Hlavně kvůli sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80l82e20n29a 53N21o92v90á70k30o54v17á 9776427946249

Posledi co jsem od Trošky videla Slunce....

Kamenak jen ukazky v tv a bylo mě stydno, že se tomu říká lidová zábava.

+3/−1
6.9.2016 15:57

A72l63e57n25a 75N29o43v44o31t79n67á 2487428349640

Slunce seno bylo fajn... Nejak ta Troskova komedialni tvorba poklesla. Ale dokud bude poptavka, bude nabidka.

0/0
6.9.2016 14:30

P59e66t73r 40A31t92m90e56l 5248949451800

Slunce, seno bylo fajn v kontextu doby, kdy film vzniknul, a dnes už je to jako se všemi staršími filmy...nostalgie. Především to je ale zábavný díky Růžičkový, Lábusovi, Krečmerový, Bez Růžičkový by ten film nebyl ničím výjimečným.

0/0
7.9.2016 9:37

A94l87e49n50a 15N61o81v23á89k97o82v10á 9616497746979

Lidem se nechce přemýšlet.

Troška nabízí jednoduchou zábavu u které se nemusí přemýšlet.

Stejne jednoduchá řešení u kterých se nemusí přemýšlet nabízejí někteří politici a prezident.

+3/−3
6.9.2016 10:36

P72e53t53r 57A45t65m93e49l 5148129731310

zábava založená na tom, že si někdo prdne nebo že se jmenuje Šukal....neskutečně ubohý. Víte...on i ten prd může bejt vtipnej, ale v tom je to umění...Svěrákovci umí použít slovo "hovno" tak, že to je hodně vtipný a přitom to není ubohý a laciný jako u Trošky.

+7/−2
6.9.2016 11:32

J80a17n 42P30o39k48o47r55n80ý 1393619860603

Vidíte, sám zde v podstatě píšete, že záleží na úhlu pohledu. A také záměru autora. Když se zeptáte deseti lidí co je trapné, pravděpodobně dostanete deset různých odpovědí. A klidně mezi nimi mohou být i Svěrákovci. Mimochodem Svěrákovce a jejich humor mám velice rád.VR^

+1/0
6.9.2016 12:13

P20e73t61r 83A73t78m80e28l 5928829701500

Není to o úhlu pohledu. Je to o tom, jestli to "hovno" použiju jen jako ubohej základ celýho "vtipu", cíl, pointu, takže prostě afektovaně řeknu "hovno" a čekám, že se lidi budou válet smíchy. A nebo je jen prostředkem, vedlejším efektem, nebo já nevím čím...prostě není tam samoúčelně a jen jako ubohá vulgarita. Troškovy filmy jsou uječený, pitvořivý, sprostý, bez sebemenšího náznaku humoru, moudrosti, poučení, myšlenky. Vliv Troškovy sexualní orientace je v jeho filmech bohužel výrazně patrný (afektovanost, církev, sexuální narážky,...).

+5/−3
6.9.2016 12:30

M86a44r39t93i10n 46P13a86v60e42l81e64k 5620697225115

Troška není můj šálek kávy,ale respektuji že má svou cílovou skupinu a točí pro ni dobré filmy - o tom nejlépe vypovídá sledovanost.Nikdy nebude točit film o dvou holandských lesbičkách bojujících o adopci syrského děcka s AIDS.

Osobně mám rád honkongské akční filmy,které jsou také bez humoru,moudrosti,poučení a myšlenky ... a je mi úplně putna co si o tom pokrytečtí pseudointelektuálové jako vy myslí.

+1/−3
6.9.2016 14:31

P28e27t42r 90A66t96m35e90l 5428659391330

To je tvůj názor, v pohodě. Ale možná by sis mohl uvědomit, že mezi Babovřesky a filmem o lesbičkách a syrským sirotkovi není vzduchprázdno, ale naopak. Takže tvůj náznak, že komu se nelíbí přihlouplej Troškův žánr automaticky prahne po extrémně těžkých tématech, je pěkně stupidní.

