Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sebe, dítě i psa léčím homeopatiky, říká oštěpařka Barbora Špotáková

Před čtyřmi lety v Londýně Barbora Špotáková (35) podruhé dosáhla na olympijské zlato. A pak přišla smršť změn. Narodil se jí syn Janek, rozešla se s trenérem Janem Železným, s partnerem dostavěla dům. Včas doléčila zlomenou nohu, aby mohla na svou poslední, čtvrtou olympiádu. Promluvila o tom v rozhovoru pro Magazín DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i47ř79í 71E55u30l80e59r 5858329656306

Mimo je i přes ta homeopatika. Z toho co píše, jaksi plyne, že jí moc nepomáhají (světe div se), zato její pes si na nich rád pošmákne. Že by mu pomáhalo i duchovno, které je v nich prý obsaženo?

+1/−1
4.8.2016 20:14

P31e40t16r 44B52á31č84a 8515426355455

Driv mi prisla docela normalni v poho, po narozeni decka mi prijde celkem mimoRv

+1/−2
4.8.2016 19:11

B28e94á61t23a 60H96o87l13a79n36o61v42á 3623912904844

Lekarka o homeopatii https://m.youtube.com/watch?v=rZ5uzGaaDJI

0/0
4.8.2016 18:30

J64i80ř76í 84E20u34l55e25r 5368449406396

Paní doktorka měla delší nesouvislou řeč, ze které by byl nezasvěcený člověk totálně tumpachový. Zpočátku vychválila dobré účinky homeopatik, pak jsme se dostali do jejího kontaktu s vírou v Ježíše, zapletla do toho i magii a nakonec přes pana Avogadra skončila s konstatováním, že homeopatika neléčí, ale duchovno je to pravé. No - shlédnout její bláboly - to je pošušňáníčko.

0/0
4.8.2016 20:01

O19l92g73a 32P69o12u61l75í93č16k30o62v96á 4281853925686

K diskuzi nize: Na parezy homeopatie nepusobi ;-D

+1/0
4.8.2016 15:19

D96a53n51i60e45l29a 70U65r49b35a92n48o45v86á 2264650575926

Mně při jakékoli diskusi o jakýchkoli lécích lidé vždy s despektem mluví o placebo efektu.cítí se podvedeni že to funguje i bez toho že by do sebe cpali chemii......a přitom právě placebo efekt nám ukazuje že ten sami v sobě máme obrovskou schopnost se uzdravit jen díky tomu že věříme že se uzdravíme. Místo aby se tahle schopnost zkoumala a vědci hledali mechanizmu jak ji podpořit jak ji vylepšit jak lidí vést k tomu aby si dokázali pomoct sami bez léků právě dík tomu co způsobuje placebo efekt...jsou všichni úplně indoktrinovaní tím že aby se uzdravili do sebe musí rvát nějakou chemii a když se uzdraví bez léků tak je to podvod a je to celé špatně a vůbec by se to mělo zakázat.;-D

+10/−1
4.8.2016 15:01

J85i61ř38í 72E59u40l25e89r 5578609236876

Placebo efekt jistě netřeba podceňovat, ale dávat kuličkám či kapkám, které neobsahují mnohdy ani jednu molekulu "účinné" látky nimbus vysoké vědy a nechat si tyto "preparáty" draze zaplatit, to je kolosální podvod, ze kterého tyjí nejen vyčuraní homeopati, ale hlavně farmaceutické koncerny. Oni dobře ví, že řadový človíček - pacient nemá patřičné znalosti z fyzikální chemie a sežere jim slavnou homeopatii i s navijákem. Smutné ovšem je, že i mnozí inteligentní lékaři s vysokým IQ zblbli a začali této pavědě věřit. S nimi je ovšem jakákoliv věcná diskuse marná. A věřící se jistě najdou i na tomto diskusním fóru. Ostatně kdo by nevěřil, když sousedka barvitě popíše, jak jejich ratolesti dobře pomohlo od rýmy Oscilococcinum, takže se soplu a nachlazení zbavila už za 14 dní.;-D

+3/−3
4.8.2016 20:12

I90v48o 61B56o38u90š88e 5782737728

Otázka je, zda ti lékaři tomu věří nebo to jenom předstírají.

+1/0
5.8.2016 0:04

I13n66d29r76a 67V37o58s29t13r96á 5497341

obojí je špatně

0/0
5.8.2016 9:51

I98n41d39r34a 92V21o45s54t71r20á 5517611

ono by se to dalo dobře spojit

třeba místo "tadyto berte 3x denně, nashle" vysvětlit pacientovi, jak funguje účinná látka léku, co se bude v jeho těle dít apod. To se pak mnohem líp věří v uzdravení, než když jenom spolknu pilulku s tím, že možná zabere, možná ne.

