Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Václav Vydra: Rodiče by mě v mém boji podpořili

Herec Václav Vydra (59) v posledních letech svůj čas rozděluje mezi film, divadlo, manželku Janu Bouškovou a koně, díky nimž se stal bojovníkem za lepší život koní. Prosazuje celostní způsob péče o koně a jejich kopyta. Má i mnoho odpůrců. V rozhovoru pro iDNES.cz prozradil, co si o nich myslí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K98a49t75k26a 86B53o28b40k47o86v78á 8816731569281

Pana Vydru považuji za inteligentního a citlivého člověka a dobrého herce. 

A k těm komentářům ohledně Prostřeno a Šutráků a nevim čeho ještě... 

Myslím si, že jakýkoli člověk, který se někam vypracoval a pracuje na sobě i dál, se může dostat do situace, kdy je třeba zvýšit příjmy. Žádná práce není podřadná. Každá je něčím a pro někoho důležitá. A důležitý je taky postoj k práci jako takové :-)

A je jedno, jestli na čas "skončí" projektant v kase superhypermarketu, nebo vysokoškolský profesor na základce, nebo kvalitní řemeslník, kterému nevychází zakázky (rozuměj, kterému se - podle dnešních módních trendů - neplatí) někde ve skladu...

Netvrdím, že je to případ pana Vydry, ale na druhou stranu, stát se tohle může komukoli z nás, a pak chodíme na fušky a snažíme se sehnat chechtáky, kde to jenom jde ;-) Tohle odsuzování mi prostě bere dech... :-)

0/0
30.7.2015 11:05

E66v15a 79H57a48s75n37í48k52o61v68á 1864911656264

Tak hlavně aby ti koně netrpěli. Módy a trendy jsou ve všech oborech, tomu se člověk nevyhne.

 Připomíná mi to preventivní odstraňování předkožky v USA. Co na tom, že muž třeba nechce vypadat jako obřezaný žid? Nikdo se ho nezeptá (mimina) a leckdy ani matky.

0/0
27.7.2015 11:25

N35a11d28ě69ž80d81a 71P11i33l63e27č66k35o73v31á 7875649489153

Jenže oni ti koníci bohužel trpěj.. Normálně se koním strouhaj kopyta nejdřív za 6 týdnů, kdežto u pana Vydry je to každých 10 dní.. Jako byste si stříhala nehty obden. Nejde o kování, spousta koní je spokojených neokovaných, ale právě o tuhle "úpravu kopyt". Ono i na těch obrázcích ti koníci nevypadají nadšeně, ani jeden nemá uši vepředu, jako výraz spokojenosti. Na té první fotce se směje akorát Vydra a kolem něj 4 koně s ušima dozadu..

0/0
29.7.2015 11:05

P21a24t29r16i70k 49H51r26a90d93i58l 9509422484580

Asi moc vytizenej neni,kdyz hejka v Prostreno.

Ten porad me fascinuje,hlasej se tam lidi aby rekli ostatnim co vsechno nejedi a strhavali body za to,ze jim to nekdo uvaril.

+5/0
27.7.2015 9:37
Foto

H40a24n79a 54M61a85l73i12c22h44o89v51a 9700837243663

Koně jsou drahý koníček, nevidím nic špatného na tom, že pan Vydra vydělává peníze.

+5/0
27.7.2015 10:19

P38a72t31r37i28k 15H93r57a30d39i65l 9799172734230

Nekdy jde i o to jak se vydelává.

+2/0
27.7.2015 10:41

E84v28a 76H43a16s17n19í85k29o46v22á 1164711796964

Pořád vydělává morálně a legálně. Můžete ho potrestat, že si na něj nezajdete do divadla ani do kina. :-)

+4/0
27.7.2015 11:27

M79a41r75t36i30n76a 21T20r39o34j29a32n34o32v30á 5923938485

No, já nevím. Znám pár lidí od koní včetně veterinářů, a všichni mu nemůžou přijít na jméno. A jako herec taky stojí za starou bačkoru. :-/

+5/−7
27.7.2015 9:33

P30a15t33r92i50k 17H58r28a86d11i89l 9159972324760

Kdyby backoru.

0/0
27.7.2015 9:37

Z32d58e33n14ě79k 53T45r73u17t46n19o86v83s84k62ý 7983533286670

Jak jsem psal níže. Jeho problém je, že svoji oblíbenou metodu strouhání kopyt aplikuje jak dr. Grünstein chinin a klystýr ve Švejkovi... tj. Stále a většinou zbytečně

+2/0
27.7.2015 9:49

Z50d74e73n85ě90k 68T76r11u89t19n30o34v35s96k55ý 7113723956880

Bože můj problém s Vydrou koňáci nemají proto, že své koně neková, ale proto, že se zhlednul v jednom stylu úprav kopyt. Kteréžto může v některých případech i pomocí, ale aplikovat to na všechny koně je hloupost. Za svůj život jsem poznal osobně asi 30 koní a kovaných bylo tak 5. Dostihy, tažná práce v lese.... zbytek jejich majitelé dobrovolně nechávají bez podkov. Tj. Na boso...

