Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sára Saudková: Film Fotograf je snůška nesmyslů, zvažuji žalobu

Film Fotograf o Janu Saudkovi ukazuje jeho bývalou přítelkyni Sáru Saudkovou jako zlatokopku, která k němu přišla bez ničeho a okradla o vše. Samotná Sára i její přítel Samuel Saudek se nařčením z filmu smějí a vysvětlují, jak celá věc s "ukradenými" negativy vznikla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A61m74b50r23o85z 43V30l23a21d34i11m50i71r 7919433550975

Paní Směšná, není vůbec směšná. je to lupič nové doby. je to krdádež jména, identity, idee, majetek a nakonec celoživotní práce . fotografie nyní vybírá  bývalá majitelka nehtového studia pardon galeristka. Syna Samuela jako druha a otce svých dětí nastrčí jako bílého koně a sama se houpe v hamace protože ona vlastně nežije jako parazit z činnosti někoho jiného.

+1/0
1.2.2015 11:10

H49a65n22a 51Z34a66m57r96a16z30i53l61o53v63á 9725440716571

Jen pro zajímavost - zrovna mi přišla zpráva, že Škola umění a managementu se chystá na projekci filmu Fotograf... Účast povinná. :-)Jsem zvědavá, s čím se vrátí...

0/0
25.1.2015 2:03

M23a38r68t65i91n43a 54V58a74n21k85o90v94á 4207253272272

Říkal mi, že jsem krásná a schopná...pochybovala jsem o sobě,hm. Tak jak.

Ale nejlepší je chudý Jan Saudek o kterého by nikdo nezakopnul a vlastně ho zachránila zámožná mimopražská Šárka...R^ ;-D. Jak jsem z paneláku, přes VŠ koleje k zámožnosti přišel...

0/0
22.1.2015 20:37

M62a91r91t36i17n91a 25V78a22n75k60o66v69á 4387163102442

Dnešní "obhajoba" v MF rozporuplná...rok po studiích na VŠE se seznámí s JS, tedy byznys jen díky JS, nejspíš i peníze, a restituce přišly po roce 89, známost s JS krátce potom, čili opět nevěrohodné, restituce se teprve rozjížděly, záleží o co jde, jak to má vliv na děti, ty většinou nerestituují...ceny byly jiné, ČD v Praze v té době, později po revoluci, s lidmi v reg. nájmu, prodali někteří třeba jen za 1 mil, vlastní byt měl v té době málokdo, něco jiného je nájem, sehnat byt před revolucí nebylo jen tak, navíc tedy někdo mimopražský? Souhrnem, zatímco Jan Saudek byl v té době hrozně chudý s ateliérem, Šárka Směšná byla zámožná, tak to jo....jen potřebovala jméno jako značku....aha ;-D

0/0
22.1.2015 20:34

M30a27r38t82i72n77a 96V75a91n46k20o24v35á 4437463362462

Takže Samuel Saudek coby další Martin Michal, gratulace...

+1/−1
22.1.2015 1:53

M19a51r78t30i15n45a 53V85a79n67k92o90v15á 4817793902602

Jana jsem opustila..a po letech je chudák celej zhrzenej....dobrej vtip.

Fakt, chudák Jan.

Kdo byl Jan bez Šárky a kdo Šárka bez Jana?

;-D;-D;-D

+2/−1
22.1.2015 1:03

J89i97r88k44a 88K23o93p60a25c55e14k 4648863426243

Jako že "božskému" Saudkovi nikdo nemůže dát beztrestně kopačky? 

A pokud dá, tak se božskému Saudkovi nemůže stát, že se bude chovat 

jako mnoho jiných ješitných starců? .. tj. že se bude tvářit ublíženecky 

a zhrzele kopat kolem.. i do "bejvalky"? 