0/0
5.8.2016 10:01

D43a54n85a 88T57e35n76z77l29e22r 5580712525823

Jste si jistá, že je třebas jen polovina lidí schopná pochopit, jak funguje "vysoká" organická chemie? A že na to mají náladu, se to biflovat?

0/0
7.8.2016 18:18

I71n87d41r38a 56V26o47s65t48r30á 5267141

ne, ale dá se to vysvětlit i tak, aby to pochopil laik

0/0
9.8.2016 11:53
Foto

A96n76n43a 28V11e91s24e67l42á 2230508696

Divné je, že se tolik lidí dušuje, jak se jim po homeopatikách uzdravili psi, na které žádná předchozí léčba nezabírala.

U psů to těžko bude placebo efekt. Ale mohlo by to být zkrátka spontánní uzdravení a majitelé psů chtějí věřit, že pomohla ta homeopatika, jelikož jinak by měli pocit, že to byly vyhozené peníze...

0/0
5.8.2016 13:03
Foto

K70a76r29e70l 15T86o82m67á80š20e48k 7564239427629

Pro fungování PLACEBA jsou třeba dvě všci:

1. Ten kdo podává placebo nsmí vědět, že je to placebo a musí věřit, že je to lák.

2. Ten, kdo placebo přijímá musí bezmezně věřit podávajícímu, že mu lék pomůže.

Ten druhý bod platí i pro psy; oni poznají že jim j podáván lék (a ne pamlsek) a všří páníčkovi.

+2/0
4.8.2016 11:41

J34i23ř76í 16E65u72l53e37r 5988449106216

ad1. Je úplně jedno jestli ten co podává placebo věří že je to lék. Záleží na způsobu podání pacientovi.

ad2. To je pravda.

Psi věří páníčkovi že si smlsnou a je jim jedno, jestli dostanou kus buřta nebo cokoliv jiného co jim šmakuje. Zkuste jim dát ale na lžičku třeba Hoffmanské kapky a uvidíte, jak to s tou "vírou ve vyléčení" dopadne. Nepřipisujte zvířatům lidské myšlení.

0/0
5.8.2016 9:43

M65i56c84h49a58l 46N71o66v78á96k 4765603617473

Placebo také funguje, prostě víra uzdravuje. Horší je to se psem, tam placebo efekt homeopatik fungovat nebude (a z toho mi vychází, že by psa mít neměla, ať si to praktikuje na manželovi a dítěti).

Ono už minulý článek, kde Bára popisuje, jak se homeopatka napojila na její dítě ještě v bříšku a tento zárodek odpověděl, jaké si přeje jméno je trochu bizarní.

+1/−2
4.8.2016 10:41

O57l33g86a 37P85o15u67l38í89č53k65o16v83á 4961273485296

Pokud homeo. psa uzdravi, o placebo nejde.

+1/−1
4.8.2016 15:17

I35v14o 75B26o20u94š69e 5892207508

Pokud se po poziti homeo pes uzdravi, uzdravil by se i bez neho.

+1/−1
5.8.2016 0:05

J75o82s37e45f 25M54i28š24k29o50v70s57k94ý 9528361661418

Nemůžu si pomoci, ale homeopatika jsou pro mne vyhozené peníze. Léčba zlomeniny homeopatiky je myslím hloupost a podle to bylo celé trochu jinak. Z komentářů a i jejích vyjádření v době úrazu rozhodně neplynulo, že to byla tříštivá zlomenina. Znám řadu lidí kolem sebe, kteří na homeopatika věří, ale se zlomenou jdou do nemocnice.

+1/−1
4.8.2016 10:24

L82i51n62d74a 48M39r76á50č56k84o30v47á 1378278479

Bára nepíše nic o tom, že by léčila nohu homeopatiky. Píše, že odmítla operaci (tedy určitě v nemocnici byla) a nechala ji srůst jen tak. Měla štěstí a obešlo se to bez následků....

+7/0
4.8.2016 10:27

J75o63s91e55f 61M17i49š61k65o81v97s97k57ý 9778181321888

Vycházím z toho, že v článku je zhruba tento text:

Operaci jsem odmítla. Jsem velký zastánce přírodních léčiv a homeopatie.

0/−1
4.8.2016 10:30

L53i62n85d47a 56M75r37á52č60k94o68v68á 1968758919

z toho ale nevyplývá nic o léčení nohy homeopatiky :)

+5/0
4.8.2016 10:39

L33i33n80d40a 60M80r14á34č43k89o96v91á 1498418289

Někteří lidé mají opravdu problém porozumět psanému textu...podle toho taky vypadají zdejší komentáře....

+5/0
4.8.2016 10:01

A72l47e61š 41E92x73l40e10r 2295870639125

Moje mamka tomu taky verila, stalo ji to 300 tisic a zivot v 36 letech...