+8/0
27.7.2015 9:02

J24i93t83k40a 26Ř56e40z30á73č43o33v12á 7469863406801

R^

0/0
27.7.2015 8:41

F11r58a71n42t44i12s52e55k 63S85a22l83a88j38k82a 6891128635136

Proč dostal dotace na své soukromé podnikání,tak jako Bolek Polívka?

+3/−1
27.7.2015 8:25

P72a66t43r57i39k 60H48r13a66d66i17l 9839462944250

Protoze ma styky.

0/0
27.7.2015 9:26

M54i52r10o63s53l21a51v 38Š75t39a43m56p40f45e59r 9426981816828

Protože o ní požádal a se svým projektem uspěl. Třeba byste dotaci dostal taky, kdybyste o ní na nějaký svůj projekt požádal.

+15/0
27.7.2015 9:41

P66e24t66r 11H42a81r95z98e84r 5884567123746

a kováři nebudou mít co žrát😁

+3/−1
27.7.2015 8:07

Z87d73e83n39ě89k 48T19r91u31t37n67o27v95s13k17ý 7663163336170

Kovář s koňmi moc práce nemá...:)

+1/0
27.7.2015 9:05

V60l24a25d36i74m23í69r 31N52o93v97o86t64n16ý 1519430562220

A co by asi říkali rodiče na Kameňáky??

+2/−1
27.7.2015 7:45

V11l38a38d88i36m42í32r 83L54o84u22d28a 8747987846532

Herci nežijí ze vzduchu ale z platu za své role.

+9/0
27.7.2015 7:50

R85a10d47i32m 10P32o42l65á75š51e80k 9526703809739

Taky se na téměř cokoliv od Trošky nekoukám.

+2/−2
27.7.2015 7:59

M90a39r55t40i19n 28H74o86u52b88a 6583171469628

jaky mate duvod?

0/0
27.7.2015 8:58

P72a39t93r30i96k 60H35r70a23d20i77l 9949712224840

Asi se tak rozhodnul.

+1/0
27.7.2015 9:27

A61l78e23x73a20n30d88r 28C67h75y34t21i22l 2934432505251

Asi protoze Troskova tvorba od roku 1990 nevtipna, infantilni a trapna?

Slunce seno a par facek je pro me posledni film, ktery jsem schopen bez problemu divacky konzumovat. Kdyz jsem se dival na autory scenaru k jeho filmum, tak tam kde csfd uzivatele hodnoti pomerne kladne, tam obvykle Troska neni. Takze on sam muze byt paradoxne dobrym reziserem, ale scenaristou asi dobrym nebude.

+4/0
27.7.2015 10:48

J95a13n 13C21o85n32s72t29a48n29t25i45n 1612231563610

já jsem jednou hledal mezi světovými (uznávanými) herci někoho, kdo by nehrál v nějakém totálním propadáku...a ... nikoho jsem nenašel. zkuste taky pohledat. (příklad je třeba R. de Niro, elitní herec, ale taky hrál ve filmu Fotr je lotr atd.atd.atd.)

+6/−1
27.7.2015 8:59

Z12d90e19n45ě43k 35W42e82r21n35h53a72r48t 6227755782688

Dědeček Václav Vydra začínal ještě u kočovných divadel, takže myslím, že asi moc dobře věděli, že jíst se musí a občas holt je třeba se živit i jinak, než vysokým uměním.

+7/0
27.7.2015 9:33

L62i97b67o18r 72H74e56g49l53a71s 5109726825159

Je fajn, že jsou lidé, kteří to mají v hlavě srovnané. Pane Vydro, smekám!

+18/−1
27.7.2015 7:20

J61o77s58e19f 13Č34t15v81r70t70n30í10č60e77k 8100792359539

Takovejch je nás málo, srdce v rovnováze s rozumem...-:)

+16/0
27.7.2015 7:05

J46a75n 98Č24e87r53v39e26n61k95a 2885629412202

Osobně toho o koních moc nevím, ale můj otec, který se koním věnuje už téměř padesát let, ty jeho metody kolem kopyt vysloveně nesnáší.

+5/−2
27.7.2015 6:51

Z38d29e91n93ě89k 13W72e54r63n79h37a96r87t 6727235782498

Ano, to mi přijde minimálně zvláštní. Stovky nebo možná tisíce let se celé generace lidí zabývají koňmi a dospěli časem k nějakým postupům a metodám. A najednou přijde nějaký herec, případně pár jednotlivců a zjistí, že to se celou tu dobu dělá všude úplně špatně? O koních toho moc nevím, ale to mi čistě logicky přijde docela nepravděpodobné... Kdyby to bylo tak jednoduché a účinné, proč se to nepoužívá už stovky let v ohromném měřítku?

