Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslechněte si tísňové volání z hotelu, kde zemřela Whitney Houston

Policie v americkém Los Angeles ve středu uzavřela vyšetřování úmrtí americké zpěvačky Whitney Houston s tím, že vyloučila cizí zavinění. Navíc zveřejnila telefonát na linku 911, v němž muž z hotelové ochranky oznamuje, že nalezl tělo ženy ve vaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jitřní dar

Zmatené

Trochu zmatené. Proč posílala policii a hasiče, když volající žádal lékaře?

+1/0
13.4.2012 10:50

payuna

Re: Zmatené

tady to takhle funguje, kdyz zavolate 911 prijedou vsichni-zachranari,hasici i policajti...nejspis pro jistotu....kdysi se mi stala drobna autonehoda - nikdo nebyl zranen jen jsem natukla pani zadek auta na krizovatce pri rozjezdu - znovu dodavam nikomu se nic nestalo jen lehce zniceny zadni naraznik a kdyz jsme zavolaly policajty tak prijeli i hasici a zachranka.....

0/0
19.4.2012 4:30

oldfashioned Kokodák v1

sice Houston, ale Brownová

;-Dto je mazec;-D

+4/0
12.4.2012 18:58

Pruitt Igoe VI.

Re: sice Houston, ale Brownová

Jste ochotný nebo aspoň schopný pochopit, že podle pravidel jsou přípustné oba tvary, přičemž se upřednostňuje ten tvar, který je zavedený a veřejně známý? 8-o

0/0
12.4.2012 21:13

Vendy83

Re: sice Houston, ale Brownová

Myslím, že žádný Čech, který vytáhl paty z domoviny, není tohle schopen pochopit; zejména pak pokud českým pseudocelebritám příjmení nepřechylujeme do ženského tvaru...mě taky v USA nepřejmenovávali, dokonce si při promoci dali tu práci a přečetli mé jméno foneticky zcela správně...když to dokážou oni, proč ne my?

+4/0
12.4.2012 21:28

SurvivorType

Re: sice Houston, ale Brownová

Tak to jste tedy měla výjimečné štěstí, dovolím si tvrdit! Vaše poslední rétorická otázka je ovšem naprosto nemístná: obětujte někdy pár desítek minut a podívejte se na britskou verzi Eurosportu: budete pak muset konstatovat, že tamní komentátoři se vůbec, ale vůbec nesnaží (zdaleka nejen!) česká jména vyslovovat správně. Nikdo takový jako Birdish / Birdich, Žahrobska apodobně neexistuje. A závěrem (do nekonečna....) uvědomte si laskavě, že přechylování má svou nezpochybnitelnou funkci. Patřím mezi Čechy, kteří paty z domoviny vytahují značně často a  navíc se pracovně setkávám s anglicky mluvícími lidmi, a skutečně nemám problem pochopit, proč čeština přechyluje. Svou mateřštinu totiž natolik ovládám. Dobrou noc.

+3/0
12.4.2012 21:51

bondy_

Re: sice Houston, ale Brownová

Cesky mozna umite, ale tolerance a fantazie Vam evidentne chybi. A mimochodem - prechylovani a Birdich jsou dve uplne rozdilne veci. Znalost reci je u nasich komentatoru take silena, a jejich vyslovnost veskerych neceskych jmen, uplne jedno zda nemeckych/francouzskych/anglickych ci spanelskych si s Birdichen vubec nema co vycitat. A to jsou vyse uvedene reci reci svetove, jejichz znalost patri ke vseobecnemu vzdelani, a ne rec 10-milionoveho mininaroda.

0/0
12.4.2012 23:50

SurvivorType

Re: sice Houston, ale Brownová

Schopnost akceptovat jiny tvar příjmení než ten "oficiální" je znakem nedostatku tolerance a fantasie? Hm.  Bridich a Žahrobska zmiňuji jako reakci na tu poslední větu, tedy tvrdím, že ONI se až tak nesnaží. S tím, že naši komentátoři také jména przní, souhlasím, ale opakuji, že to uvádím jako kontrareakci na údajnou snahu ze strany zahr. komentátorů. Koneckonců slovy "...si vůbec nemá co vyčítat" mi vlastně dáváte za pravdu, že ta česká jména skutečně komolí. A to, zda nositel(ka) příjmení shodou okolností patří mezi populaci stamilionovou či nikoliv, přeci nesouvisí s ne/respektováním výslovnosti onoho příjmení, ne? Nebo snad u Američanů se budem snažit víc, než u obyvatel nějakého pidi ostrova?

+1/0
13.4.2012 16:53

tinwe666

Re: sice Houston, ale Brownová

to je sice pravda, ale také by měla existovat určitá konzistence použití jazykových prostředků a to jak v rámci celého iDNES, tak zejména v rámci jednotlivých článků..nevim jestli zrovna Whitney patří mezi těch pár šťastlivců, jejichž příjmení se uzuálně používá v nepřechýlené formě...no nic, mně se přechylování nelíbí, přijde mi, že když jim podomáčťujeme příjmení, mohli bysme rovnou z Johnů dělat Honzy a podobně..

0/0
13.4.2012 8:02

SurvivorType

Re: sice Houston, ale Brownová

Naprostý souhlas. Upřímně řečeno, poslední dobou mám neodbytný pocit, že ta nekonzistentnost je zcela záměrná za účelem odpoutání pozornosti čtenářů od mnohem důležitějších problémů, než je přechylování.

0/0
13.4.2012 20:09

Domovní důvěrník

hm

Wooow, naprosto běžný hovor. Tomu říkám sólokapr 8-o

+1/0
12.4.2012 17:30

154296

Re: hm

Uniká mi pointa toho, co tu píšete.

0/0
12.4.2012 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.