Fakt "chudák Jan"! ... kde je bez Šárky, že se tak vzteká a brečí! .. ;-D;-D;-D

0/0
25.1.2015 9:43

A39n33d29r63e30a 23T24o81m83š95ů 8925205

Šárka je Směšná

+2/0
21.1.2015 18:00

J13a83r86o63s40l32a73v 52M47o46u12č30k38a 3839692897882

A mně je to úplně šumák. Zcela nepodstatný problém v dnešním šíleném světě

+2/0
21.1.2015 16:23

M49a31r91t35i78n 61S80t62a26n69k46o 2753265148471

Nikdo z nás, až na všechny aktéry s příjmením Saudek - Saudková bohužel netuší, jak to bylo in real. Film jsem včera viděl a pokud bych měl vycházet pouze z něho, tak by mi bylo ze Sáry špatně od žaludku a ze Samuela asi také. Otázka židovství nebo nežidovství a koncentračního tábora mne v tomto smyslu vůbec netrápí, jiná věc je opravdu to, jak je to s dispozičními právy na reprodukce jeho děl, na pořádání výstav a pod.  Nechápu ten pojem "neurčitosti", co se váže k rozhodnutí soudu a co z toho ve finále vyplynulo, protože už uběhlo pár let a saudek.com pořád prodává, ačkoliv tehdy Samuel dle idnesu tuším tvrdil, že to stejně chtěl zabalit. Zjevně nezabalil. 

Každopádně, i kdyby dotyčná Šárka - Sára chtěla Jana Soudka jen ochránit - neměla žádné právo na kroky provedené bez jeho vědomí, za jeho zády či s využitím slabých chvil, i kdyby byla vedena těmi nejlepšími úmysly.  A loajalitu Samuela Saudka si pojistila více než dobře. Láska k dětem je totiž sakra silné pouto a Samuel je plně chycen v Sářiných opratích.

+4/−1
21.1.2015 15:19
Foto

S89a76m38u90e72l 41S22a88u75d92e31k 2979342455530

Martine, já vám nebudu nic vyvracet. Přišel jsem do této diskuze s tím, abych se mohl lépe rozhodnout stran dalších kroků, v čemž jste mi pomohl i vy a jsem vám za to svým způsobem vděčný. Vidím to, co vidím: inteligentní člověk, jakým vy bezpochyby jste (soudím zejména dle vašeho pravopisu a slohu) těm "kravinám" věří. Pak je to pro mě jasné..

0/0
21.1.2015 18:58

M33a91r44t74i11n84a 34V32a15n10k24o62v36á 4767313422632

Což dopadne stejně jako u Paroubků, případně Helena V.Rv

0/0
22.1.2015 1:07

J34a35r93o91s61l97a75v 89M78o46u13č67k59a 3639902337922

Víte, pokud se mám nad tím cirkusem, co tu vy, Saudkovi, předvádíte, zamyslet, tak si myslím, že hezky společně, ruku v ruce, děláte jedno velké pí ár. To je celé. Snad bude výnos uspokojivý. S mým přínosem, prosím, nepočítejte. Na české filmy už delší dobu nechodím. Jsou plytké.

+1/−1
22.1.2015 18:53

M51a34r69t72i93n 27J65i53r32s89a 2585789858215

Je asi zbytečné rozvíjet jakoukoli teorii. Je to obyčejná obchodní válka. Nebo si někdo myslí,že by slečnu Šárku bez příjmení Saudková někdo znal ? Nejspíš by někde na Hané fotila do krajského deníku.

+6/0
21.1.2015 10:04

M53a59r67t72i98n51a 60V71a93n68k84o31v47á 4307633552452

Kdo koho potřeboval celkem odpovídá na to, jak to mohlo být...kolik takových Šárek měl Jan Saudek, ale opačně to samé velmi těžko;-D

+2/0
22.1.2015 1:05

J32a38n 43F35r96a71u89e40n17b37e47r38g 7175264207920

No... Film je ujetý. Ale jaký by měl být jiný, když vypráví o minimálně trochu ujetém člověku? Ale pořád je to jenom film. Brát ho vážně a hlavně doslova, je blbost.

+3/0
21.1.2015 7:09

S34t59a18n91i89s91l81a41v78a 40K11r87e71j78č45o89v76á 4530363504512

Pane Samueli Saudku, přiznám se, že jsem nepřečetla úplně všechny Vaše komenty v této diskusi. Ale díky tomu, že se zde vůbec angažujete a potažmo obhajujete mne napadá jediné, že na tom filmu je víc pravdy, než jste si ochotni se Sárou připustit. Víte, takové to pořekadlo o postižené huse mne napadá ;)

