Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Viewegh: Rodili jsme dceru Sáru

Michal Viewegh je rád, že mohl být u porodu své dcery. Sára se narodila před čtrnácti dny ve Vrchlabí. Porod trval podle jeho slov třináct hodin. "Bylo to únavné i pro mě, natož pak pro Veroniku - ale zároveň to bylo nádherné. Nepoužívám slovo nádherné často, ale sem se bezpochyby hodí," svěřil se nejznámější český spisovatel exkluzívně pro iDNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Věra, Otrokovice

Reakce na příspěvek Kláry ze 17.5.2003 1:09
Nejdříve bych chtěla panu Vieweghovi a jeho paní gratulovat k narození zdravé dcery a Sáře popřát do života hlavně zdraví a veselou povahu. Narození dítěte je vždy malý zázrak. Ale hlavně bych chtěla reagovat na příspěvek Kláry ze 17.5.2003 1:09 - píše, že by za porod svého dítěte v klidném a příjemném prostředí dala i 100 tis. Kč - asi na to má. Ale ať si uvědomí, že je spousta žen, rodin, které chtějí také rodit v klidném a příjemném prostředí, ale 100 tis. Kč je pro ně suma prostě nemyslitelná (společnost se dělí na bohaté, obyčejné a chudé). Pro mě samotnou je i Kč 600,-- za noc prostě dost, když ji navíc vynásobím min. 5 dny - a 100 tis. je pro mě můj celoroční hrubý plat!! Vím,že se jedná o nadstandartní službu a ta není zadarmo. Rodila jsem 2x, manžel byl u obou porodů, které samozřejmě zaplatil - byla jsem ráda, že se mnou byl, i když to zní jako fráze, moc mi to pomohlo.Ale aby tam zůstal další dny - na to jsme prostě finančně neměli. Ale těch pět dní jsme to zvládli i bez něj. Já i on jsme se aspoň každý po svém připravili na své rodičovské role. Zvláště při druhém porodu musel doma hlídat naše první dítě. A ještě můj názor na "nástřih" při porodu: žena jde do porodnice rodit dítě a lékaž je tam od toho, aby jí pomohl a poradil tak, aby ani matka ani dítě "netrpělo". Rodila jsem 2x, oba porody přirozenou cestou. Při prvním porodu mě lékař nastřil a následně poté zašil. Při druhém porodu mě nenastřihli (nestihli to už a dítko nebylo velké - 2,5 kg, 49 cm) a je fakt, že poté mě nesnesitelně pálila oblast porodních cest, hlavně při "malé potřebě" (nebyl to ale stav, který by se nedal snést, ale bylo to dost nepříjemné). Lékař i sestry tvrdili, že je vše v pořádku. Až doma, když se na mě přišla podívat porodní asistentka, mi sdělila že tím, že mě nenastřihli mám celou oblast potrhanou a tím pádem mě to pálí. Hojení trvalo dost dlouho, ale nakonec vše dobře dopadlo. Na nikoho vinu nesvaluji, ale dnes vím, že je lepší nastřihnout než být v oblasti porodních cest potrhaná.
 
0/0
19.5.2003 7:44

Věra, Otrokovice

Reakci na příspěvek Kláry ze 17.5.2003 1:09
0/0
19.5.2003 7:03

dlask

tak co
je to Pinokio nebo Robocop? (vyhralo to drevene nebo to zelezne?)
0/0
18.5.2003 23:02

Hanka

Doufame
 Gratulujeme rodicum a Sare prejeme hodne zivotniho stesti. A take doufame, ze si, pane Viewegu, jeste nekdy  udelate cas napsat dalsi knizku :-).
Hanka a Dusan
 
0/0
18.5.2003 18:37

Michal

Viewegh - nejznámější???
Nejznámější český spisovatel se exkluzivně svěřil iDNES. To se nám zase pan redaktor ustřelil .. ať žije bulvár!!! Chce se mi zvracet.
0/0
18.5.2003 15:03

Hakysák

Blahopřeji
Blahopřeji!Pan Víveg je první gay, který si zcela otevřeně nechá odrodit dítě nějakou dívkou, kterou předtím pojal za manželku.Co nevidět s ním uteče za svým milencem.Jen počkejte.
0/0
17.5.2003 19:26

