Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mirrenová stárne s grácií, nebojí se ukázat bez make-upu

Šestašedesátiletá herečka Helen Mirrenová zářila v černých šatech na galavečeru v New Yorku. Zahraniční módní policisté ji chválili za střídmé, přitom odvážné šaty, decentní líčení i retro účes. Mirrenová ale druhý den ráno ukázala, že s ní vizážisté moc práce nemají. Při příletu na londýnské letiště vypadala po ránu a bez make-upu skoro stejně dobře jako na červeném koberci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Labia Majora Zemanová

Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

Kdo to je?

0/0
14.1.2012 10:05

Carpe.Noctem

Re: Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

Skvělá herečka. Něco jako Meryl Streep, ale v anglickém vydání.

0/0
14.1.2012 15:51

halagajda

Helen je extra liga

R^V

+8/0
14.1.2012 9:15

iVčera.iDnes.iZítra

Re: Helen je extra liga

To je fakt. R^

0/0
14.1.2012 9:37

Mo_Berg

Neodlíčená

vypadá naopak ještě mladší R^

0/0
13.1.2012 23:54

Mo_Berg

Re: Neodlíčená

teda ODLÍČENÁ. :-P

+7/0
13.1.2012 23:55

Carpe.Noctem

Re: Neodlíčená

souhlas R^

0/0
14.1.2012 0:16

karelka k

Konečně

rozumná baba!R^VR^

+4/0
13.1.2012 21:40

strasakvzeeeli

Prďte

na přechylování.Herečka je to skvělá.Doporučuju jeden z jejích posledních filmů Královna.Nebo Red :-)

+1/0
13.1.2012 21:14

NewScream

Re: Prďte

Není nad to se i něco přiučit ne? ;-). Jinak ještě novější je film "The Debt" (Dluh). Super věc. http://www.csfd.cz/film/249798-dluh/

0/0
13.1.2012 21:17

I-va

Re: Prďte

Kdyby jen ty. Téměř co film to super kvalita.

+1/0
14.1.2012 8:23

NewScream

100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

Zástánci jedné či druhé verze si to uvědomte. Důvody si najděte na netu. :-)

0/0
13.1.2012 21:01

I-va

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

U cizích jmen je přechylování hloupost, Stejnbě tak jako u českých - Konvalinka, Kaplicky - děs.

0/0
13.1.2012 21:02

NewScream

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

Kdysi jsem si uložil něco z podobné debaty, kterých bylo, je a bude stále dost. Tak to sem kopíruju:

"pravidla českého pravopisu a ta prostě zahrnují přechylování cizích ženských příjmení, kvůli jazykovému systému češtiny. Když nebudete přechylovat, a proto ani skloňovat, tak vám přijde na recepci Obama s Obama. Případně budete hovořit s Obamou a Obama. Prostě ta koncovka je tam pro skloňování potřebná. Cizinci to jako žádné znásilňování svého jména nevidí, chápou, že jiný jazyk má prostě jiná pravidla. To jen pár Čechů je zase papežštějších než papež. V Rusku udělají z Charlieho Sheena rovnou Šina, přepsáno doslova v azbuce, a nikdo to neřeší. H vám nahradí G nebo CH, protože H neznají. V Americe udělají z Řehoře Rehore a taky to pan Řehoř nebude chápat jako znásilňování svého jména, protože chápe, že v angličtině nemají diakritiku. My zase přechylujeme ženská příjmení. Prostě každý jazyk má svoje."

0/0
13.1.2012 21:06

NewScream

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

(pokračování)

"Přechylování příjmení není v běžné komunikaci povinné ze zákona ani jiným právním předpisem.

Obvykle se přechylují i příjmení cizí, protože potřeba je skloňovat je aktuální i u nich. Bez přechylování by se jazyk nevyhnul nepřirozeným větám jako Williams porazila Schneider, ve které nelze rozeznat podmět od předmětu. V češtině je také samozřejmé, že se ze jména dá okamžitě rozpoznat pohlaví jeho nositele, což bez přechylování nelze zajistit.

Výjimkou je několik málo žen, jejichž příjmení nepřechylujeme. Jde zpravidla o velmi známé osobnosti, u nichž je nepřechýlená podoba součástí úzu: Marilyn Monroe, Édith Piaf, Gina Lollobrigida. Většinou nepřechylujeme ani orientální jména, která by byla v přechýlené podobě obtížně vyslovitelná (Lucy Liu), jména ze slovanských jazyků, která jsou už přechýlená (Nastasja Kinski, Anna Karenina), a jména, chápaná jako obchodní značky."

0/0
13.1.2012 21:07

quagaar

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

Bohužel, to těm tragedům okolo vysvětlujete zbytečně, ti si tak složité věty a texty představit neumí. Maximum je nadpis na iDNES a šup do diskuze s. přechylováním.