0/0
4.8.2016 9:57

D11a22n80i91e67l16a 16U74r34b95a77n71o18v48á 2384520565596

300tisíc za co???

+4/0
4.8.2016 14:56

M82i86l21e41n31a 31N16o65v81a27n91s33k61a 4512957789139

Myslím, že Bára si mohla ušetřit ta rýpnutí do stylu tréninků, a jaké nároky měl Jan Železný. Díky němu se stala tím, čím byla. Po odchodu z jeho skupiny už výsledky jsou jinde. I když mateřství zřejmě není ideální podmínka pro vrcholové výsledky. Tak ať v Riu přesvědčí, že na medaile dosáhne i bez Železného...

+1/−5
4.8.2016 9:55

L21i62n97d38a 85M43r65á92č75k68o88v33á 1548448879

nepostřehla jsem, že by "rýpala", prostě konstatovala fakt, že tréninky jsou náročné a že je v danou dobu nezvládala....

+9/0
4.8.2016 9:58

I52n68d14r75a 89V68o89s58t84r12á 5337871

Placebo efekt je mocný. Mám i vlastní zkušenost a vyšla levněji než homeopatika.

Jako dítěti se mi dělalo blbě v autě. Rodiče mi dávali kinedryl, zabíral. Pak jednou neměli, tak mi dali B-komplex, že je to novej kinedryl. Zabralo, tož aplikovali opakovaně.

Je mi skoro líto, že nevěřím na homeopatika (ani jiné šamanismy). Na únavu, rýmičky, bolení hlavy apod. můžou být placeba super, zvlášť když je to jen zcela neškodná voda.

+10/0
4.8.2016 9:50

I82v11a 43V35a75l38č45í26k89o58v31á 3960529559

Přesně tak. My jsme dětem dávali lentilky jako lék na bolení hlavy, bolest břicha a podobné dětské stesky. A jak to fungovalo. Ale podle homeopatického grálu to vlastně také mělo "v paměti" tu léčivou substanci. Haha.

+3/0
4.8.2016 9:56

P48a54v61l26a 42N37o81v14á 3795928469290

Homeopatika jsou placebo. Z dlouhodobeho hlediska ale verim v silu bylinek. Trochu selskeho rozumu. Ne kazda rymecka potrebuje zahnat antibotiky a ne kazda bolest hlavy hned brufen. Ale lecit vazna onemocneni cukrem je kravina.

+13/−1
4.8.2016 8:42

I88v43a 31V13a22l35č62í55k82o91v42á 3420239939

Bylinky sílu mají, vždyť i z nich se vyrábí léky, které najdete v lékárně. Smůla je ta, že dávka od babky kořenářky má pokaždé jiný obsah léčivé látky.

+8/0
4.8.2016 8:59

J18i28ř96í 93F47i17š32e44r 1303442961686

Když víte, že jsou bylinky funkční, tak k homeopatikům nemáte daleko. Homeopatika jsou jen jinou úpravou bylinek, dle současných poznatků fyzicky logicky nefunkční, ale přesto fungující. Je krátkozraké označovat je jako placebo.

Současná představa lidí o vesmíru je taková, že základem je hmota a energie. Moje představa je (a myslím že budoucnost mi dá za pravdu), že základem vesmíru je informace. Účinnost bylinek a jiných léků je postavena na existenci účinné látky (hmoty). U homeopatik je to postaveno na účinné informaci, která byla speciální přípravou přenesena z účinné látky na nosič (kapalinu). I proto je třeba zbytečné argumentovat o neúčinnosti homeopati tím, že tam není účinná látka (u těch nejsilnějších). A ten cukr (předpokládám, že myslíte homeopatika v podobě cukrových kuliček), je pouze nosič. Homeopatikum je naprášené na jeho povrchu, tam stačí mít ty kuličky pár sekund pod jazykem a pak je můžete klidně vyplivnout.

Na homeopatika nelze nahlížet jako na klasické léky. U klasických léků se použije účinná látka proti problému. U homeopatik se imunitnímu systému předá informace, jak si má s problémem poradit sám (něco na způsob očkování).

Píšu to tu i pro ty ostatní, co bez přemýšlení něco automaticky odmítnou. Ale nikomu nic nevnucuji, každý ať přistupuje ke svému zdraví, jak sám uzná za vhodné.

+5/−11
4.8.2016 9:02

T69o94m16á77š 31T50a87t55í49č12e94k 5850452940448

Homeopatika nejsou žádná "jiná úprava" bylinek, ale voda.

+10/−2
4.8.2016 9:10

Z96d71e56n22ě28k 12S47t29r63n16a84d 1545390966539

Takže si můžete strčit do zadku děrný štítek s potřebnou informací, a budete hned zdravý jako rybička.

