Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Superman: Mám šanci zase chodit

Ochrnutý americký herec Christopher Reeve při návštěvě Izraele prohlásil, že existuje slušná šance, že bude znovu chodit - pokud se ovšem politika a náboženství nebudou plést do vědeckého výzkumu. Píše to americký list The New York Post. Padesátiletý Reeve se proslavil jako filmový Superman, ovšem od roku 1995 je od krku dolů ochrnutý po neštastném pádu z koně.
Podívejte se na fotografie Christophera Reeva v Izraeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Len

I když získávání kmenových buněk z embrií nevypadá lidsky, nejspíš nám všem přijde za dvacet let normální. Pokrok je vždycky napřed před společenskou normou. Až budou potřebovat pomoc, ti co teď nejvíc křičí, stoupnou si do řady jako první. Nejsem zastánce potratů a kdybych se musela rozhodovat, dala bych dítě k adopci. Ale zákazy nikdy nic nevyřeší a nevyřešily.Vždycky se obejdou. Embria vytvořená ve zkumavkách laboratoří někdy dostanou šanci od neplodných párů. Někdy zachrání jiný lidský život. Kdybych mohla zachránit své nejbližší asi bych i zemřela.
0/0
4.8.2003 10:54

eliska

...aby bylo jasno....
pro: dotceny,klon, jura, janik a vsechny ostatni koho muj prispevek vydesil - vazeni panove, dekuji vam za vasi reakci na muj clanek... jsem pro vyzkum kmenovych bunek......nepatrim k zadnemu anti spolku, nikde nemavam plakatama, nejsem nabozensky fanatic,  verim ze existuje "supper power" (sila) protoze mame svedomi ktere nam napovida co je dobry a co ne....nesouhlasim s  nezodpovednym fu*king ,  "pohodlnou"  interupci a s pouzitim embrya ziskanym interupci  bez souhlasu zeny ktera interupci podstoupi... souhlasim s pouzitim embrya ktere vznikne z darovanych nebo prodanych semen a vajicek pro tento ucel....
0/0
4.8.2003 6:56

dghdg

dg
dgdf
0/0
3.8.2003 22:48

milan

genetika
ted se tu hadate, ale za par let budeme brat genetiku jako uplne neco normalni a hlavne moc a moc uzitecneho...protoze kdo rika ze je to proti "bohu" nebo nevim jaky kecy tak je idiot. Vite jaky nezkutecny moznosti genetika v oblasti lekarstvi a leceni skryva??? Jsem velky fanda tohoto oboru a doufam, ze se v teto zemi najde jeste par rozumne uvazujich lidi, kteri ji take podporuji.....
0/0
3.8.2003 17:17

zuzana

Cesta k úspěchu
Já si myslím, že věda je od toho, aby šla dopředu a pokud jsou nějaké nové obzory, proč nejít dál, pravda,že za ztráty embrya, ale embryo přece nemyslí a kdo říká , že ano, pak si odporuje, stejně tak, jako si mohu odporovat já, ale jsem budoucí lékař a troufám si říct, že tyto nové obzorzy se musí využít a pokud by měly být  zneužity, tak budou, ale bát se případného zneužití je přímá cesta k neúspěchu nejenom v této oblasti.
0/0
3.8.2003 13:32

Dušan

Re:
.....Já si myslím, že věda je od toho, aby šla dopředu a pokud jsou nějaké nové obzory, proč nejít dál, pravda,že za ztráty člověka (laboratorního zvířete, životního prostředí atd).......  Jakým právem je myšlení organismu kritériem k jeho zneužití člověkem???? Běžte raději na řezníka než lékaře.
0/0
3.8.2003 13:42

funnyarse

Re:
Ano, az budes ochrnuty od hlavy k pate, tak bez za reznikem, on ti pomuze. Tenhle svet trapi uplne jine veci, nez podelanych 5 bunek, ktere mohou nekomu zachranit, popr. zlepsit zivot. 
0/0
3.8.2003 14:58