+3/−1
21.1.2015 6:28
Foto

S85a56m86u76e42l 90S23a22u43d85e51k 2739382235700

Paní Stanislavo, zabrousil jsem sem jen náhodou, nikde jinde mě v žádné diskuzi opravdu nenajdete. Po chvíli mě však docela zaujalo, jak se zjevné nesmysly (chcete-li nesrovnalosti) vůbec mohou ujmout, nikdy bych tomu nevěřil. A ještě, nemyslím, že se obhajuji, spíš chci, aby se - alespoň zde - také někdo jednou zamyslel. Proto jsem to vzal tak "od podlahy" - od neexistujícího "koncentráku", po neexistující "přepsané domy", "ukradené negativy" a "podstrčené smlouvy". Napadají mě slova slova Abrahama Lincolna: „Všechny lidi lze klamat po určitý čas, některé lidi lze klamat po všechen čas, ale nelze klamat všechny lidi po všechen čas.“ Ale to patrně platilo jen v době, kdy tento státník žil..

0/0
22.1.2015 15:08

H55a63n54a 40Z55a12m55r66a70z12i67l37o91v57á 9605620896691

Pro mě vyplynula z vysvětlujícího videa i diskuse jedna podstatná věc:

Svého času jsem měla za to, že téma nacismu, holocaustu i fungování mašinérie smrti je natolik probrané, zpracované všemi dokumentárními i  uměleckými prostředky, že už není třeba ho neustále provětrávat.

Teď s úžasem zjišťuji, že lidé relativně zralého věku a dobrého vzdělání, jakými jsou pan Samuel a paní Sára, se těmto informacím dokázali úspěšně vyhýbat. Protože argumentace z videa , že " dědeček Gustav se k židovství nehlásil", že "Jan Saudek je pokřtěný, a to věru židé ve zvyku nemají," a tím pádem proč by měli být v nějakém táboře, byla korunována příspěvkem pana Samuela do diskuse: "Jinak, slyšel jste někdy o tom, že by Němci za války někde pouze "internovali" děti? A proč, za jakým účelem, kde, kdo by je hlídal atd.? Nevím.." Z té hloubky neznalosti mě zamrazilo (nomen omen:-)).

Takže pokud postava filmu tohle téma nese, je to DOBŘE. Bez ohledu na to, na jakém stupni toho procesu stál osobně pan Jan Saudek, jestli "lhal, lhal, lhal," jak tu zaníceně píše paní Pavla Škorpíková, je zřejmě nutné tuhle věc opakovat. Není to něco, na co by se mohlo po šedesáti let zapomenout.

A nakolik se člověk osobně cítí svázán s předky nebo zasažen tím, co postihlo jeho příbuzné do x-tého kolene, to bych si opravdu neodvážila soudit.

+6/0
20.1.2015 13:06

H51a48n12a 30Z24a57m10r67a28z45i53l58o24v43á 9655730446231

A jedna nelaskavá poznámka na závěr: Paní Sára film neviděla, nicméně na ni "dělá dojem, že byl vytvořen s mimořádnou touhou se jí pomstít."

Tomu bych byla ochotná i věřit třeba u knihy. Ale film - to už je velký podnik, do toho vkládá své úsilí a invenci a ambice a prostředky ... tolik lidí, že pochybuji, že by byli ochotni to vše podřídit jednodennímu tanci.

Na mě dělá paní Sára dojem, že přikládá své osobě neopodstatněně velkou důležitost.

+4/−2
20.1.2015 13:12

P97a94v93l48a 40Š88k26o74r73p62í31k64o81v33á 2611138859748

a) Téma nacismu, holokaustu atd. je třeba probírat pořád a je třeba si to připomínat, protože kdo nezná historii, je nucen ji opakovat a jak vidíme, stále se opakuje. A ano, jestli někdo lže, že by v koncentračním táboře a bylo mu ubližováno, tak je to lež nemorální a odporná. Je jedno, co vaši předkové, neomlouvá vás, že vaši předkové byli tací či onací a jak kde trpěli nebo ne.

b) Jistě je možné vytvořit i film, aby se někdo někomu pomstil. Sára je pořád kontroverzní osoba, která si dovolila užívat příjmení Saudková a která s Janem Saudkem nemá děti a která s ním není, ale pořád se s Janem spojuje, film v českém rybníčku není zase tak velký podnik, naopak je to skoro rodinná věc, každý s každým, film změnil události a fakta a zaměřil se na krásnou neznámou Líbu a vykreslil chudáčka fotografa jako oškubané kuře...Janíček na tomto spolupracoval, podílel se, sice není režisér, ale... Film i kniha může být mstivé. Vaše poznámka není nelaskavá, nýbrž naivní.

