Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vesnicích jsou způsoby lepší, říká paní etiketa Hašková Coolidge

Pražská rodačka Eliška Hašková Coolidge, která pracovala pro řadu amerických prezidentů, je odbornicí na otázky etikety a protokolu. Návrat do Česka v 90. letech ji trochu zklamal. Nyní si myslí, že způsoby jsou vždy lepší tam, kde nevládnou peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlBunda

panebože,svatá prostoto,

ta pani nebyla dlouho na vesnici,co?Na které vesnici nevládnou peníze a nezajímají se o ně??Že bych se tam jel podívat

+1/0
8.5.2012 18:00

venecek.nebo.rakvicku

Takovýhle čarodějnice.....

patří na hranici.

0/0
7.5.2012 0:57

Andyon

na vesnici jsou lidé posedlí penězi

mnohem více než ve městech, takže paní se plete nejen co se týče amerických mafiánů, ale i českých vesničanů.

+2/0
6.5.2012 0:01

Labia Majora Zemanová

...

Pozdravujte syna Butche R^

0/0
5.5.2012 22:16

mikril

Kapesníčky v kabelce.

Vzpomínám, jak z nějakého ženského časopisu radila, že by každá dáma měla mít v kabelce vždy každý den čistý vypraný látkový kapesníček. Co mi dalo práci sehnat hezké látkové kapesníčky a pak když už tam v kabelce byl, tak mi ho bylo líto vytáhnout a posmrkat, tak jsem přihodila i ty papíráky a nějak časem na ten látkový už nedošlo. Ach jo, takže dáma se nekoná, tou se musím narodit,no ;-(

0/0
5.5.2012 16:19

roedor

Re: Kapesníčky v kabelce.

balíček papírových kapesníků je snad základ... a pokud mám rýmu, tak si do látkového kapesníčku můžu elegantně utřít nos jenom jednou, pak už je z něj akorát nechutná usoplená zmačkanina. Tyhle knížecí rady fakt nechápu...

0/0
5.5.2012 17:51

111

Re: Kapesníčky v kabelce.

Ten kapesník není na nos, ale např. na otření zpoceného čela či rukou, jste-li nervozní, ten látkový kapesník působí v tomto případě kultivovaněji a i lépe funguje.

+2/0
5.5.2012 21:51

orinka3

Re: Kapesníčky v kabelce.

a co je proboha těžkého na tom dát si do kabelky oboje? Nikdo ti přece kabelku nepřehrabuje a je jen na tobě, jaký kapesník v které situaci vytasíš;-)

0/0
7.5.2012 6:17

hryhryhry

prachy a protekce

někteří majitelé bank dobře znali čísla švýcarských kont židovských klientů, kteří se nevrátili z plynových komor a po válce si to dobře užívali, však také věděli, kdy odejít před bolševiky. Svoje penízky měli též dobře uložené. A svým potomkům, z nichž někteří dosáhli nevalného vzdělání (kdyby se narodili u chudáků, tak se mohli zaobírat pouze nejstaršími řemesly), zajistili protekční místa. ;-):-P

0/0
5.5.2012 12:15

captain cook

Re: prachy a protekce

to vypada na bolsevickou JPP;-D

+1/0
5.5.2012 12:56

Gwendolyn :)

Na vesnici??? Na ktere planete zije?

Vesnicane jsou vseobecne vetsi burani, jdou vzdy poznat zdaleka oblecenim a chovanim. Miluji tyhle "emigranty", kteri prijeli na stari, aby meli pocit dulezitosti v byvale vlasti a mysli si, ze z jejich nazoru bude kazdy padat na zadel. A Revueova, proc neprechylujete? Pani je Americanka, takze Coolidgeova.:-P

+1/0
5.5.2012 3:41

jjona

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

Ja si spis myslim, ze mela na mysli, jak se k sobe lide maji, mezi sebou Pozdravi, pohovori, takovy zaklad. Ne jestli ma nalestene boty atd.

+2/0
5.5.2012 6:10

Gwendolyn :)

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

No ja nevim, tezko rict. Vesnicane se mezi sebou znaji, tudiz se pozdravi, jenze to neznamena, ze jsou zdvorili. Celkove chovani je na vesnici hrubsi.

0/0
5.5.2012 6:27

MiW

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

Mozna hrubsi, ale celkove vstricnejsi. Ve mestech si kazdy hledi jen sam sebe...

0/0
5.5.2012 7:44

roedor

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

to je klasické venkovské pokrytectví - pozdravit a za nejbližším rohem pomluvit do pátého kolene.

+4/0
5.5.2012 10:54

Andyon

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

a zapálit sousedovi barák. To je jasné.

0/0
6.5.2012 0:01

Hufo

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

jo, na vesnici to akorát lépe maskují a musíte si hlídat tzv. záda stejně jako ve městě. a co se týká toho hledění, to máte pravdu, na vesnici není každý zahleděný sám do sebe, ale pokud možno by vám nejraději hleděli až do ložnice, určovali vám jak máte žít a pak hleděli do stodoly, co se dá ukradnout, když odjedete. dobře znám tu vaši současnou vstřícnost.

+3/0
5.5.2012 16:27

captain cook

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

mozna si to pani plete s americkym venkovem. Tam se dosud lide vyznacuji staromodni zdvorilosti.

0/0
5.5.2012 9:45

Gwendolyn :)

Re: Na vesnici??? Na ktere planete zije?

Mno.. vseobecne ani ne. To spis v UK. Ona proste neco placne a nekteri lide ji berou vazne. Na me pusobi desne nesympaticky, umele, mimo.

0/0
6.5.2012 1:22

karelka7

Mě spíš připadá jako

Hašková, Špačková, Kolidžová.