+4/−6
27.7.2015 6:56

R72a46d56i36m 16P16o46l89á15š79e86k 9716193919179

Ono to nebude tak jednoduché.

Asi bude velký rozdíl, když v minulosti jezdečtí koně museli naběhat denně třeba desítky kilometrů po dlouhé měsíce a po všelijakém podkladu, kamenech , štěrku, tvrdých cestách  atd Tam podkovy nejspíš byly bezpodmínečně potřeba, jinak by se jim ty kopyta doslova rozpadly. A je rozdíl,  když Vydrovy koně chodí výhradně po měkkém pomalým krokem pár kilometrů denně a jen občas.

Na druhé straně Vydra má asi pravdu v tom, že kůň je stepní zvíře, takže ty kopyta budou uzpůsobena spíš na chůzi po měkčím travnatém podkladu než čistě jen po tvrdých kamenech.

Ale třeba taky v dřívějších dobách, kdy se na území jen našeho státu chovaly stovky tisíc koní, nebyl žádný problém, když  po okování třeba 10 - 15 % těch koní postupně zchromlo  i přes tehdejší léčení a muselo jít do buřtů. Anebo v lepším případě do nějaké lehké služby. Tehdy to možná bylo tak samozdřejmé, že se s tím automaticky počítalo a nikdo o tom prostě ani nepsal...

+12/0
27.7.2015 8:11

M38a19r71t40i84n 15H89o32u79b91a 6223281869898

vzhledme k cene kone hadam, ze by pro lidi drive byl zasadni problem, kdyby 10-15% koni zchromlo. Vetsi problem, nez dnes, kdy kun slouzi temer vyhradne pro zabavu

+1/0
27.7.2015 9:02

Z12d82e55n26ě26k 83W83e31r23n55h14a83r32t 6857815542878

Ano, taky jsem spíš četl o lidech, pro které znamenal kůň klíčový zdroj obživy, na který šetřili mnoho let a jeho ztráta znamenala katastrofu. Různí formani a sedláci se o své koně starali mnohem lépe než o vlastní děti, protože na nich záviselo živobytí celé rodiny. Pochybuji, že by někdo jen tak mávl nad 15% zchromlých koní, to se mi moc nezdá, to bylo možná u armády, ale rozhodně ne u "soukromníků". Podobně třeba pro chalupníka byla klíčová jeho kravka, proto se taky o ní velmi pečlivě staral. A kůň byl ještě cennější.

+3/0
27.7.2015 9:43

I30v68a77n10a 82D92l43a81b24a76j43o92v86á 7597983499232

Skoro každý koňák by si přál mít koně naboso... Já to zkoušela alespoň na zadní, ale po roce jsem to vzdala, a to má koník dobré kopyta. Měli jsme kamenitý terén, chodil jak na jehlách. Když je terén a není zátěž, proč ne, přinejmenším by člověk ušetřil. Ale aby za mnou zůstala krvavá stopa jak prý za Vydrou, když jede někam na huberta, na to nemám.... Rovněž i uznávám sedlo, rozloží váhu jezdce. Uzdečku taky neodsuzuji, samozřejmě s lehkou kukou, nerada jezdím na prohnutém koni s hlavou nahoru, to pak odnesou záda. Já jsem amatér, špacírák, ale kdo se koňmi vice zabývá, tak ví ;-)

+1/0
28.7.2015 12:38

V75l89a53d35i49m26í38r 10L16o98u92d19a 8677407656312

Bohužel to neznamená že se to 50 let dělá správně. A možná je víc způsobů než podkovy. Tak jako si někdo nemůže vynáchválit chůzi na boso a ostatní se jen diví co blázní...

0/0
27.7.2015 7:53
Foto

H86a65n28a 89A22n43t12o17n49o38v36á 6957159434194

Podkovy se daly koním když byli hodně vytížení, tahali těžké povozy, jezdili po kamenitých stezkách. Tam byly podkovy nutnost, protože samotné "kopyto" by tu zátěž nevydrželo. Jestli jeho koně běhají po loukách, nesedlaní, tak ty podkovy nepotřebují - divocí koně je taky nemají. Největší spor je o to, jak kopyta upravuje - i koním se v podstatě dělá "pedikúra" a nevhodně.zbytečně moc.

+8/0
27.7.2015 7:59

R11a93d90i21m 39P24o51l60á65š63e42k 9756243829349

Hlavně je taky podkov více druhů. Právě přizpůsobených na to, co ten kůň dělá.