0/0
20.1.2015 16:17

H67a35n48a 96Z39a86m82r19a23z21i86l34o71v27á 9225470636931

Já netvrdím, že filmem se nelze pomstít..Já si jen myslím, že v případě Sáry Saudkové to může stát za to nejvýš Janu Saudkouvi. ale přece jen folm je drahá záležitost a netočí se pro nepřátele Sáry.

 Ale možná máte pravdu. Je to celospolečenské spiknutí s cílem pomstít se Sáře za to, že je příliš zrzavá a příliš vytáhlá a ... Lidi stejně nemají nic jiného na starosti.;-)

0/0
25.1.2015 1:06
Foto

S75a12m17u23e13l 49S82a47u46d63e63k 2309962205560

Paní Hano, nevyhýbám se relevantním argumentům, v diskuzi jsem nabídl i odkazy, kde jsem své závěry podložil, asi jste je nečetla. Uvědomte si prosím, že se zde jedná o diskuzi a ne o seminář, snažím se jen poukázat na hlavní myšlenky a na to, co považuji za nejdůležitější. A tím je fakt, že můj otec za války nikde "v dětském koncentračním táboře" apod. nebyl (jeho tvrzení: např. http://www.saudek.com/cz/jan/novinky/17.html ), což poměrně snadno dokazuji např. zde (http://www.saudek.com/cz/jan/novinky/14.html) a zde (http://www.saudek.com/cz/jan/novinky/15.html). Vlastně bych teď hloubku vašich vědomostí mohl úspěšně zpochybnit, pokud si myslíte, že vůbec mohlo za protektorátu chodit (plně) židovské dítě do (byť jen) obecné školy - ani míšenec 1. stupně ne a míšenec 2. stupně jen za obtížně dosažitelných podmínek..

Je to podle mého podstatně horší vada, než to, když jsem přehodil slova ve větě "někde pouze internovali děti" namísto asi přesnějšího "někde internovali pouze děti", což ale také není nejšťastnější.

Inu, mám na to psaní méně času, asi to bude tím, že se o čtyři děti právě teď  musím starat..

+1/0
20.1.2015 21:00

H90a16n19a 74Z11a64m16r65a30z75i14l86o48v90á 9135510436681

Neberu to jako seminář. Jen na mě video i vaše komenty působí tak, že o tom víte hodně málo... Že nemožnost toho, co váš otec tvrdí, zakládáte na mylných argumentech (viz že byl pokřtěný. Noa?) Netvrdím, že já toho vím hodně. Ale vím, že se tlak stupňoval a zátah rozšiřoval. Co bylo možné na začátku, nebylo možné později atd. Nepředpokládala jsem, že byl váš otec "plně" židovské dítě... Mám tam řádek o třetím koleni v linii matky, všiml jste si? Což neznamená, že částečně židovské nemohlo skončit v táboře.... Ale neřeším vašeho otce. Řeším film - tedy jako umělecké dílo, nikoli dokument.;-)

0/0
25.1.2015 1:22

I66v37o 83H66u53b31á97l23e91k 1508290544920

docela zajímavá účast Samuela Saudka v této diskusi...několik jeho odpovědí jsem si pročetl, nemám na to žádný názor, protože vcelku o tom nic nevím, nestraním ani jednomu, ani druhému. mě na tom fascinují jenom ty mezilidské vztahy a to lidí sobě nejbližších - syna, manželky...v tom musím souhlasit s mistrem - nakonec to rozsoudí úplně někdo jiný, než názory čtenářů, soudy, všechny strany sporu. toho bych se možná bál nejvíce

+4/−1
20.1.2015 11:59

A24l76o77i79s 21N13e72r62u39d68a 4464868466981

Saudek je exhibicionista a podle toho vyzněl i onen film.

+3/−1
19.1.2015 14:13

L62u44k55á42š 21K30l60í40m81a 2715343617875

Sára ani Samuel nemají Saudka rádi. První se za něj neprovdala, druhý jako svého otce bere Milana Knížáka. Oba dva si ale nechali a používají příjmení Saudek - to je hezké :)

+1/−2
19.1.2015 10:20
Foto

S75a86m72u64e45l 74S82a88u19d70e20k 2919482705160

No, není to tak jednoduché, dokonce ani s tím, kdo koho rád má a kdo nemá. Ale stran mého příjmení, opravdu bych měl dnes jiné, ovšem do mých 18ti k tomu Jan Saudek nedal souhlas - nu, a pak už jsem byl na něj zvyklý. S trochou upřímnosti: líný si ho změnit.. Z kraje osmdesátých let (když mě těch vzpomínaných 18 bylo) tohle jméno tady opravdu ale nikomu mnoho neříkalo.