Jak jsi přišel na to, že jsem pokrytec, to je teda záhada. Jo aha...protože jsem si dovolil kritizovat pokleslej žánr!...smysl to nedává, ale budiž.

+4/0
6.9.2016 15:29

M91a13r87t34i71n 78P52a14v18e61l80e92k 5580107985775

Napsal jsem pouze,že Troška neumí točit náročná komorní dramata - je zajímavé co jsi dokázal odvodit z vcelku jednoduché věty ve které není ani náznak skrytého významu.

Pokrytce jsem odvodil z povrchnosti tvého příspěvku,který se sestává jen z omletých klišé a z žádné vlastní myšlenky - jen jsi opisoval z ČSFD.

A koneckonců tři plusy,které dostáváš potvrzují,že i někdo kdo nepřinese nic nového,zajímavého a invenčního má své příznivce - stejně jako ten Troška.

+2/0
6.9.2016 17:31

P91e96t30r 13A65t79m98e74l 5498799831890

No a proč sem píšeš, že Troška neumí a nikdy nebude točit komorní drama...co to jako je za argument? Jakože když to teda neumí, tak musí naopak točit co nejstupidnější filmy ?!

Tak ještě jednou bych požádal o vysvětlení, v čem je to mé údajné pokrytectví. Jinak...na Troškovy filmy už snad žádnou překvapující myšlenku zplodit nelze, tak se nezlob, že jsem nejsem originální a pravděpodobně se shoduju s většinou recenzentů na ČSFD. Na to s tím opisováním už nelze napsat nic jinýho než že seš trouba.

Tvůj poslední odstavec...no tak to je pěkná demagogie, s touhle "logikou" můžeš jít z fleku do politiky.

0/0
7.9.2016 9:06

J19a47n 60P44o16k79o93r57n53ý 1563919830273

Ono je občas dobré "vypustit" a vyčistit si hlavu "jednoduchým", ale lidovým filmem. Věcí, které nám v současnosti zatěžují myšlení je mnoho a tak proč si ho nezpříjemnit činností, kdy mohu vypnout a usilovně nepřemýšlet co tím autor chtěl oznámit světu.

A když budu mít náladu, tak se klidně podívám na nějaké "psycho", ale na to musí být nálada a atmosféra.

+2/−2
6.9.2016 12:09

P18e92t65r 46A49t42m65e96l 5578979441440

A on je problém si vyčistit hlavu něčím jednoduchým a přitom milým ? Já ti tvoje způsoby relaxace vůbec neberu, jen se prostě podivuju. Termín "lidový" teda v tomhle kontextu nechápu, prosože lidový neznamená hloupý.

Já pořád nechápu, že si někdo dokáže odpočinout a zklidnit se u tak afektovaných, zpivořených, ukřičených a nehumorných pitomostí jako jsou nějaký Kameňáky, Bobovřesky, Z pekla štěstí, apod. Navíc je to právě režisérsky tak zfušovaný, že prostě nechápu, že to dokáže vzbudit příjemný pocity.

Osobně vím o jednom, a to dobrým důvodu, proč tohle sledovat, stejně jako spoustu podobných braků. Je to totiž tak strašně strašně blbý, až mě to fascinuje a v partě pár lidí se sklenkou se tomu dá slušně zasmát jako nechtěný parodii.

+5/−4
6.9.2016 12:47

J36a66n 22P13o22k84o91r93n61ý 1943699110453

Důležitá je tolerance. Takže když chce někdo koukat 7 x do týdne na Trošku, je to jeho rozhodnutí, jeho záliba. Někdo jiný se zase třeba dívá zásadně na filmy ověšené Oskary, Lvy a dalšími podobnými cennostmi. Někdo může obojí. Zkrátka někdo rád holky, jiný vdolky. Jestliže ty rád holky, tak nekritizuj ty, co mají rádi vdolky. Zaváním to totiž něčím, co by se ti určitě nelíbilo.:-)