karel

Re:
Doctorem??????
0/0
3.8.2003 23:41

Giri

Proboha vzpamatujte se!!!
Embryo NEVNÍMÁ okolní svět!!! Je to jen žijící hmota. Necítí bolest a neuvědomuje si svou existenci. Zní to hnusně, ale je to jeko řezat do stromu... No a teď si představte, že takový strom naprosto změní život tisícům lidí na planetě! Vlezte někam s tou nesmyslnou hrdostí a kecy typu "Je to člověk jako ty nebo já" si strčte za slipy/kalhotky. Žalujete u soudu snad někoho že nechal umřít ten bílý snopel na jeho spoďárech, nebo ženskou, že po menstruacích neudržovala každé vajíčko naživu??? Proboha vzpamatujte se!!!
0/0
2.8.2003 21:39

klon

Re:
Diky, ze se v teto diskusi najde aspon nekdo, kdo ma poneti, o cem je rec. Diky
0/0
3.8.2003 0:16

Vlado

Re:
Přesně.
0/0
3.8.2003 0:23

eliska

Re:
...jenom si myslim ze vetsina zen co podstoupi interupci je presvedcena ze zivot plodu byl ukoncen a embryo spaleno...zacinam  si  myslet,  ze  nektera zijici hmota je  udrzovana  v laboratori  pri zivote a dal se vyviji bez povoleni tech kterym patrila (podepisuje zena nejaky papir, kde je jasne napsano co se s embryem stane po interupci?)..... pokud ano, tak s tim nemam problem.... " The Pill " se taky  zkousela  na  zenach v chudych zemich bez jejich svoleni ....
0/0
3.8.2003 1:33

Giri

Re:
S tímto bych také nesouhlasil (bez svolení ženy dále využívat jejího plodu). Ale velká část těchto "pokusných embryí" se pěstuje z buněk těch doktorů a doktorek. Vždyť co se týče těch chlapů, můžou jim nosit pár tisíc spermíků denně, a slečny doktorové přizpívají jednou měsíčně... S takovým postupem naprosto souhlasím.
0/0
3.8.2003 8:38

Andula

Re:
 
0/0
3.8.2003 8:25

tonda

Re:
No jo, jen škoda, že to neudělali s tvým embryem, že. O jiných se vždy mluví velmi lehce. Fašisti byli také přesvědčeni, že Židé necítí. A mnohé kultury si to dodnes myslí o ženách. Škoda, že nepoužili tebe.
0/0
3.8.2003 10:46

Giri

Re:
Dokážeš pochopit, že v tu dobu není žádný někdo, ale  něco??? Kdyby to samé někdo měl udělat se mnou, nebyl bych teď  žádný "já", nikdy bych tím netrpěl a tahle debata by se nekonala. Jestli je odsuzuješ za to že ničí potenciál který v té "živé hmotě" je, raději se místo záchrany tohoto jednoho vbudoucnuživota věnuj záchraně tisíců lidí kteří umírají na různé nemoci (včetně těch o kterých se tady mluví).
0/0
3.8.2003 10:59

Giri

Re:
Představ si, že v tomhle fóru mohl být další človíček, kterého by jako embryo neposlali pod skalpel, ale zpátky do dělohy. Byl by z něj teď nejspíše "obyčejný člověk", možná vrah a možná vědec. Šel ale pod skalpel, a díky němu (možná) v budoucnu budou desetitisíce lidí vráceny zpět do života. Takový člověk píše o pár řádků níže. Jestli mám rozhodnout, budou-li výzkumy ukončeny, nebo bude-li se pokračovat a nakonec se to asi vyřeší, je to rozhodnutí jasné. Vždyť se to může stát i mě - třeba v autě a ani to nemusí být moje chyba...
0/0
3.8.2003 11:10

pepa

Re: uoy kcuF
Nejsi nahodou jeden z tech, kteri odmitaji pouzivani kondomu protoze to omezuje prirozenost mrdky a je to proti vuli pana Boha? Jestli ano, tak ti zavidim. Ja se jako hromadny vrah miliard budoucich miminek citim opravdu strasne. Premyslim o sebevrazde protoze az zase budu cakat ty miliony obcanku nekam mimo delohu....
 Nejsem ale asi sam. I Buh je vlastne peknej parchant. On vlastne dovoli oplodnit vajcko jenom jednou spermii a ty ostatni bez soudu zabije. Fuj! Budu ho zalovat u mezinarodniho soudu jak masovyho vraha :))))))
A co vajcka, co prosvinou davku mrdky? To je ale nechutne, je ta oskliva priroda vyvrhne jako odpad i kdyz je to  ziva vec! Kosmos je hnusnej. Odchazim do jine dimenze.
0/0
3.8.2003 11:46