+7/−1
19.1.2015 11:54

J36a68n 47S78v17a31r44d78a 4457175176340

Film není snůška nesmyslů. Sára si je toho vědoma a asi se moc nesměje. Paní Pavlásková je renomovaná režisérka a ví co filmuje. Je zajímavé, že jsme byli na představení a na závěr se tleskalo.

+3/−2
18.1.2015 23:27

P41a82v93e15l 55K58o25n95v74a66l13i10n21a 7635196523720

Co je na tom zajímavého? Pohádkám se taky tleská, podle Vás jsou proto pravdivé. A paní Pavlásková by měla vědět co filmuje, hlavně ji zajímá úspěch a tomu někdy pravda brání, takže ji sem tam poopravíme.

+3/0
20.1.2015 10:50

M44i50c72h59a53l 13K23u34b54i54s 7653417181369

ta slizka hnida lze jako kdyz tiskne... odkaz na clanek o nikoliv prohranem ale vyhranem soudu.. http://kultura.idnes.cz/saudek-vyhral-spor-s-expartnerkou-sarou-ff3-/vytvarne-umeni.aspx?c=A120612_151517_vytvarneum_ob

+2/−2
18.1.2015 21:11
Foto

S57a37m50u50e16l 25S65a64u43d32e73k 2419692645470

Proboha! Nemohu za komentáře nějakého redaktora, ale uvažujte: žalujete na neexistenci smlouvy + 4 další žalobní body, přičemž soud vám nevyhoví ve čtyřech bodech, ale zároveň smlouvu šalamounsky zruší pro "nepřesné vymezení předmětu licence", resp. dojde k závěru, že jím vedené seznamy fotografií jsou nepřesné. A soud to byl s mou společností, když už. To tedy jako prohru nevidím, navíc za vedení nějakých seznamů nemohu, sepsal jsem to tak, jak mi to vymezil - jak asi jinak jsem měl postupovat?

+2/0
18.1.2015 23:31

M67i52c21h90a15l 11K66u44b74i87s 7793807801109

zjednodušeně bych  si k tomu  dovolil říct jen to že soud vůbec neměl být. pokud došlo k nějakému "nedorozumění" mezi autorem díla a nekym kymkoliv,  kdo s dilem chtel nakládat, mel ten druhý skutečnému autorovi ustoupit a nechat ho postupovat jak uzna sam za vhodne pokud prozrel a nehodlal manipulaci s dilem nechat nedůvěryhodné  osobě. o to vic, kdyz je to v pribuzenskem vztahu. zkratka je to vysoce neetické  vubec jeste se obhajovat do novin, viz clanek pod kterým tato diskuze je,.

+7/−1
18.1.2015 23:51
Foto

S13a59m64u65e40l 55S71a70u23d13e37k 2179792175490

Michale, nemáte upřesněno, co je pojem "dílo" v licenčních smlouvách. Nic hmotného tím nikomu neberete - "dílo" je totiž něco, jako např. bublina do vodováhy, bez ostatního neexistuje.. Jde jen a jen o omezené právo dílo vyobrazit např. v knize apod.

Ale budiž. Mnoho štěstí.

Samuel

+3/−4
19.1.2015 1:08

P84e22t43r 58S86ý85k12o53r49a 4120356890

Film je fajn, Karel představuje Jana tak přesvědčivě, že se mi chvílemi jejich osobnosti prolínaly.

+3/−1
18.1.2015 17:33
Foto

K92a74t62k35a 43B83o63b39k72o19v74á 8396191749961

Film jsem viděla a hodně se mi líbil. Ale je to o úhlu pohledu (diváka na dílo). Dokud není někde výslovně uvedeno, že se jedná o dokument, beru to jako fikci, byť inspirovanou skutečností. 

Co z filmu je pravda a čí je to pravda, to už nechám na samotných zúčastněných. 