+3/−2
4.8.2016 9:29

J23i85ř15í 53F65i66š48e14r 1693902541676

Ano, i to je možnost, když v tom zadku budu mít čtečku děrných štítků, která bude napojena na můj imunitní systém a předávaná informace bude pro můj imunitní systém čitelná.

Ale připadá mi to jako docela nepohodlné a přetechnizované řešení.

+3/−2
4.8.2016 9:38

J53a16n 32P21a58v52e71l 8353712728316

Ano, automaticky to odmítnu. Protože tohle si může myslet jen člověk, kterého nechali prolézt základní školu jen z lítosti. Homeopatie je proti všem znalostem o vesmíru, co máme. Není v souladu s chemií, fyzikou ani biologií. Nikdy nebyla prokázána její účinnost, všechny pokusy dokázaly, že účinnost je maximálně na účinnosti placeba. Dvojitý slepý pokus nebyl bohužel možný kvůli výmluvám homeopatiků.

Co je hmota a energie? Více méně informace. Možná je všechno jen vibrace. Ale každopádně, když je v informaci vody zapsáno H2O, neponese už dále informace "játra, zlepšete svou funkci". Tuhle informaci může nést určitá molekula, ale nebude to molekula H2O, ale kapku vyspělejší a obsažená třeba v kytce.

+7/−1
4.8.2016 9:31

I78v65a 31V75a52l71č46í94k57o58v94á 3870189809

Homeopatika je jen název pro jeden velký podvod. Speciální příprava je jen a pouze "energické protřepání". ;-D

Veškerá voda na zemi je "homeopatická", i ta z vodovodu. Pokud dokážete přemýšlet, tak ředění deset na šedesátou je právě toto. ;-)

+7/−1
4.8.2016 9:32

I91v38a 77V58a67l85č30í73k44o93v22á 3400949369

Zkuste si spočítat počet molekul vody v daném objemu a nasaďte si na to ta vaše "hifikosmonautická" ředění. Dojdete k závěru, že v tom není jediná, opakuji, ani jediná molekula aktivní látky.

+1/0
4.8.2016 9:38

J12i67ř70í 81F49i64š36e86r 1433892951426

Není, opakuji není. A proč ji tam vlastně hledáte?

+1/−1
4.8.2016 9:40

I33v94a 95V18a57l27č24í40k65o23v93á 3750149869

8-o8-o8-o

0/0
4.8.2016 9:47

I10v14a 30V37a62l21č75í19k92o89v86á 3230489539

Takže souhlasíte, že homeopatické je vlastně všechno? ;-D;-D;-D

Víte, jaká koule vody je ředění 200C? Zkuste si to za domácí úkol spočítat.

Víte, co je to vlastně ředění? Skoro se bojím, abyste to prozření neoplakal.

+2/0
4.8.2016 9:54

J53i15ř93í 86F61i34š61e35r 1773352451946

A čím více to zředíte, tím je to silnější. Zkuste si za domácí úkol promyslet, čím to asi je.

+1/−2
4.8.2016 9:56

I26v64a 69V87a73l93č77í61k63o31v66á 3160379839

Tak vy jste jasnej... ;-D;-D;-D

Speciálně pro vás připravím homeopatikum, naprosto účinné, na co si jen vzpomenete. Lahvičku 20 ml vám dám za naprosto úžasných 9999 Kč. Ale jen dnes, zítra už to bude za 19999.

;-D;-D;-D

+3/0
4.8.2016 10:04

J66i23ř12í 15F31i44š78e69r 1853602281166

Jsem rád, že se bavíte :-)

A proč bych si měl kupovat vaše předražené homeopatikum, když mohu dostat konkrétní homeopatikum na konkrétní problém a od lékaře? A za zlomek vaší nabízené ceny.

+2/0
4.8.2016 10:10

I24v78o 34B74o36u93š90e 5672947218

Všiml jste si někdy, že to konkrétní homeopatikum je na každý problém stejné?

0/0
5.8.2016 8:38

J48i15ř25í 91F44i85š89e32r 1483862591766

Všiml jsem si, že na každý problém je jiné homeopatikum. Třeba na borelii a na spalničky nedostanete stejné homeopatikum.

0/0
5.8.2016 8:41

I67v48o 32B71o14u11š25e 5552787198

A v čem se liší, teda mimo názvu?

0/0
5.8.2016 9:02

J68i66ř79í 97F37i87š93e71r 1253682881546

V základní látce, ze které byla vyrobena.

0/0
5.8.2016 12:50

I73v96o 88B38o98u92š79e 5632227408

Ale ta látka tam není, ta byla odředěna. Tak čím se liší?

0/0
5.8.2016 21:20

J56i46ř21í 85F51i64š88e89r 1513482421396

Informací o původní látce.

0/0
5.8.2016 21:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.