+1/0
6.9.2016 19:03

P86e77t16r 51A33t45m14e46l 5858579851420

Já přece nikomu nezakazuju se na Trošku koukat. Tohle je diskuze a já sděluju názor, že dokonce i bez ohledu na Troškův "žánr" je to filmařsky těžce zfušovaný. A dále vyjadřuju názor, že pořád nemůžu pochopit to, že to někomu přijde zábavný a odpočinkový. Nekritizuju diváky (i když si o nich myslím svý), ale autora, pro kterýho je vrcholem humoru s vytřeštěnýma vočima zaječet slovo ho*no. :-P

0/0
7.9.2016 9:31

P38e10t46r 28K91o60s49t25k98a 7786232802531

I intelektuálně slabší část národa potřebuje nějakou zábavu. Tak holt pro ně někdo točí. To dokážu pochopit. Ale fakt to není nic, na co by mohl být člověk hrdý, ta kvalita. I pro jednodušší lidi se dá točit tak, ze z toho člověku není úplně trapně, když se na to dívá.

+3/−2
6.9.2016 10:19

K40a71r10e88l 64N23a33s64t10o61u63p59i54l 3330621400961

opravdu věříte tomu, že tohle povyšování z vás dělá tu intelektuálně silnější část?

+3/0
6.9.2016 10:48

Z50u19z35a70n83a 84T54i75c69h43á 4308846460173

Troškovi diváci vůbec nemusí být hloupí, ale asi neradi myslí na složité a vážné věci, nemají vkus a mají hodně pokleslý smysl pro humor. Nebo jim stačí fakt málo, aby se smáli na celé kolo.

0/−1
6.9.2016 17:20

M64a34r96t91i72n 14H56a30l44i62l76o38v47i82č 3673475373859

Tak cca do roku 1994 bych souhlasil s výhradami. Troška natočil nesporné klasiky (Jasněnka, Bota jménem Melichar), lidovou trilogii Slunce, seno o které si každý může myslet co chce, ale hlášky z ní zná každý. Princezna ze mlejna obsahovala spoustu pitvoření, ale v té době se to líbilo každému dítěti. Pak už to začalo jít strmě dolů - Z pekla štěstí byly prostě pitomé pohádky, Andělská tvář bylo stejné peklo jako číst libovolný harlekýn, Kameňáky jak sledovat Nováckou estrádu plnou vtipů, které jsou možná vtipné v hospodě po pár pivech, ale ne ve filmu. A dál už jsem neměl odvahu si od něj nic pustit.

+7/−1
6.9.2016 9:52

O84n11d38ř14e55j 82S56t86a54r23o94c78h 5120793632534

Já bych skončil už před Princeznou ze mlejna. Přesně to zmiňované pitvoření zavedl Troška do české pohádku a je to tu jako mor.

Postavy od té doby nejsou vtipné a milé, ale jen uboze směšné a otravné. Asi to někomu připadá jako velká bžunda, ale dívat se na to je pro mě utrpení. Děti asi rozdíl nepoznají, ale stejně si myslím ,že i dětem by se mohla překládat chytrá legrace a ne jen prdlání a chicotání.

+10/0
6.9.2016 9:58

M98a35r56t40i88n 35H50a29l73i71l92o55v46i71č 3173325153439

Princezna ze mlejna je pohádka pro děti, ale není to pohádka pro dospělé, na rozdíl od starších klasik. Čert, vodník a knížepán jsou opravdu otravní, ale jako dítě jsem byl nadšen a přesně kvůli nim se mi pohádka líbila. A i tak bych pohádku nezatracoval - malebná příroda, překrásná titulní melodie, krásná Eliška. A celkem pěkné poselství že lepší hledat lásku někde poblíž než se honit za nedostižným vysněným ideálem. Jako mluví ze mě nostalgie, ale pořád ji mám rád. Druhý díl je ale už beze sporu tragédie.

+2/0
6.9.2016 13:24

P98e44t78r 60A77t24m45e85l 5588439351640

Ten knížepán je vyloženě na zabití! Troškův problém je, že on to prostě nedokáže točit tak nějak přirozeně, civilně, laskavě. Všechno to ženě do extrému...překřičet, přepitvořit, přesvítit, přesladit. Všechno je to úporný a afektovaný. Některý jeho starší filmy dokázali podržet kvalitní herci (úspěch Slunce, seno je z 90% zásluha skvělý Růžičkový) a nebo dokázal tu svoji afektovanost ještě držet na uzdě (Melichar, Jasněnka).