Ovšem osobně si myslím, že paní Sára, podá-li žalobu, udělá tak trochu hloupost, protože boj by měl být veden nikoli proti tvůrcům filmu či proti samotnému panu Saudkovi, ale proti pohledu diváka. Abych to tak nějak... Každý rozumný tvor pochopí, že je-li dílo něčím volně inspirováno, nejde o přesný popis skutečnosti (jakkoli se říká, že na každým šprochu je pravdy trochu)... ;-)

+7/0
18.1.2015 9:32

T39o18m62á97š 30H59r93u89b75ý 6452325925247

Film jsem viděl a líbil se mi. Diskusi jsem si pročetl celou a závěr z toho všeho?

Jen zúčastnění pochopitelně vědí, jak to bylo. Pravděpodobně vše proběhlo dle práva, ale co to znamená? Jako daleko podstatnější bych viděl to, že si paní Saudková položí pár základních otázek typu: "Mám čisté svědomí?, mohu být na sebe pyšná?, jak bych obstála bez slavného jména a Saudkovy zdi? "

Na to jsou pozemské soudy a práva krátké, vše vyřeší vyšší spravedlnost.

+4/0
18.1.2015 9:08

K11l15á24r62a 14T64r78n95k59o76v92á 3324259774769

Ono je to celé zcela jednoduché. Důležité je komu patří autorská práva a zda změnila jednou či vícekrát svého majitele a za jakých podmínek. Ostatní jsou bezpředmětné bláboly dvou uražených stran.

Autorská práva nejsou soukromou záležitostí, kdykoliv je potřeba použít nějakou fotku, je nutné uzavřít licenční smlouvu a musíte vědět s kým. Jsou také podstatným majetkem, nějaký rodinný dům a nakonec i negativy, pokud jsou digitalizované, mají pouze historickou cenu jako artefakt.

Tento podstatný fakt z článku, ani z diskuse jednoho z účastníků nevyplývá.

+2/0
17.1.2015 18:33
Foto

S75a46m13u48e21l 88S71a45u85d14e14k 2409972845860

Kláro, tzv. autorská práva jsou neoddělitelná od osoby autora, licence je pouze a výlučně právo na jejich nějaké konkrétní využití, autor se jich z principu ani nemůže vzdát, natož o ně přijít..

Zkuste si pročíst Autorský zákon - č. 121/2000 Sb., najdete ho volně, třeba tady http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-121

Mnoho štěstí.

Samuel

0/0
18.1.2015 14:39

K89l21á89r49a 37T66r93n21k34o53v95á 3114789404689

Mám nakladatelství, jsem autorka a i dědička autorských práv. Smlouva mezi zástupcem autora není předmětem mé diskuse. Ta může být značně pro autora nevýhodná, zejména při jisté jeho ledabylosti. Pokud Jana Saudka zastupuje firma Saudek.com, je to přinejmenším podivné, pokud se zastupuje sám nebo má jiného agenta pak je pohled jiný. Proto jsem napsala, že bych to uznala podle toho s kým smlouvu uzavírám. Uznávám, že slovo majitel bylo nepřesné.

Mimochodem, mně stačí odpověď jednou, jak je zřejmé v autorském právu se dosti vyznám, nejsem právník, použiju tedy někdy nepřesné slovo. Bazírujete na formalitě, ale odpověď kdo zastupuje Jana Saudka jste mi nedal. Když tedy budu potřebovat licenční smlouvu na nějaké foto, kam se mám obrátit?

+4/−1
18.1.2015 16:19
Foto

S74a14m80u27e23l 38S41a82u81d34e38k 2699372585100

Na něj, samozřejmě! Já jen doprodávám věci, co se natiskly a neprodaly už v letech 2005-7, podotýkám, že honoráře dostal, jako by prodáno bylo. Mám je snad vyhodit? Kdo myslíte, že tisk, grafiky a související věci platil?

A ještě, kolik myslíte, že z těch jeho slavných "autorských práv" tak asi ročně bylo? Hádejte třikrát..

+3/−3
18.1.2015 23:25

A33l79e20s 72P86a81v41e75l 7507203818344

ano Samueli, presne tak, muzete dat prava k uziti, ale autorska prava vzdy zustavaji

+3/0
18.1.2015 21:35
Foto

S78a94m24u87e92l 14S27a39u98d59e80k 2709572575380

Děkuji. On je, mimochodem, autorský zákon "oříšek" i pro některé advokáty, nemohu se zlobit na nikoho tady, že se v tom neorientuje.