Dokonce existují i jakési polopodkovy, které by snad měly zachovávat přirozenou pohyblivost kopyta, protože kůň má kopyto ze dvou dílů a mezi nimi je určitý pohyb daný vzájemným kontaktem té rohoviny. Běžné podkovy spojí ty díly napevno do jednoho kusu.

0/0
27.7.2015 8:16

V35l55a92d76i62m57í65r 97L49o42u87d45a 8857217896422

Tak jako Barefoot boty. Ultratenká podrážka takže se nemusíte bát že šlápnete na střep a přitom se to blíží chůzi naboso. Ano, je více způsobů jak obout sebe i koně:-)

+1/0
27.7.2015 8:26

I80v60a 45V94a51l78č51í77k65o49v75á 1319478141331

Hm... Snad ho mají ti koně rádi.

0/0
27.7.2015 6:48

V89e19n58d37e66l70i27n52a 13K71e70l74l98e21r 9705186198396

Fajn rozhovor, po dlouhe dobe. Libi se mi, jak mluvi o svem vztahu k zene Jane i o svem vztahu ke konim!

A rovnou priznavam, ze o tak komplexni funkci konskych kopyt jsem nevedela, dik za info! A at se dari! vk.

+16/−1
27.7.2015 2:17

Z67d89e38n55ě29k 34L48a83c37h77m64a85n 8146412623633

Za to v pořadu Prostřeno je víc než trapný za to by ho matka asi nepochválila. To nemá z herectvím nic společného jako vystupování herců a hereček v lživých reklamách.

+7/−7
27.7.2015 6:39

Z43d14e53n52ě45k 66W62e18r42n32h80a14r52t 6667945412658

Jíst se musí pořád a není každý den vyprodané nějaké psychologické drama, které odpovídá vysokým intelektuálním nárokům. Já to nikomu nevyčítám, že se živí, jak umí. Dívat se na to přece nemusíte, ne?

+19/0
27.7.2015 6:52
Foto

H91a78n23a 93A44n89t34o87n82o42v49á 6867269674384

Tak podle csfd to vypadá, že poslední umělecké dílo natočil v r. 1998, jinak to jsou kameňáky, seriály, studiové pohádky. Ale přiznávám, že nevím jak hraje v divadle.

+6/0
27.7.2015 8:07

Z21d44e76n65ě63k 66W92e11r36n30h23a95r53t 6447415702828

Podle jeho webovek hraje v průměru 10 - 15 představení měsíčně, převážně na Vinohradech a Bez zábradlí. Takže vytížený divadlem je vcelku dost.

+1/0
27.7.2015 8:18
Foto

H33a29n22a 61A49n69t98o24n28o63v62á 6337239314254

Ale to nemluví o kvalitě.

0/0
27.7.2015 9:17

Z64d51e91n17ě89k 38W76e98r97n77h85a73r30t 6937805532518

A co mluví o kvalitě? Jak se objektivně hodnotí kvalita "umění"? Vydra hraje x představení ve Vinohradském divadle, to je bezesporu významná česká divadelní scéna, takže snad její jméno je zárukou jakési kvality, ale i tak je to vždy jen subjektivní hodnocení.

+3/0
27.7.2015 9:25
Foto

H71a65n63a 95A55n75t71o74n76o51v44á 6137409764234

Já právě čekám že někdo řekne "Já jsem tam byl a Vydra je v divadle super!" nebo naopak "Já nevím s kým spí že si ho tam drží, neumětela!"

0/0
27.7.2015 9:31

Z97d96e40n11ě51k 33W79e54r55n30h23a82r62t 6947785292478

Před pár lety jsem byl v divadle Bez zábradlí na "Blbec k večeři", kde hrál Vydra a Hrušínský. Líbilo se mi to, ale netvrdím, že to je nějak objektivní pohled.

+1/0
27.7.2015 9:49

J19i20t61k57a 66P28a19v74l29í41č23k85o41v95á 6676116726747

Vydru jsem viděla v divadle několikrát a mohu říct, že hrát umí. Například s Libuší Švormovou, v komedii "Vrátila se jednou v noci" byli super.

+1/0
27.7.2015 9:55

Z33d62e78n11ě27k 90L21a18c75h41m92a19n 8786972313963

Já Vás neznám a ani znát nechci protože na Vaší myšlenku se dá říci jediné umělci jsou schopni všeho. Pamatuji když se sešli umělci sešli v Národním Divadle česky v naší kampeličce a plně se postavily za normalizační proces to znamená legalizovaly okupaci Sovětského Svazu a jeho satelitů.

0/0
27.7.2015 17:26

V92e29n24d64e41l77i31n35a 31K90e66l67l23e34r 9555806888306

Mozna, nevim, porad Prostreno nesleduju. Predevsim jsem ale reagovala na clanek, resp jeho obsah. Naopak nereagovala jsem na jeho herecke ci jine aktivity.

0/0
27.7.2015 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.