0/0
7.9.2016 9:20

R60o96m73a92n 82P42o89l95á95č58e60k 5196399825

Troška točí ekonomicky úspěšné filmy... A o tom to celé je... Na Lvy může zapomenout, ale peněženka tratná nebude ;-D

Třeba pravým opakem je DreamWorks. Ti sice sbírají ceny jak na běžícím pásu, ale ekonomicky to hodně drhne.

+4/0
6.9.2016 8:46

V88l11a49s82t15a 72S73v67o79b28o74d48a 4569429944

Když ho kritika tak odmítá tak proč se nezamyslí nad tím proč právě tyto filmy mají sledovanost a člena pražské kavárny Hřebejka ne.

0/−13
6.9.2016 8:18

P13a76v16l92a 19N21o95v80á 3525878749410

Protoze se lidi radi bavi u filmu, kde nemuseji premyslet? Ja tedy stokrat volim Hrebejka a Trosku ani trosku. Slunce seno je klasika... uznavam :-) Ale Babovresky a jeho pohadky... to je peklo.

+13/−2
6.9.2016 8:29

P18a47v50e82l 68N30e94d34ě43l45a 5746370624901

myslíte, že třeba Babovřesky mají větší sledovanost než třeba Pelíšky? Hmm, tak to potom jo.

+3/0
6.9.2016 8:54

T91o26m54á28š 43N84e56b11o91j81s53a 3260292712923

Tak nemyslim, ze by filmy Hrebejka, zejmena starsi nemely sledovanost. A hlavne pokud tim chcete naznacit, ze toci jakesi slozite filmy pro par intelektualu, presne ukazuje jak obecne klesa prumerna kulturnost lidi, kdyz i jeho filmy je nekdo schopen brat jako nepristupne normalnimu divakovi.

+7/0
6.9.2016 9:40

P29a96v93l40a 40N64o30v39á 3455168279610

To jste napsal dost presne. Ja se o jeho filmu smeju a jako nejakej super inteligent si rozhodne nepripadam. :-) Za to kdyz jsem se koukala asi tak pet minut na Kamenak, bylo mi normalne za ty herce strasne trapne... Nevydrzela jsem to.

0/0
6.9.2016 18:54

Z17d60e66n11ě78k 40S28v29o78b35o34d54a 6898842179543

To by mě taky zajímalo. Nechápu, jak mužou statisíce lidí dobrovolně sedět dvě hodiny v kině a koukat se, jak pitvořící se Kikinčuk honí uječenou Synkovou kolem rybníka. A ještě to hodnotit jako "odpočinkový film".

+3/−1
6.9.2016 9:48

B67e39d52ř11i32c41h 24S48m80e96t31a35n70a 9867198228264

Hrebejk uz nekolik let toci mozna vetsi shity nez Troska.

0/−2
6.9.2016 12:28

Z32u49z49a34n80a 74T85i11c51h23á 4928716490493

Větší ne, ale stojí to za houby, to máte pravdu. Podle mě by se měl zbavit Jarchovskýho a třeba zase něco dobrýho natočí.

0/0
6.9.2016 17:24

E55v56a 74P70l15á63š26k38o74v46á 5288305811186

Matěj je skvostný herec V

+8/0
6.9.2016 7:26

D91a57g91m26a22r 38T67o44m67k29o86v64á 3668107805273

Kryštof taky ;-)

0/0
9.9.2016 16:30

J30a75n 40P56o75k77o95r25n13ý 1583989920733

Troška točí filmy pro lidi, ne pro snoby a kritiky. ;-)

+4/−16
6.9.2016 6:44

A12l16e59x91a76n18d93r 31C76h59y21t81i20l 2884542835501

Ale kdeže. Troška točí pro "nenáročné" publikum. Pro publikum, kde si stačí ve snímku uprdnout nahlas a publikum se válí po podlaze, jaká že to je bžunda.