ondra

Re:
...a zitra si povime neco o Cervene Karkulce. Zastavme pokrok, zadne vedecke badani! Ja jsem zdravej a na ostatni kaslu. Jen at si chcipnou! Vsechny blbce s IQ dreveny vlacik bych povesil za koule do pruvanu...Cest praci, soudruhu!
0/0
3.8.2003 17:22

Lucky

Re:
Pravda, pryč s předsudky. Embryu je to jedno, ale člověk co ve dvaceti nemůže chodit, to sakra vnímá!!!
0/0
3.8.2003 12:17

Dušan

Re:
Co to je za blbost. Každý, i jednobuněčný organismus, vnímá okolní svět. Kdybychom mohli beztrestně zničit všechen život na úrovni lidského embrya a nižší, tak by zmizelo 80% života ze Země.
0/0
3.8.2003 13:37

pimpo

hola děti
je tady někomu víc než 12?
0/0
2.8.2003 18:17

Ivana

Embrya
Myslím, že nemáme všichni úplně jasno v tom, jak je to s těmi embryi. Já mám dojem, že se nejedná o plody likvidované interrupcí, ale o embrya vzniklá umělým oplodněním tzv. "ze zkumavky". Při takovém postupu se totiž ženě odebere a následně oplodní více vajíček. Po oplodnění se ale nemohou do dělohy vrátit všechna a tak se ta, co přebývají zamrazí a uschovají. Pokud dojde k těhotenství a rodiče si již další dítě nepřejí, záleží na jejich rozhodnutí, jak se se zbylými embryi naloží. Je to stále majetek příslušného manželského páru a ten je buď nechá zlikvidovat a nebo svolí s jejich použitím pro vědu a výzkum. Vím to, sama jsem tím prošla. A to jsou asi ta embrya o kterých je řeč. Každý má asi strach ze zneužití, já taky. Ale na druhou stranu, když se tak dá někomu pomoct....
0/0
2.8.2003 17:39

RadioTonda@seznam.cz

Re:
Mila Ivano, o jake zneuziti emryi se lide tresou? O to, ze nekdo da Vase embryo jinym rodicum a ten spratek pak po letevh prijde a rekne: Tak to sem ja to tvy nezlikvidovany emrbo, naval prachy!...?  V tomhle svete se lidi tresou akorat o majetek. Proto asi vazim Vaseho nazoru, ze ma-li byt nekomu pomozeno... Kez by bylo vic lidi jako jste Vy
0/0
3.8.2003 9:27

Ivana

Re:
Tím zneužitím jsem neměla ani tak na mysli, že se ke mně po letech přihlásí nějaké mé dítě. Bylo to myšleno spíš obecně. Pokud se budou klonovat buňky k lékařským účelům, nic proti tomu nemám, ale bojím se chvíle, kdy se začnou kolonovat lidi.
0/0
3.8.2003 17:39

dotčen

pro všechny chytrolíny
no, jsem na tom skoro jako on, jen o dva obratle níž...!!! a kdyby si některý z vás to "zkusil" třeba i jen půl dne, tak bych si ho pak rád poslechl..., mno chytrosti zdar  
0/0
2.8.2003 16:24

eliska

Re:
http://www.paralysis.org  - nadace Christopher a Dana Reeves... napis zde adresu,  jmeno spolku o kterem 100% vis, ze prispevky jdou na lepsi techniku, rehabilitaci, a na vyzkum.....aktivne pro spolek vybirej penize - bud slysen a viden.... jako superman....penez neni nikdy dost... lecba, rehabilitace a vyzkum jsou draha zalezitost...
0/0
2.8.2003 23:58