Petr

odpusťe si kecy o zbytečnosti epiduralu
Vážený pan Mistr asi na kurzu moc neposlouchal, nebo ten kurs stal za h... Jinak by věděl, že epidurál se nedává jen tak, ale když má žena nesnesitelné bolesti. Ty kecy o tom nástřihu se mi taky líbily. Jen pro informaci, nástřih znamená jeden čistý řez, který porod významně usnadní a dobře se i zhojí a rodit za každou cenu bez nástřihu znamená riskovat mnohočetné trhliny, které jsou nepravidelné, jdou až do rekta, hojí se dlouho špatně a můžou znamenat významnékomplikace. Odrodil jsem řádově stovky žen a jsem pro to vést porod maximálně přirozeně, ale nebudu váhat ani minutu a stříhnu, pokud to bude vypadat, že by jinak došlo k trhlinám. A na konec, už se mi několikrát stalo, že jsem na sále asistoval "moderně" vyškoleným asistentkám, které odmítly udělat střih, protože by to bylo nepřirozené. Mn´, určitě jim ta rodička byla vděčná, když jsem ji po porodu ještě 30 minut zašíval a velmi vděčná musela být i za dlouho a bolestivě se hojící rány. Jinak p.V. přeju hodně štěstí a gratuluju, zdravé dítě je zázrak.
0/0
17.5.2003 18:52

Dušan

Re: odpusťe si kecy o zbytečnosti epiduralu
...Trocha kultury by, pane doktore,  neuskodila. Cesti lekari si budou muset zvyknout, ze nejsou pani Bozi a lide maji ruzne nazory. Rodila jsem v Nemecku prirozene se vsemi temi  "hruzami", ktere popisujete a jsem stastna, ze to tak mohlo byt.
S pozdravem Hanka
 
0/0
18.5.2003 18:26

Standa

Re: Re: odpusťe si kecy o zbytečnosti epiduralu
Ale ťu ťu ťu, Hanko (nebo Dušane?), asi jste to nečetla pořádně. Napište, co Vám přineslo větší štěstí - ta trhlina až do rekta, nebo ta nesnesitelná bolest?
  Ale jinak souhlas. Pokud si rodička výslovně přeje, že chce raději nechat potrhat než střihnout, měl by jí porodník - když jí poučí a nechá podepsat revers - vyhovět!
0/0
18.5.2003 20:50

Hanka

Re: Re: Re: odpusťe si kecy o zbytečnosti epiduralu
 Souhlasim, rodicka je ten, kdo si urci co chce. Doktor je profesional, ktery ji splni jeji prani, pokud je profesional. Jeho nazor je mozna zajimavy ,ale nikoli ucujici. Jina reseni navrhuje teprve v momente, kdy se vyskytnou komplikace.V Nemecku, konkretne  na univerzitni klinice v Hannoveru, to chodi tak, ze vam nabidnou vsechny varianty od prirozeneho porodu az po cisarsky rez a nechaji vas rozhodnout - vse jsou schopni poskytnout a nevnucuji vlastni nazor. Pro me to byl druhy porod, po prvnim cisarskem rezu z duvodu "ze jsem velmi drobna" bych v Cechach uz nemela sanci rodit normalne. V Nemecku se mi to bez problemu podarilo, a tak se mohu citit "jako matka, ktera dokaze porodit sve dite". Zeny vydrzi mnoho, nechte to obcas na nich ,kdyz to samy chteji.
P.S. Puvodne jsem zdr. sestra a vim o cem pisete. Ted jsem take psycholozka. To vas urcite pobavilo:-)
Hanka
 
0/0
18.5.2003 22:21

Jana

Radost
Jsem velice ráda za tento článek, protože rodit v příjemném prostředí s blízkými kolem sebe, ještě není zcela běžné v této zemi. A Vám pane Viewegu přeji hodně štěsí  v manželství a radosti z dcerušky.
0/0
17.5.2003 15:30

názor

Re: Radost
Tak já nevím, ale u nás v našem kraji to běžné je. Tak to zase nesvádějte na celou zemi.
0/0
17.5.2003 20:39

neznalek

ja myslel
ja myslel ze je Viewegh, gay, soude podle jeho chvani a knizek
0/0
17.5.2003 13:14

Jana

Přinosné
To je zase článek! Mne opravdu udivuje, že se i umělci a sportovci apod. množí kupodivu jak ostatní lidé. Alespoň má z toho Vrchlabí reklamu.
pro Kláru: Jaké hororové příhody maminek? Asi to horor zas tak nebyl, když žijete. A mnoho maminek rodilo i na polích a doma, což se snad za vězeňské prostředí označit nedá :-).
0/0
17.5.2003 11:44

