Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič se bál o život, 'zbláznilo' se mu auto

Francouzská policie řešila o víkendu nezvyklou situaci. Zalarmoval ji řidič, který se bál o život. Jeho luxusní vůz se totiž řítil dálnicí rychlostí 200 kilometrů za hodinu a nehodlal zastavit. Vůz se navíc blížil k závorám před terminálem pro vybírání mýtného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fuska

a opet
kazdej kdo si mysli ze moderni auto nabity elektronikou je nebezpecny, tak nesmi litat modernim dopravnim letadlem :o))) a jinak u modernich aut se podela elektronika a u starejch aut neco mechanickeho takze je to prast nebo uhod, ale moderni aut se rozbije mene casto :o)
0/0
12.10.2004 16:19

barbudo

On mu počítač ukradl brzdový pedál?
Nebo snad tyhle vozíky mají brzdy úplně bez mechanického postrku od pedálu?
0/0
8.10.2004 14:35

Warťan

Nová auta...
Není vždy výhra mít nové auto, možná to má spoustu "vymožeností", ale když se to vezme, k čemu lidem jsou. Dříve se taky jezdilo bez toho a každý majitel svému autu alespoň trochu rozumněl. Dnes je to na servisech, mechanici nejsou opraváři, ale vyměňovači dle příruček (součástku A odstraň klíčem B v úhlu C...) nikdo z těch úžasných autorizovaných servisů už nevyšteluje karburátor na spotřebu, nebo na výkon, všechno je v rukou počítačů a konstruktérů motorů s variabilním sáním... Idyla je pryč, ale málokdo si to uvědomuje. Proto: Wartburg, Tatra 613, Volha 24...Pohodlné svezení, neošizená plechařina a součástky, dobrý pocit při jízdě, nezatracování dobrých aut...
0/0
8.10.2004 12:26

Warťan

Re: Nová auta...
Oprava: Rozuměl...
0/0
8.10.2004 12:31

qmarcelka

Re: Re: Nová auta...
No tomu rikam oprava :))))))) tywoe.
0/0
10.10.2004 22:40

Viados

Mechanika nebo elektronika, vsjo rávno
K čemu vám je, že nemáte v autě ani jeden čip, když se vám ve stovce uvolní tyč řízení ... což se prý stalo pár z prvních Peugeotů 206.
0/0
8.10.2004 11:17

Zwerg

Co se divíte ?
Přece Renault - auta s rytmem života. Tak co se všichni diví, že do jednoho Renaulta vjelo života poněkud víc a jenom  se mu chtělo trochu si na dálnici zaskotačit....
 
Jinak, já vlastním Renault Laguna II a musím říct, že je to auto různou elektronikou doslova nabité.... Někdy je použití elektroniky spíš kontraproduktivní. Např. auto nemá žádné klíčky  - startuje se tak, že se do otvoru vloží chipová karta a stiskne se tlačítko "Start/Stop". Motor se vypíná opětovným stiskem téhož tlačítka. V návodu je napsáno, že pokud se motor náhodou nevypne, tak je potřeba otevřít kapotu a vyndat jednou určitou pojistku, která vypne řídící jednotku.... Zatím se mi naštěstí motor vypnul vždy ihned po tlačítkovém pokynu, ZATÍM.
0/0
7.10.2004 16:00

ProfesorR

Re: Co se divíte ?
Asi tam neměl antivirák :-)))  A Ty si ho tam radši rychle doinstaluj!
0/0
7.10.2004 21:49

Děd Vševěd

VOLVO ?
Vzpomínám si, že před řadou let měl podobný problém vůz tuším VOLVO. Tam mu vypadával nějaký šroubek v karburátoru (?) a vozidlo najednou samo vyrazilo pod plným plynem. Byla to konstrukční chyba. Může tomu být asi 20 let nazad. Zdrávstvujtě !     
0/0
7.10.2004 14:18

houba_

Re: VOLVO ?
nejen 20 let nazad, ztejny problem (samozrejme ne od karburatoru) maji i nova Volva - konkretne V40 najednou pridalo na plny kotel a nedalo se s ti nic delat. To je take duvod, proc ho uz nemam
0/0
7.10.2004 17:32

mtr

nejen Renault
Starší řídicí jednotky používané v Passatech a Octaviích (1,8 Turbo) se taky občas "zasekly" v poloze 3/4 plynu.
0/0
7.10.2004 11:28

iuos

hmm
renault  - auto, které překvapí
0/0
7.10.2004 11:10

Petulak_1980

P V3S
Neni nad poradnou vojenskou vejtru ...    
0/0
7.10.2004 11:07

Templ

Zlepšovák
a) vyříznout otvor v podlaze.
b) speciální brzdící bota
c) hasící přístroj (ruční)
0/0
7.10.2004 10:03

zeloex

Jezdil jsem s Lagunou 3,0 V6 s aut. převodovkou...
a při pokusu o předjíždění v rychlosti cca 160 km/h auto nezrychlilo, nýbrž palubní počítač zahlásil, že typ pneumatik a jejich tlak není v souladu s rychlostí jízdy... (to auto běžně umí 220km/h - má vynikající motor)
Takže kdybych v tu chvíli chtěl zrchlit, abych se zachránil z nějaké šlamastyky - byl bych mrtvý. Elektronika v Renultech = sebevražda. Už nikdy více Reanult! 
0/0
7.10.2004 8:07