Jura

Re:
Jo, je to od nej hezky, lec kdyby s kone nespad, na charitu by sral.
0/0
3.8.2003 4:07

RadioTonda@seznam.cz

Re:
A co ma Juro delat? Musi sehnat nejak penize. Posledni socialni stat, ktery by se o nej postaral zadarmo, jsme v r. 1989 odzvonili.  Mimochodem, myslis, ze nase Dasa Havlova spadla s kone, ze dela charitu, nebo co to vlastne dela? Kdepak, ta takz shani penizky. Na stari... Zatimco ty budes na stary revmaticky kolena v tomhle state zrat akorat suchej chleba, ona si bude mlaskat lanyze a uherak, uzivat si plastik a omlazovacich kur...  Uzirej se zavisti ceskej blbecku
0/0
3.8.2003 9:31

dotčen

Re:
ty ale fakt nevíš o čem mluvíš...
0/0
3.8.2003 17:06

Jura

Re:
Dasa Havlova dela charitu kvuli zvyseni sve popularity. To je jedna vec. Druha vec je, ze kdyby pojistovny neplytvaly penezi, ktere platime, neni charita temer zapotrebi. Ale v systemu pojisteni je moc krys co si chtej utrhnout nejvetsi kousek pro sebe. He. Ceksej blbe. Tos me teda urazil.
0/0
3.8.2003 22:54

ara

Se mi nechce ani verit
Kde na to bere prachy???
to byl tak vyhodne pojistenej??
0/0
2.8.2003 15:54

eliska

Re:
...penize vydelava tim ze je "superman" a kazdy ho zna...za navstevu na televiznim programu dostane bohatou odmenu ...v dobe vysilani plati firmy obrovske prachy za sve reklamy,  predpoklada se ze lide budou mit o ten program zajem.....taky ziskava hodne penez od lidi kteri podporuji vyzkum jak tato zraneni lecit....
0/0
2.8.2003 20:39

Anti Ami

Reeves
by si měl konečně už uvědomit, že on nemá šanci žádnou. Opíjí se rohlíkem a plácá o sobě nesmysly. Nikdy chodit nebude a měl 8 let na to, aby mu to došlo. Nedošlo. Má poškozenou míchu a je odepsanej. Onehdy si dal předsevzetí, že "až mu bude 50, bude chodit", a ono je mu dneska 51 a nic. Trochu soudnosti, Supermane!
0/0
2.8.2003 14:20

max

Re:
A co takhle ty ze by jsi si uvedomil ze jses kokot. Vzdavat se vseho je asi tvoje druhe jmeno ze?
0/0
3.8.2003 0:24

Anti Ami

Re:
Kokot? Máš hezký slovník. A jaké je tvoje druhé jméno? Abys dobře pochopil, co jsem chtěl říct, tak to trochu rozvedu. Já proti Reevesovi přece nic nemám a to co jsem napsal neznamená, že mu to přeju nebo že to snad někomu přeju. Já ale věřím, že on chodit nebude nikdy a myslím že je to jasné většině lidí - snad i tobě. Akorát se to bojí přiznat. S pár lidmi, kteří jsou na tom stejně jsem se setkal. Nemyslím si že se v dohledné době najde taková léčba, která by byla schopná regenerovat nebo nějakým způsobem nahradit poškozenou míchu. Fakt si to nemyslím. Já neříkám, že Reeves se má na všechno vykašlat, to určitě ne - je to jeho život a ať si s ním dělá co chce. Měl by být jen trochu soudný, zvlášť když o svém problému mluví na veřejnosti. To jak se jeho stav zlepšuje a to jak brzo vstane apod. už opravdu tvrdí 8 let. Lže sám sobě. To že dneska vydrží bez dýchacího přístroje 2 hodiny místo původních 10 minut sice není k zahození, ale je to pokrok právě za těch 8 let. 150 let se nedožije. Je mi líto. Já nemám rád tzv. milosrdné lži. Snad je to teď jasné.  
0/0
3.8.2003 12:50