Co na to zarputilí češtináři?!;-D

0/0
4.5.2012 23:10

oldfashioned Kokodák v1

snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

;-D

0/0
4.5.2012 15:14

hanibi

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

At tak ci tak, na rozdil od Evangelistovych - Ausovych je to dama.R^

+1/0
4.5.2012 15:19

oldfashioned Kokodák v1

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

s tím ovšem souhlasím:-)R^

0/0
4.5.2012 16:01

Wabo

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Nevzdělatelných je u nás bohužel hodně. Jen tak si lze vysvětlit, že jste dosud nepochopil, co je samohláska.

Když příjmení končí jakoukoliv samohláskou (pro zaostalé: -e- je samohláska), přechylovat se nemusí.

0/0
4.5.2012 16:01

oldfashioned Kokodák v1

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

no comment:-/Rv

0/0
4.5.2012 16:02

hanibi

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Nemusi, ale muze, proto toho nahodile vyuzivaji, abychom jazykove nezakrneli. ;-)

0/0
4.5.2012 16:07

hanibi

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

To platilo vyse.:-)

0/0
4.5.2012 16:09

ezra2

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

ale vy přechylovací fanatici furt tvrdíte, že se přechyluje hlavně proto, aby textu rozuměli i hlupáci8-o

+3/0
4.5.2012 16:19

Carpe.Noctem

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Ten jejich argument dost kulhá, když nemají problém s pochopením textu, ve kterém se používá nepřechýlené Rolins, Nellis, Jacques, Peake atd.

+1/0
4.5.2012 16:23

Wabo

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Nejsem přechylovací fanatik, přechylování mi vadí naprosto zásadně! Zásadně to u cizích jmen nepoužívám.

Ale předřečník se ptal, proč MF něčí jméno přechyluje a jiné ne, tak odpovídám, že taková jsou pravidla. Připadají mi hloupá, ale celostátní deník je asi používat musí.

Je dobře, že nepořechyluje aspoň ta jména, kde to povolené je, tj. všechna, jejichž PSANÁ forma končí na souhlásku.

0/0
5.5.2012 8:12

ezra2

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Šarapova končí na samohlásku (přesto Šarapovová), Emmons končí na souhlásku (přesto Emmons), pořádný zmatek a vlastně zmetek, nebo ne? ...a vysvětlíte zahraničním střelkyním na závodech v Česku, proč je Češka Emmons ve výsledkové listině uvedena jako Emmons a její rivalka Sonja Pfeilschifter uváděna jako Pfeilschifterová?8-o

+2/0
5.5.2012 8:18

taket

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Protože "mužská" forma jména je Šarapov, a to na samohlásku nekončí. A Emmons je Češka a má to v českých dokladech. Tolik nesmyslná přechylovací "pravidla" :-P

0/0
5.5.2012 18:45

iVčera.iDnes.iZítra

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Emmons je stejně jako Jaques Češka s manželem - cizincem. No a co? Proč se pravidlo vztahuje na jméno v pasu, zatímco na jméno v občance ne? Jaký je v tom rozdíl? A pokud vím, tak dokonce i jedna rodilá Češka má jméno Salma Hájek. Není v tom trochu bordel?

+1/0
5.5.2012 18:57

Yanajedna

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Ale čte se to kůlidž. Takže kůlidžová měla být.

Přechylovači vlastně nevědí, co přechylují, co ne a proč to dělají. Ale vždycky mají poučku ;-D

+2/0
4.5.2012 17:22

Wabo

Re: snad Coolidgeová, ne? Jako Evagelistová - Auš

Irelevantní. Jak se co čte je irelevantní.

0/0
5.5.2012 8:13

Jan Zamazal

Zrovna Kraus by potřeboval velmi hluboky

kurz etiky a slusneho chovani

+4/0
4.5.2012 15:08

Vasco 007

..........

No etiketa taky souvisí s nějakou národní náturou. Třeba Asiati mají etiketu v krvi, takže i nejchudší člověk se chová tak jako v Česku kdejaký diplomat. Je to vidět například i v mluvě, kdy volí taková slova, aby jen naznačili a člověka neurazili a zároveň nevyvolali nějaký konflikt. Pokud to má člověk v krvi, tak je to samozřejmě dobře, ale jinak se mi to zdá jako přetvářka. Osobně jsem měl při studiu kurzy diplomatického protokolu a necítil jsem s svůj. Jsem velmi neformální člověk, takže zakládat si na tom, jestli manžety jsou nebo nejsou vidět mi připadá jako detail a v přísně formálním prostředí se necítím nějak dobře. Co mne spíše zajímá je zdvořilost v jednání, ale musím na tom člověku vidět, že to myslí upřímně.

+2/0
4.5.2012 14:58

Romale Shalom

Re: ..........

R^

0/0
4.5.2012 15:02

205

205

Jistě, peníze způsobují závist. Na vesnicích jsou možná některé způsoby lepší, ale jakmile má někdo na vesnici o pár korun víc, je hned na očích a závistivci můžou puknout. Tohle se naopak ve městech neděje, je tam větší anonymita.

0/0
4.5.2012 14:47

Romale Shalom

Etiketa je jen zbytečná a nepřirozená přetvářka

Mezilidské vztahy by měly založeny na přirozené vzájemné úctě, a ne na nesmyslných a mnohdy přežitých rituálech.

0/0
4.5.2012 14:43

Kurri-22

Re: Etiketa je jen zbytečná a nepřirozená přetvářka

Přesně. R^

0/0
4.5.2012 18:38

Dron

Samozřejmě

To je taky dost, táto, že jsi nás konečně vyvez'. :-)

0/0
4.5.2012 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.