Jouda-

Jo jo,
samá elektronika, automatika, palubní počítače, čipy... to by se ve škodovce nestalo ;-))
0/0
7.10.2004 7:36

velsatis

názor z FR
Nazor z Francie: byl to  podle jmena arab - nakonec se ukaze, ze to auto ukrad a nestacil  prostudovat navod, ale protoze neumi cist, tak by mu to studovani stejne k nicemu nebylo, ale i kdyby umel cist, s temi tremi gramy alkoholu, co mel  v krvi, by se mu pismenka pletla....
0/0
7.10.2004 6:59

MilacekLidu

Re: názor z FR
Francie - to jsou přece samí Arabové a Islám. Francie to je nějaká arabská kolonie, ne ?!
0/0
7.10.2004 10:14

Taxi Driver

Hmmm ... koukám samí machři tady
Těm z vás, kteří tady neustále dokola opakujete, že při vypnutí serva zatuhne řízení ....doporučuju se občas taky projet autem - ale tentokrát pro změnu na LEVÉM PŘEDNÍM sedadle (je tam takový velký kruh a klacek je zapíchlý při PRAVÉ ruce). Pak můžete rozdávat rozumy o neříditelnosti auta s nefunkčním servem. To totiž možná nejde v serpentýnách, ale na dálnici v takové rychlosti to je opravdu téměř nepoznatelné a zvládne to i slabounká anorektička. BTW. Je něco jiného v hospodě nebo v i-Dnes diskuzi "mluvit o tom, jak furt jezdíte 200km/h, 250km/h a jaký jste machři" a něco jiného opravdu v provozu švihat dvě kila po české dálnici.
0/0
6.10.2004 18:47

cbx

Re: Hmmm ... koukám samí machři tady
Jo a taky je rozdíl jezdit jako debilní taxíkář (tedy jako skoro každý taxikář)....
0/0
6.10.2004 21:14

Taxi Driver

Re: Re: Hmmm ... koukám samí machři tady
Většina "debilních taxikářů" má odcouváno, to co ty máš naježděno .
0/0
7.10.2004 8:11

_lu

Re: Re: Re: Hmmm ... koukám samí machři tady
jo vecina taxikaru ma odcouvano co my najezdeno, ale blinkr nedali za celou dobu ani jednou:-) Tim ze prosedim v aute celej den a dvakrat za sichtu se ritim se zakaznikem jako silenec se jeste nigdo nenaucil ridit:-)
0/0
7.10.2004 11:49

Taxi Driver

Re: Re: Re: Re: Hmmm ... koukám samí machři tady
A jak todle vo taxikářích vůbec souvisí s tim, jaký to je když se vys ere servo na řízení ...... ???
0/0
8.10.2004 18:57

Jirka Š. Svejkovský

Re: Hmmm ... koukám samí machři tady
Některá auta při vyšších rychlostech posilovač řízení vypínají aby řidič cítil alespoň nějaký odpor volantu - je to bezpečnější. Stejně by mě zajímalo, co se stane, když se automatika zasekne v poloze "ferrari". No, nestačí sundat nohu z plynu? Možná že do toho kecá i řídící jednotka. Jestli ale klekla a plyn zůstal programově v poloze "100%" pak bych konstruktéra tý jednotky vyhodil na hodinu.
0/0
7.10.2004 8:50

LOBOGO

my víme, jak to bylo
na vině jsou nelegální Windovs a chybějící AVG.Na palubním počítači se nejdřív objevilo že došlo k vyjímečný výjimce OE, pak to napsalo contact service a nakonec za chvíli nastane náraz.Je to skvělý auto pro sebevrahy.
0/0
6.10.2004 17:06

cbx

Re: my víme, jak to bylo
Možná byl právě problém v přítomném AVG, protože to je antivir úplně na... něco jiného než PC
0/0
6.10.2004 17:10

krysar

Re: Re: my víme, jak to bylo
Napicu
0/0
6.10.2004 18:01

ROSES LIVE

Omyl
Renault používá jako OS speciální edici Linuxu Mandrake.
Tučňáka chytla jeho panika a bylo vymalováno  
0/0
6.10.2004 15:39

Costra

specialista
francouská policie mezitím povolala z USA specialistu Sandru Bullock.
0/0
6.10.2004 15:34

clobouk

Re: specialista
 
0/0
7.10.2004 22:06

drbas

je to tak
...je to fakt mozny...kamos ma bazarovej Chevrolet a stalo se mu to taky...
0/0
6.10.2004 15:29

cbx

Re: je to tak
ale u toho tak možná zadřeným nebo skřípnutým lankem, to je u některých amerik normál.
0/0
6.10.2004 15:31

ekspertyza

chyba
chyba mozna byla nekde mezi volantem a sedadlem
0/0
6.10.2004 15:15

cbx

Re: chyba
Výsledky prvního rozboru ukazují, že na vině byl nekompatibilní asfalt, který zfušovala stavební firma při výstavbě dálnice. Vlivem nadměrného množství určité látky došlo k bezpečnostnímu opatření - odstavení nejdůležitějších systémů vozidla tak, aby nemohlo dojít k jejich poškození...
0/0
6.10.2004 15:19