Klara

Re: Přinosné
To je zajimave, ty toho asi moc nevis o systemu ceskych porodnic v 70.,80. letech (a to nejen u nas, ale prakticky vsude na svete. jen u nas tyto tradice nekde prezivaji dosud). Samozrejme proti porodum doma nic nemam, ale na to se zeptej nasich poslancu. Sice to myslim zakazano jeste neni, ale je to brano jako takrka ilegalni. Porody na poli? To uz se vracime nekam do 19. stol.ci zacatek 20. to uz je spis kategorie nasich babicek (je mi 26) a nezapomen, ze v te dobe byl porod v nemocnici potupa, neco pro mestskou chudinu, normalni lide meli sve domaci lekare. To jen tak na okraj. K tomu ze zijeme: Ano, zijeme. Ale myslim, ze pouhe preziti matky a ditete by nemelo byt kriteriem kvality porodnictvi. Psychicka traumata, neochota k tomu mit dalsi deti atd atd. znam takovych pripadu kolem sebe dost.Krome toho je prece dokazano, ze takove ty libustky, jako ze dite mame tak tak ukazali a na dalsich x hodin odnesli, nebo to, ze se pry nema kojit do 2. dne... to vsecho se pry s nami nese a ma po cely zivot vliv na psychiku a vztahy s okolim. Vazne me prekvapuje, ze se jako zena o podobne veci nezajimas!
0/0
17.5.2003 14:04

Jana

Re: Re: Přinosné
Jaká psychická traumata, neochota mít další děti (kvůli čemu ?) To jako myslíte kvůli gynekologiím , nebo co ? A co do toho zase kojení, co má tedy vliv na psychiku a vztahy s okolím? Zřejmě toho chcete hodně říci, ale zatím to nemá hlavu ani patu. Asi mám to štěstí, že ženy kolem mne mají děti, když je chtějí, ale role gynekologického oddělení na to nemá vliv. A co se týká doby po porodu - některé ženy mají rády děti u sebe a hned kojí, některé byly rády, že je uviděly hned po porodu , a pak až   za chvíli, poněvadž si odpočinuly. Mohy říci, že na psychiku dětí to vliv nemělo. Ale je mi víc než Vám, speciálně se o tyto věci opravdu nezajímám, ale mám hodně kamarádek a to co popisuji  jsou jen zkušenosti.
0/0
17.5.2003 20:36

Jirka Stanek

Re: Re: Re: Přinosné
Jano, vy budete bud chlap nebo Dedeckova. Jinak si to vysvetlit nedokazu.
0/0
18.5.2003 2:40

radka

vy asi zadne deti nemate
Vazena pani (pokud nejste muz) vy mluvite uplne z cesty. Samozrejme ze maji zeny i jejich deti psychicka traumata z porodu. Treba je mate i vy a neuvedomujete si to. Mam deti tri, kazde jsem rodila za jinych podminek, nejhorsi byly u prvniho decka, kdy ho po porodu odnesli a pak mi ho ukazovali jenom na kojeni. Odneslo si to hlavne dite, ktere je dodnes bazlive a neduverive.
0/0
18.5.2003 14:16

Kokina

Re: vy asi zadne deti nemate
A to víte jistě, že je dítko bázlivé proto, že Vám ho nosili jen na kojení???? Ležela jsem se synem na jednom pokoji od 2. hodiny po porodu a světe div se! Dítko je také bázlivé. . . . . Hlavně přeji hodně zdraví a ono se mrně otrká.
0/0
19.5.2003 16:22

0/0
17.5.2003 9:23

Klara

K narozeni dcerusky gratuluju, a co se tyce Vrchlabi, vyber teto porodnice me moc neprekvapuje. Porodnice, do kterych bych dobrovolne vstoupila, jsou u nas cca 4 a Vrchlabi je jedna z nich. Doufam, ze ji nezrusi driv, nez se rozhodnu mit dite. A ta cena za pokoj atd. je opravdu smesna. Ja bych za prijemne prostredi u porodu sveho ditete dala dohromady klidne 100 tis., hlavne si odpustit to doslova vezenske prostredi a hororove prihody nasich maminek.
0/0
17.5.2003 1:09

Katka

také pojedu rodit do Vrchlabí
Na porodnici Vrchlabí mám také dobré reference, jsem ráda, že mi je pan Viewegh potvrdil. Hlavně to, že si opravdu mohu vybrat polohu pro porod a že tam se mnou nebudou jednat jako s demetem, jako se mi to stalo v jedné pražské porodnici.Gratuluji k narození Sáry.
0/0
16.5.2003 17:59

Lízal

No Viwegh to nestojí za řeč-dement.
0/0
16.5.2003 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.