+1/−1
18.1.2015 23:35

F18r24a97n95t65i62š33e29k 26N89o15v53o86t42n38ý 8405162412139

Samueli, autorská práva nejsou neoddělitelná od osoby. Řekl bych, že mlžíte.  A špatně. Autorská práva mají 2 složky: osobnostní a majetková. Majetková může autor prodat (licenční smlouvou, chcete-li), nejsou vázána na osobu. Osobnostní jsou vázána na autora a nelze se jich zbavit.

+2/−1
19.1.2015 1:30
Foto

S62a86m67u45e45l 65S20a28u10d73e98k 2499252395520

V takto omezeném rozsahu příspěvku jsem se nemohl pochopitelně moc rozepisovat, dávám vám ale za jinak pravdu. Jenže, zde se objevovala i tvrzení, že si autor, postoupí-li např. vámi zmiňovaná majetková práva, nemůže svá díla vystavovat, prodávat apod. Jde mi o rozdělení těch pitomých (promiňte) fotek, na "originály" a vše ostatní, na co jsem měl licenci (reprodukce, plakáty, knihy apod.). Co je u fotografie (a obdobné techniky) tzv. originál a co ne, řeší tuším §24, odst. 2 zák. 121/2000Sb. (Autorský zákon): "...Rozmnoženinami, které se považují za originál uměleckého díla, jsou takové rozmnoženiny, které byly zhotoveny v omezeném počtu samotným autorem nebo pod jeho vedením a jsou očíslovány, podepsány nebo umělcem jinak řádně prohlášeny za pravé." JAK BYCH TEDY PROBOHA VYRÁBĚL ORIGINÁLY? A PROČ? Celkem by mě váš názor zajímal, možná mi totiž celý život něco uniká. Čímž se vás nechci dotknout, věci evidentně rozumíte.

0/0
19.1.2015 2:21

F33e60r51d23i25n70a54n74d 96K97o87ž60e39l95u70h 8281732387532

Pamatuji se, kdyz o ni tehdy vysel ten velky clanek a objevila se v televizi, ze jsem nechapal 1. proc se jmenuje Saudkova, 2. proc foti to same, jakoby jednoho Saudka nebylo az dost, 3. proc rika vsechny ty nehorazne veci. Film mi to osvetlil, dekuji, i kdyz ne, ze by na tom nejak zalezelo. Pro jistotu to sama dovysvetli v tom videu, kdyby to nekomu nebylo jasne. Neprekvapilo by mne, kdyby mela prava i k filmu.

+6/−2
17.1.2015 16:21
Foto

F94r50a49n78t61i40š54e44k 33K55š27í49r 2899236445

Mám paní Sáru rád a film se mi líbil.  Její reputace v mé mysli tím nijak neutrpěla.  Lidské osudy a životy jsou příliš složité, než aby je dokázal rozplést a zhodnotit dvouhodinový film.  Film ukáže svět jen očima jeho tvůrců.

+6/−1
17.1.2015 12:54

Z19d76e88n92ě26k 42K17n22e69c46h57t 1149806319397

místo diskuzí běžte raději ven na procházku:-)

+1/−1
17.1.2015 12:18
Foto

S55t34a20n70i44s11l83a81v 88T82e69s36a31ř 9297794582964

Sára rádoby Saudková je namyšlená nula, její názory nemá cenu ani číst

+5/−8
16.1.2015 18:00

J46i94r86k92a 39K80o22p21a86c38e78k 4418143356733

Film, o kterém je řeč, krom jiného nějak vykresluje paní Saudkovou. 

Paní Saudková se k tomuto vykreslení (či "zkreslení") nyní vyjádřila 

a má na své vyjádření samozřejmě plné právo. 

Pokud jste si ale její názor na film ani nepřečetl, tak proč se probůh tady 

pod ním vůbec vyjadřujete? Přeci nyní vůbec ani nevíte, co nyní tvrdí! :-P 

Jenom si přijít na danou paní plivnout, aniž si vyslechnu její názor

(ba dokonce vybízet ostatní, že si vyslechnout názor dotyčného nemá cenu) 

no to je opravdu hodně ubohé, nízké a podlé jednání! .. :-/:-(;-(

Ale ani neočekávám, že byste to pochopil, natož uznal.

+8/−2
16.1.2015 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.