Caretaker

Re: Renault
Tak to jsi asi nikdy neviděl logo Renaultu. Trojité je totiž Mitsubishi.
0/0
6.10.2004 15:23

JuraCRD

Re: Re: Renault
Tak pozor, moje mitsubishi má na kapotě 3 diamanty a jestli někdo nerozezná pi*u a diamant, neměl by opouštět svůj pokoj v Bohnicích a lézt ošetřovatelům k počítači . Jinak, nemám iluze o elektronice ve francouzských autech, ale ten chlap asi kecá, chtěl se dostat do televize a neplatit pokutu za 200 po dálnici. No ale Rencek si takovou pomluvu určitě líbit nenechá.
0/0
8.10.2004 8:47

drbas

Re: Renault
...Tři sestry...ten Fananek ma pod palcem vse od Renaultu až po muzikal s Misou Davidem...
0/0
6.10.2004 15:28

aaa

Renault
Ano, zní to neuvěřitelně, ale motor Renaultu se (podobně jako Windows) vypíná tlačítkem START. Nicméně i Renault má své Ctrl-Alt-Del a v manuálnu na to důrazně upozorňují: "Za jízdy (vozidlo v pohybu) nelze motor vypnout ani stiskem tlačítka, ani vyjmutím magnetické karty. K vypnutí motoru za jízdy dojde pouze tehdy, pkud poržíte tlačítko Start stisknuté déle než 3 vterřiny"
Analogie s vypnutím ATX boardu čistě náhodná?
0/0
6.10.2004 14:55

cbx

Re: Renault
A stojí také v manuálu, co se stane, když řidič v 200 kmh ten motor opravdu vypne?
0/0
6.10.2004 15:00

virgill

Re: Re: Renault
co by se asi stalo prestane jit mottor servo posilovace ztrati vykon ridic nezvldne tezke rizeni + tuhy servo a nezvladne nasledny manevr. auto se rostriska na sracky... anebo zastavi na kraji silnice.
0/0
6.10.2004 16:28

Kiblik

Re: Re: Re: Renault
Pratele, kde chodite na ty rozumy o neriditelnosti auta bez posilovace rizeni a nezastavitelnosti bez posilovace brzd? Mne klekl motor v Primere z roku 92, cili odesly oba dva posilovace najednou a na rizeni za jizdy to temer NEPOZNATE!!! Jina vec je posilovac brzd, ten poznate az neprijemne rychle, jakmile brzdova kapalina ztrati tlak. To pak jdou brzdy VELMI spatne a brzdit se musi vsi silou, ale jde to i z kopce s puldruha-tunovym autem. Myslite si vsichni, ze stary auta byly lehoucky a mely posilovace? Mate naivni predstavu, ze treba nakladak V3S ma posilovac rizeni? Ha ha ha!
0/0
6.10.2004 16:34

cbx

Re: Re: Re: Re: Renault
Mame ve firmě Chevrolet Astro, a u toho když ti nejde motor, tak jsi nahranej, protože tim volantem proste nehnes - ani když to auto jede. Je to dělaný nějak jinak.
0/0
6.10.2004 16:54

ScipioAfricanus

Vetrieska
mela podstatne vetsi volant, takze i bez toho posilovace se to dalo zatocit a predevsim nejezdila 200 km/h. Jinak podle meho nazoru neprekonatelny nakladak co do pruchodnosti terenem v pomeru k minimalnim narokum na udrzbu a moznosti opavit prakticky cokoliv primo v terenu jen kombinackama, francouzakem, kladivem a kusem dratu. V3S rules forever!!!!!!!!
0/0
7.10.2004 11:52

Hosanek

???
ja nechápu proč nevystoupil, když to Auto nechtělo zastavit???
0/0
6.10.2004 14:55

cbx

Re: ???
Asi není tak dobrý, jako Simír Nesmrtelný nebo Jan z Kobry 11.
0/0
6.10.2004 15:20

__XXXX___

??
Nový operační systém pro renaulty: Windows 98RE
0/0
6.10.2004 14:26

Ccecil

Nový operační sw pro auta
tzv AutoXP professional. Začalo zlobit po nainstalování SP2. Kvůli bezpečnosti byl vypnut analyzátor modulu řidič.
0/0
6.10.2004 14:18

cbx

Re: Nový operační sw pro auta
Naše AutaXP Pro se SP2 fungují naprosto bez problémů
0/0
6.10.2004 14:19

Ccecil

Re: Re: Nový operační sw pro auta
Asi byl nekompatibilní ovladač na modul řidič.
0/0
6.10.2004 14:26

iuos

hmm
uživatel nečetl manuál a proto volal na helpline
0/0
6.10.2004 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.