0/0
14.1.2012 8:40

iVčera.iDnes.iZítra

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

A co takhle chovat se k těm jménům stejně jako k českým nesklonným? Jak vyskloňujete třeba Heidi Janků, Ester Kočí nebo Miriam Krejčí? Prostě si dáte práci a vytvoříte větu tak, aby byla srozumitelná. Pokud se mám držet Vašeho příkladu, tak bych třeba použila: Williams zvítězila nad Schneider. Krom toho spousta cizích ženských jmen jde skloňovat podle vzoru žena.

Taky Váš příklad, jak přijde na recepci Obama s Obama, je taky mimo mísu. Protože když napíšete (nebo řeknete), že přišel Obama s Obamovou, tak to nevypadá o nic líp. Co takhle manželé Obamovi?

Nejsem zarytý odpůrce přechylování, ale je fakt, že i bez přechylování by bylo možné použít cizí ženská jména v češtině tak, aby byl význam věty jasný.

+2/0
14.1.2012 9:54

marketka13

Re: 100% přechylování, nebo 100% nepřechylování NEEXISTUJE

Absolutni souhlas! Navic by me zajimalo, jak se takovy cestinar popere s pouzitim slov jako recepce (celkem jedno, kdo na ni sel ;-), dale pak foneticky prepsana slova jako 'lidr', jak jim pujde deklinace slov 'styling' atd atd. A pak je tu samozrejme problem s pravidlem, ze -ova patri pouze za muzske prijmeni koncici na souhlasku, ta ostatni, koncici vetsinou na -y se prechyluji na -a...opravdu je nutne psat, ze herecka Halle Berra se bude vdavat? Ja osobne se povazuju za 'konzervu', nerada menim zvyky a tradice ale bez flexibility by vyvoj jaksi nebyl vyvoj, coz plati i v oblasti lingvistiky. Takze nechme kazdemu takove prijmeni, kterym se vykazuje ve sve zemi a je po problemu. Pa ;-)

+1/0
14.1.2012 20:48

turnbull

...

Aj tak jej priezvisko je skutocne Mironov (ova ,alebo ovova), lebo ma ruskych predkov a zmenila si to na skotsku podobu Mirren.

0/0
13.1.2012 19:06

I-va

Re: ...

Otec byl carský důstojník a v Londýně se živil jako taxikář. Matka je Angličanka.

0/0
13.1.2012 21:01

halagajda

Re: ...

Ne to byl deda, otec (uz rozeny v UK) byl celkem uspesny muzikant.

0/0
14.1.2012 9:14

Mustang

Decastelová - Gavrielyová - Jolieová - Lealová

0/0
13.1.2012 18:42

Děkanka Katedry Kroupologické

Re: Decastelová - Gavrielyová - Jolieová - Lealová

Rolins - Winsletová - Jacques - Kaplicky - Cruzová

+2/0
13.1.2012 18:55

old-fashioned Kokodák

Mirrenová - Kirschner - Gagaová

+1/0
13.1.2012 18:29

Mustang

Helen Mirren

VR^

+1/0
13.1.2012 18:14

I-va

Re: Helen Mirren

Super herečka. a stárne s grácií.

+1/0
13.1.2012 21:00

Andrea Šretrová

...

To je opravdu fesanda R^

+2/0
13.1.2012 17:53

Carpe.Noctem

Helen

Úžasná žena a úžasná herečka R^

+2/0
13.1.2012 17:52

Děkanka Katedry Kroupologické

Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

proc nemuzete napsat Helen Mirren? Bezte uz s tim prechylovanim nekam. Je to hnusne, trapne, ukazuje to na vasi nevedomost, nizke sebevedomi a naprostou neuctu k cizinkam!!!!!!

+8/0
13.1.2012 16:42

FS9520DN

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

Naopak, já přechylování schvaluju, aspoň už z jména poznám jestli jde člověka nebo o ženskou.

0/0
13.1.2012 17:00

šmajdal

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

ženská není člověk? ;-D

0/0
13.1.2012 17:04

Carpe.Noctem

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

Inteligentní člověk (kam počítám i ženské) to pozná i bez přechylování :-P

+5/0
13.1.2012 17:16

semelik

v tom případě ti musí scházet Madonnová a Gagaová, třeba

+2/0
13.1.2012 17:24

Oodi

Re: v tom případě ti musí scházet Madonnová a Gagaová, třeba

co jsou tohle za idiotské návrhy? Snad i člověk s podprůměrnou inteligencí odliší příjmení od přezdívky.

0/0
13.1.2012 23:47

Pickup Anddropoff

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

NO hlavne at to poznate, kdyz se bude psat o Jacques, jak nestarne s gracii ci Decastelo, jak neji zeleninu nebo Kaplicky, co porad chce stavet knihovnu...

+3/0
13.1.2012 17:32

Bramboračka

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

tak já to obvykle poznám z fotky nebo z první věty kde je napsáno herečka ;-)

+2/0
13.1.2012 18:59

I-va

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

Jasně a např. jméno Helen se dává mužským.

+1/0
13.1.2012 21:04

marketka13

Re: Hej, vy tam v redakci, kdyz dokazete napsat O'Connor,

"ze jmena"! A ve Vasem pripade je to skoro jedno....

0/0
14.1.2012 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.