Osobně do "...a pár facek" se na to vždy s chutí podívám, ale ta trapnost, kterou od té doby označuje za komedie, z té se mi chce zvracet. Velice zřídka nechávám film nedokoukaný a již se k němu nevrátím. U Trošky je to už takové pravidlo. Čekám na nějakou změnu k lepšímu a ona nepřichází. Jelikož se obecně s hodnoceními na csfd.cz v drtivé většině případů shoduji, od nějakého roku 2013 už nová díla ani nezkouším na vlastní kůži. Je to asi jako koukat na Uwe Bolla a čekat, že jednou se mu ten film podle počítačové hry povede.

+20/−2
6.9.2016 7:47
Foto

I95v26o 57S57a26r51o 5888347417238

Jo jo, vidět všechny Kameňáky a umřít ...

+5/0
6.9.2016 4:13

M61i75l22a63n 38V73o69t65a23v36a 5714886901862

Mnoho lidí filmy odsuzuje? Myslím, že tohle spíš dělají média, než lidé samotní. Chápu, že se film nemusí líbit každému, ale normální člověk se na něj nedívá nebo nedodívá a řekne, že se mu prostě nelíbil, ale nebude ho odsuzovat.

+6/−5
6.9.2016 1:01

P94a52v26e29l 74N64e88d50ě40l62a 5616820444261

Kameňáky nebo Babovřesky, tak tam se asi neshodneme.

+1/−1
6.9.2016 8:52

M84i63l70a67n 44V93o42t54a64v95a 5814176501322

Souhlasím, že tyhle filmy byly fakt nepovedené, ale svou sledovanost to mělo. A abych to odsuzoval. Proč? prostě jsem ten film přepnul na nedokoukal. Tak jako když si soused koupil blbé auto. Taky nebudu chodit a řešit souseda či značku jeho auta. At si koupí a jezdí v čem chce, já v tom jezdit nebudu.

+6/0
6.9.2016 9:37

V41í56t 78Č17e34r70m61á72k 1354692583762

"řekne, že se mu prostě nelíbil, ale nebude ho odsuzovat" - A není to náhodou to samé? Co si v souvislosti s hodnocením filmu představujete pod slovem "odsuzovat"? Demonstrace v ulicích? =)

+1/−1
6.9.2016 11:55

M33i20l44a59n 11V55o38t52a79v58a 5654136531952

a copak vám ta medializace nepřipomíná hon na čarodejnice?

0/0
6.9.2016 12:02

Z53u50z87a29n46a 67T24i66c18h83á 4838536570733

Ne, protože Troškovi se vytýká přesně to, co v těch filmech je, tam se žádná kritika z prstu cucat nemusí.

Film je druh umění a jako všechno umění (volné i užité), i film se dá objektivně hodnotit, ale někým, kdo tomu rozumí. Ostatně, názory odborných kritiků a laiků se velmi často liší, nejde jen o film ani jen o Trošku.

Někteří diváci se chovají jak děti - líbí se jim to pestrobarevné, třpytivé, co hraje disko hity nazpívané šmoulou. U dětí se dá ještě ovlivnit to, aby místo tohohle dostaly hezkou hračku a nekazil se jim vkus. Ale vysvětlujte dospělému, že si kazí vkus blbou komedií.... Na to musí přijít sám. Ale aspoň kritiky nechte dělat jejich práci:-)

0/−1
6.9.2016 17:35

M64i21l38a10n 19V67o69t31a19v15a 5934366771962

jak se tomu dá rozumět? půlka kritiků (mimohodem pár kamarádů) se prostě jednoho dne tím prohlásili. Není to učitel JAMU či FAMU, ale .... no raději si to nechám pro sebe. úspěšnost filmu neovlivňuje jeho kvalita, ale finanční výsledek. Ten ovšem mohou ovlivnit kritici, kteří film poskvrní a tím ovlivní návštěvnost kin. to je celé. A také obráceně. Je to škola jako u Apple, novináři na své straně a pokud jednou napíšeš něco blbě, tak už v životě na žádnou předpremiéru nepřijdeš a budeš psát až po.

0/0
10.9.2016 21:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.