Smrduty Oposum

Re:
Ano. Je me to jasne. Promluvil (zatim) zdravy clovek. Preju Vam hodne stastnych chvil za volantem automobilu a na prechodech pro chodce a hlavne pri skoku do vody. Ja jsem kecal stejne blbe jaky Vy, kdyz jsem mohl jeste tapkat po svejch zadnich ale kdyz clovek pozna "zac je toho loket", probudi se jako Mr. Andersen z Matrixu...... Bohuzel, ono to ale Vazeny pesimisto (pred 5 -10 lety bych s Vama souhlasil, tehdy vazne nebyla nadeje) vypada dneska tak, ze se TO podari. Howgh. 8)))))
0/0
3.8.2003 14:41

funnyarse

Re:
Nadeje umira posledni.. a cynici jako prvni
0/0
3.8.2003 15:05

from Hell

embryo sem, embryo tam...
Vsichni se muzete zblaznit z toho, ze nekdo pouziva odpad (protoze embry po potratu JE odpad!) na neco uzitecneho, v Africe a Indii umira kazdy den sto deti, pro ktere by bylo lepsi, kdyby se vubec nenarodily a byly prip. vyuzity....AZ BUDOU REZAT DITE, BUDU DRZET LAMPU! PRYC SE STREDOVEKYM TMARSTVIM! EMBRYO + SKALPEL = NADEJE PRO TISICE LIDI!!!
0/0
2.8.2003 12:36

eliska

Re:
...jenom si myslim ze vetsina zen co podstoupi interupci je presvedcena ze zivot plodu byl ukoncen a embryo spaleno...zacinam  si  myslet,  ze  nektery odpad je  udrzovan  v laboratori  pri zivote a dal se vyviji bez povoleni tech kterym patril (podepisuje zena nejaky papir, kde je jasne napsano co se s embryem stane po interupci?)..... pokud ano, tak s tim nemam problem.... " The Pill " se taky  zkousela  na  zenach v chudych zemich bez jejich svoleni ....
0/0
3.8.2003 1:27

Duke Nukem

Re:
Embryo je pri interrupci roztrhano na kousky jeste v deloze, takze to, ze by jeste po interrupci mohlo jako celek zit nehrozi.
0/0
3.8.2003 14:23

Dušan

Re:
Odpadem jsou podle mne spíše někteří autoři této diskuze.
0/0
3.8.2003 13:45

spermoň

ochránce života
Až si ho vyhonim, tak si všechnu tu mrdku schovam do flašky aby ani jeden z těch chudinek bičikovejch nechcíp a pošlu to někam do mrazáku. Svou ženu zmlatim za každou jetou vlažku pač to se neděla namazat si bejby do vaty a pak to hodit do popelnice!!!!
0/0
2.8.2003 12:00

chicko

.................
jak muze jezdit na kole kdyz je ochrnutej?
0/0
2.8.2003 11:25

Roumen

Re:
Jednoduse. Mrkej sem. B-) http://imgs.idnes.cz/lidicky/A030801_LF_REEVEV2_V.JPG
0/0
3.8.2003 7:26

Maara

Paměť
A vy si snad někdo něco pamatujete, když ste byly embrya nebo si pamatujete něco, když vám byli 2 měsíce? Jak můžete mluvit o zabíjení, když ten tvor nevnímá... Podle mě ste kreténi obecní!
0/0
2.8.2003 10:46

prd

Re:
Podle tebe bysme mohli podřezat všechny novorozeňata jenom proto, že si nikdo z nás nepamatuje, jak se narodil...
0/0
2.8.2003 12:20

Dodo

Víra tvá tě uzdravila
Moc mu to přeji,aby se uzdravil obdivuji tu jeho nezměrnou sílu bojovat se svým postižením a nevzdávat se myslím,že by si z něho měl vzít každý příklad a nikdy nic nevzdávat.
0/0
2.8.2003 10:42

Masters

Asi jsem blbej...
...ale jak muze jezdit na kole, kdyz o par odstavcu vyse sami pisou, ze je od krku dolu ochrnutej? A o dalsich vecech ani nemluvim...
0/0
2.8.2003 10:09

dotčen

Re:
ehm, asi jo... jedná se totiž o rehabilitační, ale to vy asi neznáte....
0/0
2.8.2003 17:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.